Toon posts:

ATI Radeon 9800 (Medion) demontage cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe haal ik die cooler van de vga kaart af
er zitten kunststof pennetjes die je kan indrukken maar er gebeurt heel erg weinig dan.
aan de achterkat (bovenkant) zitten twee soort weerhaakjes <I>
is dit een montage en nooit meeer los sijsteem???

heb een zalman VF700-Cu(AlCu) gekocht en is compatibel vlgs de makers
http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=150&code=013

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Indrukken en duwen, die haakjes. Dan komt het los. En ja, het lijkt muurvast te zitten, maar na goed wrikken komen die pennetjes wel los. Doe wel voorzichtig natuurlijk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het makkelijkst is het om die 'weerhaakjes' even in te drukken met een tangetje of met de punt van een niet te scherpe schaar oid en dan het pennetje eruit drukken. Let wel op dat de koeler er niet meteen af flikkert, want anders sloop je straks weer iets anders op je kaart ;)

Het kan ook zijn dat het koelblok ook nog vast zit met een soort lijm (dit was bij mijn kaart het geval). Dan wordt het een stuk lastiger, want ook al heb je de 2 pennetjes eruit, het blok blijft muurvast zitten. Ik heb toen heel voorzichtig met een bankpasje en later een dun mesje er tussen zitten wrikken, maar hij kwam niet los. Uiteindelijk maar met een schroevendraaier wat meer kracht gezet en hij schoot los. Maar voor hetzelfde geld was de GPU ook half afgebroken (ik was zo wanhopig dat ik dat risico maar heb ingecalculeerd), dus pas op ;) De kaart in de diepvries leggen schijnt ook nog wel es te werken, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Maargoed, kijk eerst maar es of ie direct los komt, dan kun je bovenstaand verhaaltje lekker skippen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 31-07-2005 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt