Toon posts:

Netwerk en E-mail-aliassen

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje wat betreft een netwerk en email adressen.

Ik heb een netwerk waarop zon 26 computers zijn aangesloten. Nou kan op 1 van de computers gemailed worden. Nu wil ik 5 aliassen hebben op verschillende computers, over het bestaande emailadres heen. Nou weet ik wel hoe ik dat moet doen (even naar de site van de internet-profider en daar het 1 en ander invullen). Maar mijn vraag is nu: Kan ik gewoon op de betreffende computers in outlook een account aanmaken, zodat hiernaartoe ge-emailed kan worden? Of moet ik van alles in de server gaan aanpassen? En hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt!!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:39:

Ik heb een netwerk waarop zon 26 computers zijn aangesloten. Nou kan op 1 van de computers gemailed worden. Nu wil ik 5 aliassen hebben op verschillende computers, over het bestaande emailadres heen. Nou weet ik wel hoe ik dat moet doen (even naar de site van de internet-profider en daar het 1 en ander invullen). Maar mijn vraag is nu: Kan ik gewoon op de betreffende computers in outlook een account aanmaken, zodat hiernaartoe ge-emailed kan worden? Of moet ik van alles in de server gaan aanpassen? En hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt!!
Als 't aliassen zijn, heb je een mailserver nodig, als het separate mailboxen zijn kun je op die 5 pc's een mail account opgeven.

Maar als ik dit lees, kun je dat beter aan iemand overlaten die weet waar zij het over heeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

En zelf had je al gevonden/uitgezocht ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hou je er wel rekening mee dat een alias aan dezelfde POPbox hangt?
Dan krijg je op alle 5 de PCs exact dezelfde POPbox, lijkt me verstandiger om 4 extra popboxen te regelen in plaats van aliassen.

Dan weet je namelijk ook zeker dat persoon A niet de mail voor persoon C ook krijgt (en andersom).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:39:

Alvast bedankt!!
Welke provider? Wat voor account heb je bij deze provider?
Welke server? Wat draait die server?

Je begrijpt wel dat wij niets met deze informatie kunnen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1