(OC)X800pro vraag

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik heb zojuist een Asus AX800PRO TVD 256mb DDR3 gekocht

Nu zie ik dat er op deze videokaart een TV input zit!
Ik had 'm gekocht als een standaard TV OUT, maar bij de winkel hebben ze een klein foutje gemaakt.... 8)7

Ik heb een topic gevonden ( [OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2 ) dat het mogelijk is om een standaard X800Pro te oc'n naar een X800XT versie dmv hardmodden of softmodden.

Ik helaas geen info gevonden wat betreft mijn nieuwe videokaart. Ik zie in die topic dat ViVo versie heel gemakkelijk te oc'n zijn dmv een simpele biosflash.

Zelf vroeg ik mij af of ik zelf nu zo'n ViVo kaart heb, als ik mij niet vergis was ViVo toch iets van Video in en out??????

Is het dan mogelijk om mijn Asus kaart ook te oc'n met die biosflash?
Weet iemand dan waar ik info kan vinden specifiek over mijn type videokaart wat betreft OC?

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:49
HENNEP schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:34:
Ik heb zojuist een Asus AX800PRO TVD 256mb DDR3 gekocht

Nu zie ik dat er op deze videokaart een TV input zit!
Ik had 'm gekocht als een standaard TV OUT, maar bij de winkel hebben ze een klein foutje gemaakt.... 8)7

Ik heb een topic gevonden ( [OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2 ) dat het mogelijk is om een standaard X800Pro te oc'n naar een X800XT versie dmv hardmodden of softmodden.

Ik helaas geen info gevonden wat betreft mijn nieuwe videokaart. Ik zie in die topic dat ViVo versie heel gemakkelijk te oc'n zijn dmv een simpele biosflash.

Zelf vroeg ik mij af of ik zelf nu zo'n ViVo kaart heb, als ik mij niet vergis was ViVo toch iets van Video in en out??????

Is het dan mogelijk om mijn Asus kaart ook te oc'n met die biosflash?
Weet iemand dan waar ik info kan vinden specifiek over mijn type videokaart wat betreft OC?
Waaraan heb je gezien dat je een vivo hebt dan?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
De naam op de doos zegt het al : Asus AX800PRO TVD 256mb DDR3
Trouwens op de doos zelf zit ook een logo : VIDEO-IN

En op mijn videokaart zit er een soort van gele stekker naast de molex connector die er op een audio stekker lijkt(zo 1 die je gebruikt voor je cdrom spelers)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:49
HENNEP schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:47:
De naam op de doos zegt het al : Asus AX800PRO TVD 256mb DDR3
Trouwens op de doos zelf zit ook een logo : VIDEO-IN

En op mijn videokaart zit er een soort van gele stekker naast de molex connector die er op een audio stekker lijkt(zo 1 die je gebruikt voor je cdrom spelers)
De naam zegt dat het een tv-out is geen video in & out, een echte zou bv Asus X800pro vivo heten.
Ook het logo op de doos zegt niets, de doos van een tv-out en vivo zijn zeer regelmatig 100% identiek.
En volgens mij is die gele connector voor een frontaansluiting op je kast.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De TVD versie van Asus betreft inderdaad een ViVo kaart.
Je zou het even zeker kunnen stellen door te kijken of er op de geheugenchips een 16 of een 20 staat.
Mocht je het daarna nog niet zeker weten kun je altijd nog je koeler eraf halen om te kijken of de kaart een GA core herbergt.

Neem ook eens een kijkje in deze ATI Radeon X800 Pro ViVo > X800 XT BIOS Flash Guide.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
r00n schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:54:
De TVD versie van Asus betreft inderdaad een ViVo kaart.
Je zou het even zeker kunnen stellen door te kijken of er op de geheugenchips een 16 of een 20 staat.
Mocht je het daarna nog niet zeker weten kun je altijd nog je koeler eraf halen om te kijken of de kaart een GA core herbergt.

Neem ook eens een kijkje in deze ATI Radeon X800 Pro ViVo > X800 XT BIOS Flash Guide.
op mijn geheugen chips staat het volgende :

K4J55323QF-GC16

En er zit een enorme chip met ATI Rage Theater als tekst op de videokaart.

Ik heb ook een Svideo kabel met meerdere stekkers erop gekregen waarop logos staan waar duidelijk op te zien is dat het video in zowel als out kan gebruiken.

Ook heb ik een svideo kabel gekregen met composite aansluitingen(rood groen blauw)

[ Voor 7% gewijzigd door HENNEP op 30-07-2005 21:05 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
HENNEP schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:04:
[...]

op mijn geheugen chips staat het volgende :

K4J55323QF-GC16

En er zit een enorme chip met ATI Rage Theater als tekst op de videokaart.

Ik heb ook een Svideo kabel met meerdere stekker erop gekregen waarop logos staan waar duidelijk op te zien is dat het video in zowel als out kan gebruiken.
Lijkt me duidelijk dan :Y)

Je hebt 1,6 ns geheugen wat wederom duidt op een ViVo kaart (en dus een GA core).
Bij deze wens ik je veel succes met je nieuwe X800 XT 8)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
LOL :*)

hey maar wat raad jij mij bijv aan om 'm om te gooien naar een XT?

Die link die je net geeft, zijn die bios versies wel goed?

of is er nog een beter bios beschikbaar? ik heb namelijk wel een Asus kaart met asus bios neem ik aan. kan het geen kwaad om een gigabyte bios bijv op te zetten?

Ik had ook gelezen dat er een aantal gasten waren die problemen hadden met het flashen van de bios? ik heb hier namelijk echt geen zin in....

En trouwens stel nou ik flash 'm tot een XT, zal de bios of de kaart in windows of bij het booten van het systeem ook daadwerkelijk XT aangeven?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
oh ik vergeet het bijna te vertellen maar ik heb wel een AGP versie van die X800 gekocht he!

of maakt dat niets uit???

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
HENNEP schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:10:
LOL :*)

hey maar wat raad jij mij bijv aan om 'm om te gooien naar een XT?
Gewoon flashen. Genoeg info in die guide plus de topics op GoT lijkt me :)
Die link die je net geeft, zijn die bios versies wel goed?

of is er nog een beter bios beschikbaar? ik heb namelijk wel een Asus kaart met asus bios neem ik aan. kan het geen kwaad om een gigabyte bios bijv op te zetten?
Het liefst gooi je er wel een Asus BIOS op om eventuele problemen te voorkomen.
Kijk voor een leuk BIOS'je op bijvoorbeeld TechPowerup :)
Ik had ook gelezen dat er een aantal gasten waren die problemen hadden met het flashen van de bios? ik heb hier namelijk echt geen zin in....
Tja, er blijft natuurlijk een zeker risico wanneer je dingen doet met hardware die je eigenlijk niet behoort te doen. Hier kies je echter zelf voor.
Gelukkig is er genoeg informatie te vinden om na een foute flash je kaart weer terug te flashen naar z'n oude BIOS.
En trouwens stel nou ik flash 'm tot een XT, zal de bios of de kaart in windows of bij het booten van het systeem ook daadwerkelijk XT aangeven?
Ja, beide :)
HENNEP schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:15:
oh ik vergeet het bijna te vertellen maar ik heb wel een AGP versie van die X800 gekocht he!

of maakt dat niets uit???
De meeste guides gaan juist over AGP kaarten. Bovendien: een GA core is een GA core :)

Zou je overigens in plaats van dubbel te posten voortaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door Rone op 30-07-2005 21:49 ]

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
bedankt voor je antwoorden! hier heb ik zeker wat aan :)

wat betreft die dubbel post, ja sorry, ik moet nog steeds wennen aan de regels hier op GOT. geen probleem ik zal er rekening mee houden.

Trouwens, ik zat het mij alsnog af te vragen waar die gele stekker voor dient.

hierbij een foto van de asus site, de info over de PRO en de PRO VIVO hebben dezelfde foto, maar als ik de XT foto bekijk, dan zie je die gele stekker daar wel op. deze zit vlak naast de molex connector.

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/vga/ax800xt/ax800xt_l.jpg

Waar dient die stekker nou precies voor?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 22:53
vraagje: heb je je kaart al geprobeerd te overklokken? zo ja: op hoeveel mhz. kwam je?

Mocht je de 520/560 (net) niet halen, kan je altijd nog de bios klokfrequenties aanpassen naar lagere waarden. Let ook op: een X800XT produceerd meer warmte (meer pipelines open), waardoor je overklok ook lager wordt.

Enneh, dat gele (composiet, tulpuitgang) stekkertje is een video uitgang.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 31-07-2005 12:19 ]

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik heb de kaart momenteel nog niet oc'd aangezien ik nog bezig was met windows reinstall en totdat de stroom in mijn buurt uitviel gisteravond....

Trouwens, is het niet zo dat die 4 pipelines die uitgeschakeld zijn in de bios dat die mogelijk defect zijn, en dat er daarom van deze kaart een Pro TVD versie is gemaakt?

Of heeft dit niemand nog ervaren?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 22:53
Hoeft niet persé zo te zijn dat die 4 pipelines kapot zijn, het kan ook gewoon zijn dat de vraag naar X800pro's groter was dan de vraag voor X800XT's, en dat ze ''goede'' X800XT's hebben verkocht als X800pro's. Mochten die 4 werkelijk kapot zijn, dan kan je natuurlijk altijd nog terugflashen.

Wie niet waagt, wie niet wint.

Verwijderd

Trouwens, is het niet zo dat die 4 pipelines die uitgeschakeld zijn in de bios dat die mogelijk defect zijn, en dat er daarom van deze kaart een Pro TVD versie is gemaakt?
99 v/d 100 TVD's hebben gewoon 16 goed werkende pipes, maar hoogstwaarschijnlijk is de kaart niet stabiel op XTPE speeds (520/560) of daarboven. Het was de bedoeling van Ati dat dit XTPE kaarten zouden worden maar hebben de eindtest niet gehaald.
De kaart zal echter wel prima werken op bijv. 510/560 of 490/540 (ik noem maar wat voorbeelden), dit dien je zelf uit te vogelen met bijv. Ati tool. Als je eenmaal stabiele speeds hebt gevonden kun je deze aanpassen met een bios editor en de kaart opnieuw flashen met de aangepaste bios (dit hoef je niet te doen, je kunt natuurlijk ook altijd Ati tool aan laten staan met de aangepaste clockspeeds).
Voor de veiligheid kun je natuurlijk ook beginnen met een bios waarvan je de clockspeeds al hebt aangepast naar een vrij lage waarde, bijv. 450/480. Na het flashen kun je dan je bovengrenzen opzoeken met Ati tool.
Mocht je op deze lage speeds al rare artifacts krijgen dan is waarschijnlijk één van de pipes defect, en moet je direct terugflashen.

De Gigabyte flash utility icm een Gigabyte bios is het beste wat je kunt gebruiken, deze veranderd namelijk ook het device id. (Ik weet dit niet zeker meer maar de Gigabyte utility is zelfs noodzakelijk als je zoals in jouw geval een Pro Vivo wilt flashen. En een Gigabyte bios gebruiken kan absoluut geen kwaad, heb zelf ook een gigabyte bios in m'n Asus.)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 16:20 ]

Pagina: 1