php extentie programeren voor windows OS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een heel tijdje aan het zoeken naar een manier om een php extentie te maken met daarin wat functies, die ik daarna weer kan aanroepen vanuit een script.

Het draait allemaal om een microcontroller gestuurd systeem waarmee ik via deze extentie wil kunnen praten en aansturen.
Ik heb op ZEND wel een tutorial gevonden waar ze uitleggen hoe je een extentie module kan maken maar daar bouwen ze um onder linux.

Er staat ook bij dat ze later een tutorial schrijven over het bouwen van een module onder windows.
het is alleen nu vakantie en ik zou zo snel mogelijk er mee aan de gang gaan.
Ik hoopte dat ik op GOT misschien mensen kon vinden die al ervaring hebben met het bouwen van php extenties onder windows.
misschien kunnen ze ook die bevindingen met me delen?

ohw ja ik gebruik VC++ 6

alvast bedankt. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou gewoon Cygwin installeren. Met Cygwin heb je alle handlige commandline tools van Linux onder Windows zodat je gewoon de aanwijzingen uit de tutorial kan volgen. Succes!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ari3 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:00:
Ik zou gewoon Cygwin installeren. Met Cygwin heb je alle handlige commandline tools van Linux onder Windows zodat je gewoon de aanwijzingen uit de tutorial kan volgen. Succes!
Volgens mij kan hij niet de Linux stappen doen om een windows dll te gaan maken. De Zend tutorial beschrijft hoe je een module maakt die op Linux draait. En dat wil hij niet...

Misschien heb je iets aan deze site:
http://members.chello.be/ws36637/php4delphi.html

Er zijn trouwens een hoop site met informatie hoe je een extensie moet maken voor windows.
http://www.google.nl/sear...US:official&start=10&sa=N

Deze site heeft een skeleton met uitleg voor windows, in C
http://www.devnewz.com/090902b.html

[ Voor 31% gewijzigd door LuCarD op 31-07-2005 23:40 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben imiddels een beetje aan het kloten geweest krijg hem nu eindelijk wel gebouwd,
maar als ik um als extension definieer in php.ini en dan apache restart krijg ik een error:
"unknown(): invalid library (maybe not a PHP library) 'php_phptest.dll' "
ik snap even niet waarom ik nu deze error krijg , de php builds zijn zelfs overeenkomend.
Zou er soms in die tutorial een kritieke functie nog niet gedeclareerd zijn ofzo?
zowiets als weet_je_het_echt_zeker_dat_je_met_zend_wilt_lullen(JAAAAAAAH);

in ieder geval nog bedankt voor die devnewz site, die was erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Waarschijnlijk iets wat je al lang gedaan hebt maar heb je al een extensie uit de source van php als voorbeeld genomen?

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd dat wel even gedaan ja.
Ik heb de source van w32api gecompileerd.
dat was toen ook een succes maar wat mijn nu ineens opviel (later)
dat de w32api een evengrote dll genereerde als mijn kleine stukje code
er komen beide dll's van exact 20 kb uit rollen en als ik bij php in de extensions map kijk zou die w32api dll toch MINSTENS 61kb moeten zijn...

De wondere wereld van M$ MS zal ik maar zeggen.
iemand nog een id?

Ik ken geen bedrijf dat afgekort "M$" heet. Hier op GoT willen we dergelijke spottende namen, die eigenlijk gewoon trolls zijn, niet zien. Hieronder vallen termen als "Microshit" en "Winsucks", maar eveneens de afkorting die jij gebruikte. Doe dit dus liever niet meer. :)

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 03-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Heb je een linkje naar die tutorial op de Zend site, ik 'm niet vinden namelijk :?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1