Toon posts:

pioneer dvr 108 wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo

Sinds de aanschaf van enkele nieuwe hd's (2*250gb ide) wordt m'n pioneer dvr 108 in windows niet meer herkent , zowel niet bij apparaatbeheer als bij 'deze computer' als een drive.

In de bios valt deze echter wel terug te vinden , waardoor ik uitsluit dat deze stuk is. Ook het opspinnen van een cd / dvd lukt nog. Ik heb ook geprobeerd om een firmware update te doen , maar het tooltje op de site van pioneer vind dan geen dvdrw...

Net ff gezocht , maar ik kan een gelijkaardig probleem (met oplossing) niet tegenkomen dus hoop ik dat op deze manier iemand me wil helpen :)

mvg ,

Verwijderd

Topicstarter
*bump* niemand die een oplossing weet ? :/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig geen problemen met de Jumper instellingen :?
Dus met master/slave e.d. :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Meer specs? Wat is er allemaal IDE / SATA, losse controller of moederbord? Firmware moederbord of eventuele losse controller geupdate? ff wat moeite doen :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 14:38
Jumperinstellingen of IDE kanaal van je DVDspeler uitgeschakeld in de BIOS...

Verwijderd

Topicstarter
ide hd's (heb ook nog 2 sata) staan gewoon op een apparte controller , 1 master en 1 slave
dvdrw staat op master ingesteld op een ander channel
moederbord is een asus a8v deluxe (socket 939) rev 1.0

wat me echter vandaag pas is opgevallen is dat

bij 'appartaatbeheer' het primary ide channel niet geinstalleerd is , waardoor waarschijlijk de dvdrw niet herkent wordt , en de hd's op de andere controller wel (het was me al opgevallen dat de hd's op deze controller ook niet herkent werden) dus ik vermoed dat hier het probleem zit

ik denk dat het dus een kwestie is van hiervoor drivers te vinden , maar op de site van asus vind ik niet echt een driver hiervoor...

mvg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 17:05 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

lijkt mij een kwestie van even je moederborddrivers opnieuw installeren, en/of je controller firmware updaten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1