MBM Alarm !?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kreeg net toen ik een DivX aan het kijken was opeens een melding van Motherboard Monitor dat mijn processor over de 75 graden gegaan was.

Nooit eerder heb ik zo'n temperatuur gehad, hiervoor was het hoogste 64 graden.

Kan dit een foute melding zijn van MBM? toen ik de melding zag stopte ik de DivX en keek naar MBM stats en zag 51 graden.

Anyway, heb gelijk mijn kast opengeschroefd en de processor koeling werkte nog gewoon enzo.

Het gaat hier om een Celeron 500@562 met standaard koeling + koelpasta.

Op 500@500 is de hoogste temperatuur stressed 58 graden.
Ik vond al dat mijn cellie soms nogal warm werd maar 75 graden is extreem lijkt me.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Zo heet al standaard!? Ik zou eerst maar eens zorgen voor een nieuwe koeler of kijken of hij er wel goed opzit.

Mijn T-bird 900 werd met een standaard koeler niet eens zo heet.

• Wouter
  • Niet online
hij zit er goed op

zonder koelpasta werd ie zelfs nog heter

ik heb gewoon een foute celeron volgens mij,
kan dat? dat een processor door een produktiefout veel te warm wordt?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
WOW veel te heet een celeron wordt zo weinig overclocked stressed ongeveer 35 graden is echt VEEELLLL te heet.
probeer echt maar eens een andere cooler. ik denk dat de rpm erg laag zijn en dus niet genoeg koelt. koop gewoon een nieuwe cooler
just to make sure. voor de prijs hoef je dat echt niet te laten

edit:
euh ja dat kan maar denk niet dat het dat is.

voel eens aan je koelrib als deze echt heet is dan werkt je cooler dus niet goed en geeft het progje toch de juiste temp aan.

• Wouter
  • Niet online
de cooler draait 5200 RPM

maar heb er ook al eens mbv kartonnen trechter ensow een 8x8 fan op gezet, en dat hielp 0.0%

die koelrib suckt gewoon zwaar volgens mij

• Wouter
  • Niet online
owja

de temp. van mijn mobo komt nooit hoger dan 30 graden

[edit]

en heb ook eens geprobeerd 2 mini fans aan de zijkant door de heatsink te laten blazen en dan ook een 6x6 fan boven de standaard fan waardoor de standaard fan 5800 RPM haalde. Ook dat maakte helemaal NIETS uit...

Verwijderd

kijk es in je bios

• Wouter
  • Niet online
hoezo?!

ik kan toch niet in m'n bios kijken terwijl ik mijn CPU stress? (of wel??) dus de cpu is altijd al wat afgekoeld als ik in de bios kom.

Heb de bios trouwens ook wel eens 48 graden zien aangeven...
Pagina: 1