Legale software of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40
Ik heb vandaag het tijdschrift PCM gekocht, waar mijn oog meteen viel op een ingezonden brief van een lezer.

Die schrijft over een site waar je tegen superlage prijzen software kan downloaden. Bijvoorbeed 69,95 Dollar voor Windows 2003 server.

PCM schrijft uiteraard dat zij nogal kritisch zijn over de legaliteit hiervan en hebben dit voorgelegd aan Microsoft Nederland. Tot mijn en hun verbazing zeggen zij dat als je de software kan activeren met de bijgeleverde gegevens je ervan uit mag gaan dat het hier om legale software gaat. Zij denken dat de software afkomstig is van failliete bedrijven, waardoor de prijzen zo laag kunnen zijn.

Ik ben nog steeds sceptisch, iemand hier ervaring mee ?

Dit is het bedrijf: http://www.softforneeds.net

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Exchange server:
Old price $5625.00
New price $59.95
You save $5565.00

Dit is wel een erg groot verschil idd... :/

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

2. Basic Conditions of Purchasing at Downloadable Software online store
2.1. You are informed that the software is in English language only unless noted differently on the site or by the Support representative;
2.2. You will thoroughly follow the downloading and installation instructions on your account;
2.3. You cannot register the software with the manufacturer and updates are available not for all the products;
En waarom niet? Als je de software koopt heb je recht op support van de maker, CD of geen CD. Beetje schimmig dit...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Klinkt als "normaal" onverkoopbare software omdat er nieuwere versies zijn.

Denk bijvoorbeeld aan WinXP met SP1 ( wordt nu uitgeleverd met SP2 ).

Mensen die weten wat ze doen ( en dus direct en correct updaten) kunnen waarschijnlijk een hoop geld besparen hier... B)
MadMarky schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:45:
[...]

En waarom niet? Als je de software koopt heb je recht op support van de maker, CD of geen CD. Beetje schimmig dit...
Huh, kun je de software alleen downloaden en niet registreren??

Dan is p2p goedkoper lijkt me 8)7 :X

[ Voor 41% gewijzigd door Coach4All op 30-07-2005 22:47 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Nakebod

Nope.

Hier was een tijdje terug ook een topic over, wat heet, het komt vaker voor zo een topic.
Kijk, Windows XP voor 70 dollar, kan ik mij voorstellen.
Windows Server 2003 voor 70 dollar, zou kunnen, web edition is geloof ik de goedkoopste, en dan misschien nog tweedehands.
Alleen zoals hierboven al als voorbeeld staat met exchange, dat kan gewoon niet.
Adobe Photoshop CS V 8.0, niet de nieuwste versie meer, CS2 is recenter, maar om een pakket van 1200 dollar gelijk te verlagen naar 50? Ook hier is het prijsverschil gewoon te groot, hoewel die exchange toch wel extremer is.

Ik zeg: niet vertrouwen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Dutch_guy
Nakebod schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:47:
Hier was een tijdje terug ook een topic over, wat heet, het komt vaker voor zo een topic.
Kijk, Windows XP voor 70 dollar, kan ik mij voorstellen.
Windows Server 2003 voor 70 dollar, zou kunnen, web edition is geloof ik de goedkoopste, en dan misschien nog tweedehands.
Alleen zoals hierboven al als voorbeeld staat met exchange, dat kan gewoon niet.
Adobe Photoshop CS V 8.0, niet de nieuwste versie meer, CS2 is recenter, maar om een pakket van 1200 dollar gelijk te verlagen naar 50? Ook hier is het prijsverschil gewoon te groot, hoewel die exchange toch wel extremer is.

Ik zeg: niet vertrouwen.
Ik zeg normaal gesproken ook zeker niet vertrouwen, maar de reactie van PCM en Microsoft doen mij twijfelen.

• itsalex
  • Niet online
Ik zie dit altijd bij mijn Spam. Die vliegt altijd daarnaar toe(op dollar tekens filter ik). Ik kan helaas niet op software filteren want anders vliegt alle mail voor inkoop daar ook naar toe. Ik krijg die dingen heel veel keer per week.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Maar je hebt toch gewoon een aankoopnota. Als dan blijkt dat je bij Windows Update een niet legale versie hebt aangekocht dan meld je dat bij Microsoft en krijg je een echte versie. Toch?

http://www.hroling.nl

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

bolke schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:52:
Maar je hebt toch gewoon een aankoopnota. Als dan blijkt dat je bij Windows Update een niet legale versie hebt aangekocht dan meld je dat bij Microsoft en krijg je een echte versie. Toch?
Met enige korting.... als je het genuine programma bedoelt..

• Dutch_guy
Zou het misschien kunnen dat ze wel een legale code mee geven,maar dat ze deze aan iedereen geven ?

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dutch_guy schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:56:
Zou het misschien kunnen dat ze wel een legale code mee geven,maar dat ze deze aan iedereen geven ?
een "unieke" code die voor iedereen "gelijk" is?? :?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

3. Delivery of Software purchased at Downloadable Software online store
3.1. You get the purchased software by downloading it from the Site. After successful order processing you receive a Confirmation email with the detailed instructions specifying how to download and activate the product. (Use the correct email while placing the order!).
:? Je download dus de software, waarna ze instructies geven om het te activeren (kraken :P), maar je hebt geen mogelijkheid om te registreren bij de producent, en ook is het niet zeker dat je het product kunt updaten?

Lijkt me erg legaal ja :D

Permanent wintericon!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ook nog een optie van hun website :
Why is the software so inexpensive?
We offer the software for downloading only, it means that you do not receive a fancy package, a printed manual and license that actually aggregate the largest part of the retail price. In this situation we are restricted in selling the products for private purposes only! You will not be able to get a technical support and different rebates from the manufacturer. Updates are available for the most of our products (you may ask our support staff for the exceptions) that make them fully functional and operating. Additionally you save the delivery cost.
Dus een soort van student license zonder dat je hoeft te bewijzen dat je student bent, kan me best iets indenken dat adobe / alias wavefront / autodesk / zoiets opzetten, je probeert thuis een pakket van 5000 dollar voor 50 dollar en wilt als het goed bevalt dit ook op je werk gebruiken, maar dan wel met een link vanaf hun eigen website. En Microsoft en symantec zetten volgens mij nooit zoiets op, want consumenten zijn voor hun te belangrijke klanten...

Alleen door symantec denk ik dat het fake is.Want MS heeft al gezegd dat het legaal kan zijn (alhoewel ik betwijfel of MS ooit wel eens op die site gekeken heeft want MS weet volgens mij echt wel wie op internet dit soort dingen met toestemming en wie illegaal oem-versies verkoopt ). Voor symantec is er geen reden om op deze site hun producten zo aan te bieden ( iets van 50 dollar aanbieden voor 20 terwijl als je het bij symantec zelf koopt betaal je wel 50 dollar ).

Ik denk dus nep.

Trouwens lees eens wat je niet krijgt :
geen mooi pakket
geen geprinte handleiding en licentie

hangt er een beetje vanaf hoe je het leest, maar ze kunnen bedoelen dat je geen licentie krijgt :) alleen maar software

[ Voor 7% gewijzigd door Gomez12 op 30-07-2005 23:16 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
Gomez12 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:13:
Why is the software so inexpensive?
We offer the software for downloading only, it means that you do not receive a fancy package, a printed manual and license that actually aggregate the largest part of the retail price. In this situation we are restricted in selling the products for private purposes only! You will not be able to get a technical support and different rebates from the manufacturer. Updates are available for the most of our products (you may ask our support staff for the exceptions) that make them fully functional and operating. Additionally you save the delivery cost.
Lees ik daar nou dat je geen licentie krijgt? :X

edit:

En waarom bedenk je dat zelf ook net? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 30-07-2005 23:17 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Entity
  • Laatst online: 22-08 19:57

Entity

9000rpm

Mja, je kunt het ook lezen als "printed manual and printed license".

Heb ze een mailtje gestuurd (als afzender een adres wat ik kan blokkeren natuurlijk ivm spam), aangezien ik wel in de markt ben voor een legale XP Pro:
Hello,

I am considering buying Windows XP Pro from your website. I am however a bit concerned with the price and so i have a question:
The key I will receive with Windows XP Pro, will it validate on the Microsoft site as Genuine Software (http://www.microsoft.com/genuine). In other words, is the XP Pro key I will receive fully legal and unique and recognized as such by Microsoft?

That's the only requirement I have.
Ben benieuwd of ik antwoord krijg en wat dat dan is. Zal wel op zijn vroegst maandag zijn.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gebruik de search, dit soort 'bedrijfjes' zijn al vaker voorbijgekomen. Ik krijg dit soort 'aanbiedingen' ook regelmatig en ongevraagd per mail (spam inderdaad ;) ). Conclusie: als je het normale bedrag er niet voor over hebt, download dan een warezversie, die is net zo 'legaal' als van die bedrijfjes, plus je financiert er geen spammers en andere criminelen mee.

Verwijderd

Zou niet graag mijn creditcard gegevens daar verstrekken.... ben daar so wie so erg terughoudend in.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Dit is inderdaad zoals sdomburg al zegt geen frisse koek. Iets wat je ook in de search had kunnen vinden. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.