Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] 2 tft's modden

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 07:38

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik heb hier 2 Acer AL1715 tft-schermen die ik wil modden om de beelden dichter bij elkaar te brengen. Ik gebruik de monitoren in Live for Speed in dualscreen-modus, maar de rand/behuizing van de tft's zit precies midden in mijn beeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63431/full.jpg

Ik wil dus de rechter cq linker zijkant van de tft's verwijderen, maar er zal ongetwijfeld een soort van isolatie moeten worden aangebracht na het verwijderen van de behuizing...
Wie heeft er ervaring met het modden van tft's? Waar moet ik op letten?

[ Voor 3% gewijzigd door jfeelders op 30-07-2005 21:21 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

ThaHandy

Discovery Channel

veel valt er niet te modden.
Meschien dat je de helft en een kwart dichter op elkaar kan zetten maar niet meer denk ik.

Op zowat elk LCD paneel zit een metalen rand om de connectors op de printplaat dmv een geleidende rubberen strip rond om de LCD tegen de glasplaat, waar ook die connectors op het glas zitten, te drukken
Afbeeldingslocatie: http://www.zaxisconnector.com/images/lcd-compressed.jpg

teminste, dat is een van de meest toegepaste manieren

[ Voor 40% gewijzigd door ThaHandy op 30-07-2005 22:09 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Die randen zullen veel fabrikanten er niet voor de sier op zetten. Smalle randen zijn namelijk hot ;) Ik denk dat je met een randje minder plastic genoegen zult moeten nemen... Maar in dat geval is de winst dermate klein dat ík persoonlijk de schermen heel zou laten.

Dat kun je op zich redelijk makkelijk zelf vaststellen, gewoon eens de behuizing openschroeven en kijken hoeveel winst er te halen valt...

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Yup, je kunt de plastic rand wel verwijderen (het tft zit vast aan een achterplaat), en dan de panels tegen elkaar aan zetten, maar je blijft zitten met een metalen rand aan elke kant van de tft's. Je zult dus nog steeds een stuk metaal van een centimeter of twee midden in je scherm hebben.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Denk niet dat het het waard is als je toch al een tft hebt met hele dunne randen, want veel dunner zal het dan niet worden.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Het scherm van de TS heeft niet echt brede randen als ik deze afbeelding van het soort scherm bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com/pcpopimg/05/1/6-8-50-56-537740760.JPG

Maar of er winst te behalen is kun je van een afbeelding niet beoordelen ;)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ik weet niet of je het principe kent van de "Afrotech Getto Style Flatscreen" maar met spiegels moet dit natuurlijk op de een of andere manier te doen zijn.. just a tip.

Afbeeldingslocatie: http://afrotechmods.com/submitted/flatscreen.jpg

edit: is dt acer :X ? damn lijkt wel compaq

[ Voor 12% gewijzigd door Widow op 31-07-2005 00:18 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-11 22:22
The Widow Maker schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:17:
Ik weet niet of je het principe kent van de "Afrotech Getto Style Flatscreen" maar met spiegels moet dit natuurlijk op de een of andere manier te doen zijn.. just a tip.

[afbeelding]

edit: is dt acer :X ? damn lijkt wel compaq
Dat is een gameboy advance :+

Verwijderd

Misschien is het een idee om de schermen iets te laten overlappen... dan staan we niet precies evenveer meer bij je vandaan, maar als je ze stript zijn ze natuurlijk niet zo heel dik meer. Als je met strippen een kwart kunt besparen, kan je dat nog es halverwege door ze over elkaar heen te leggen met de rand. Alle beetje helpen :P

Verwijderd

of je koopt van hetzelfde geld als 2 17'' éé'n grotere

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Ja, wanneer komen de langwerpige lcd schermen op de markt?
Is het niet mogelijk (even theoretisch) om het spel op 3 lcd schermen te projecteren? Videokaartje erbij ofzo. Dan heb je in ieder geval niet die streep recht voor je neus. Heb ooit zoiets gedaan met Gran Turismo 3 op de PS2. Breedbeeld tv in het midden en 2 grootbeeld tv's ernaast. Vet. Maar niet optimaal natuurlijk :-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

parcol schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:31:
Ja, wanneer komen de langwerpige lcd schermen op de markt?
Is het niet mogelijk (even theoretisch) om het spel op 3 lcd schermen te projecteren? Videokaartje erbij ofzo. Dan heb je in ieder geval niet die streep recht voor je neus. Heb ooit zoiets gedaan met Gran Turismo 3 op de PS2. Breedbeeld tv in het midden en 2 grootbeeld tv's ernaast. Vet. Maar niet optimaal natuurlijk :-)
Langwerpige schermen zijn er al hoor.
Ik zit nu achter een 2tal Dell Widescreen monitoren (16:10 verhouding).
Of als je wil draai je ze een kwart, heb je schermen die in de hoogte erg lang zijn.

Verwijderd

Die haden toch een resolutie van 1280 * 768 ?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 18:35
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:20:
Die haden toch een resolutie van 1280 * 768 ?
Nee... eerder 1680*1050... :+

(Sinds vandaag heb ik hier ook een Dell 2005FPW }:O)
Pagina: 1