Toon posts:

Rapport afdrukken uit formulier, aantal afdrukken opgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Allereerst hoop ik dat ik hier goed zit met deze post.
Ik zit met het volgende probleem, waar ik mij hoofd nu al twee dagen over aan het breken ben.
Ik heb een kleine database gebouwd in Access 2003, met daarin een aantal formulieren en dergelijke.

Eén formulier is een formulier waarin een bepaald product geselecteerd kan worden, waarna ik vervolgens op een knop kan drukken om het desbetreffende prijskaartje kan afdrukken. Tot zover werkt dat allemaal prima, maar ik wil graag op kunnen geven hoeveel afdrukken ik wil maken, liefst zonder dat ik eerst naar het afdrukvoorbeeld moet gaan, om vervolgens via Bestand --> Afdrukken het aantal afdrukken op te geven.

Het leek me zo simpel, maar ik kan er niet uitkomen.

De stappen die ik zelf had bedacht zijn de volgende:

- De macro die het rapport afdrukt met het benodigde kaartje in een andere macro aanroepen met de functie "MacroStarten" en daar vervolgens een herhalingsexpressie in te geven. Ik had bedacht om een tekstvak te plaatsen op het formulier waar het aantal afdrukken ingetypt kon worden en dit te laten controleren door de herhalingsexpressie. Werkt niet, hij gaat in een soort van loop en binnen mum van tijd heb je 100 dezelfde printjes :P

- Ik heb de MSDN al volledig afgestruind naar een mogelijke oplossing, maar deze heb ik niet kunnen vinden. Gezocht op bijvoorbeeld: set number report, set print options report, set print number report en nog vele anderen.

- Ik heb hier op GOT gezocht, maar ook niets kunnen vinden.

- Uiteraard ook gegoogled, maar ook die snapte niet zo goed naar welk resultaat ik zocht :P

Ik hoop dat iemand snapt wat ik wil, zo niet geef ik natuurlijk graag nadere uitleg.
In ieder geval alvast dank voor de reacties.

Verwijderd

misschien dat je hiermee verder kunt?

http://support.microsoft.com/?kbid=200548

en anders kun je hier misschien verder zoeken

http://www.kayodeok.btinternet.co.uk/favorites/kbofficeaccesshowto.htm

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de eerste link voor mij niet van toepassing, ik had dit artikel ook gevonden, maar het gaat zover ik het begrijp in dit artikel om een vooraf ingesteld aantal afdrukken, zonder dat het printer dialoogvenster wordt weergegeven. Ik wil juist zelf op kunnen geven hoeveel afdrukken ik wil hebben.
De tweede link zag ik niet direct iets bijzitten wat het probleem voor mij oplost, maar ik zal hier nog even wat dieper induiken.
Andere manieren blijven ondertussen welkom :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:10:
Helaas is de eerste link voor mij niet van toepassing, ik had dit artikel ook gevonden, maar het gaat zover ik het begrijp in dit artikel om een vooraf ingesteld aantal afdrukken, zonder dat het printer dialoogvenster wordt weergegeven.
je kunt het script toch zo aanpassen dat je via een inputbox vraagt om het aantal afdrukken en dat dan met een variabele invullen op de juiste plaats? O-)

kijk anders hier even voor de printout method:
http://www.mvps.org/access/reports/rpt0001.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je met een input-box zoiets als een gewoon tekst-vak?
Dan zou het wellicht kunnen lukken inderdaad. Maar een andere vraag die dan even opkomt, kan ik ook een WHERE voorwaarde aangeven in VB en zo ja, hoe dan? Met VB ben ik niet zo erg kundig, dus vandaar.

Verwijderd

zoiets?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Sub test()
Dim a
Dim strDocNAme As String
strDocNAme = "Bericht"
a = InputBox("hoeveel kopieën wil je?")
DoCmd.OpenReport strDocNAme, acViewPreview
DoCmd.PrintOut PrintRange:=acPages, PageFrom:=1, PageTo:=1, Copies:=(a)
DoCmd.Close ObjectType:=acReport, ObjectName:=strDocNAme

End Sub

Verwijderd

Topicstarter
Jij bent echt goed _/-\o_ \

Dit werkt inderdaad erg goed. Maar nu heb ik nog één klein dingetje, waar je me wellicht ook mee zou willen helpen. Ik had hiervoor in een macro gezet dat ik één bepaald type fiets kon afdrukken, met behulp van een "Where" voorwaarde.
Is dit nu ook nog mogelijk?

Als je me hiermee ook nog kan helpen, ben je helemaal een held :P

In ieder geval alvast bedankt tot zover.

Edit: Inmiddels heb ik het al opgelost. Ik heb een rapportfilter ingesteld en die laat ik toepassen. Dit werkt geweldig zo.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 11:49 ]

Pagina: 1