Het netwerk werkt, maar de gedeelde bestanden komen niet bij

Pagina: 1
Acties:

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-04 16:33
Het netwerk werkt, maar de gedeelde bestanden komen niet bij mijn netwerklocaties te staan.

Dit probleem doet zich voor bij 1 computer(van de 3), maar pas nadat een vriend van mij voor de grap alle gedeelde mappen(op dat moment) verwijderd had.

Als ik nu een nieuwe map deel, komt deze er wel bij te staan, maar als ik stop een oude map te delen, en deel ik hem weer opnieuw dan komt deze er niet bij te staan.

Ook de gedeelde mappen van de andere computers komen niet meer bij mijn netwerklocaties te staan.

Het netwerk werkt wel, en via "entire network" is wel bij de gedeelde bestanden te komen, maar dat duurt heel lang(?trage verbinding?) en dan staan ze ook niet netjes bij elkaar.

Gamen over netwerk werkt verder ook wel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en alvast bedankt! _/-\o_

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-03 10:43
je moet er wel voor zorgen dat al je computers in dezelfde workgroup zitten...

dit kun je veranderen door dit te doen:
ga naar start -> rechtermuisknop op My Computer -> Properties -> Tabblad Computer Name

Dan zie je wat achter Workgroup staan, dat moet bij alle computers binnen je netwerk hetzelfde zijn..

Dat kan je veranderen door op Change.. te drukken in dat tabblad..

Dan zou alles gewoon moeten werken...

• gabn88
De werkgroep is wel hetzelfde... op de andere computers staan de mappen ook gewoon, van alle 3 de computers... maar juist op die 1e computer, waar de mappen verwijderd zijn, kan ik op geen enkele manier de mappen terug vinden... :(

• gabn88
Weet dan niemand hoe dat kan }:O :/

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
beetje oud topic, maar ik heb precies hetzelfde probleem met 2 winxp clients en om er nou een nieuw topic over te beginnen...

Maar goed, de shares. De clients zien elkaar allebei, staan in dezelfde wergroep.. Ook kan ik beide shares benaderen vanaf beide clients, dat werkt allemaal goed. De shares komen echter niet automatisch te staan in de map "Mijn netwerklocaties". Dit is wel het geval als je de share voor het eerst aanmaakt.

De shares zijn gewoon goed en bevatten geen hidden attribuut $ ofzo. Als je gewoon naar \\Computername\ gaat komen ze WEL tevoorschijn en kun je ze probleemloos benaderen. Ik wil niet een netwerkverbinding maken zodat de share zichtbaar wordt bij deze computer (geen netwerkschijf dus). Nee hij moet echt tevoorschijn komen bij "Mijn netwerklocaties".

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven is door Executor16. Ook bij mij komen de gedeelde mappen niet te voorschijn in "Mijn netwerklocaties".

Ik heb het nu opgelost door handmatig een link te maken naar een gedeelde map op de andere computer maar het zou natuurlijk automatisch horen te gaan. Ook is mijn netwerk de ene kant op een stuk trager dan de andere kant op (bij het openen van gedeelde mappen). Heeft dit iets te maken met de grootte van de gedeelde map?

De situatie is als volgt: 2 computers met netwerkkaarten dmv een cross direct verbonden. Ik heb het ook al met een hub geprobeerd maar dat gaf (natuurlijk) hetzelfde probleem...
Pagina: 1