Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CF card (+gegevens) kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een werkende backup maken van de zeekaarten (navionics) welke op een CF card staan. Het kaartje zit los in mijn kaartplotter en kan zo "verdwenen" zijn. Met een willekeurige image op een gelijke CF card dacht ik er te zijn. 8)7
De kaartplotter (raymarine) waar hij in gaat is echter flink slim en heeft waarschijnlijk een beveiliging ingebouwd. Hij wil dan niet eens opstarten. :?

Wie heeft ervaring met het kopieeren van deze beveiligde CF cards en weet mij op weg te helpen?? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 19:09 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Je komt alleen maar hier op GOT om naar illegale zaken te vragen!
Hiervoor is GOT niet bedoeld LEES DE FAQ! maar dat wist je blijkbaar al door de manier waarop je de vraag stelt.

Misschien handiger om je op 1 of andere warez forum te registreren en daar te vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 02-08-2005 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem heeft m.i. te maken zowel met beveiliging als back-up van gegevens. Volgens mij net zo legaal als het kopieren van een muziek CD voor eigen gebruik bv in de auto.
In dit geval is de database op de kaart inderdaad rond de 200 euro waard. Juist daarom laat ik hem liever niet te lang achter in mijn plotter waar hij zo uit te halen is en gebruik ik hiervoor liever een kopie terwijl ik de originele kaart thuis bewaar.Deze kan ik dan ook weer thuis gebruiken om de zeilreis voor te bereiden. Twee keer dezelfde kaarten kopen lijkt me veel gevraagd.

NB Kaarten kunnen jaarlijks worden ge-updated. Wanneer kopieen in omloop zijn zal dit ongetwijfeld niet lukken waardoor de kopie waardeloos wordt.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:13:
Probleem heeft m.i. te maken zowel met beveiliging als back-up van gegevens. Volgens mij net zo legaal als het kopieren van een muziek CD voor eigen gebruik bv in de auto.
In dit geval is de database op de kaart inderdaad rond de 200 euro waard. Juist daarom laat ik hem liever niet te lang achter in mijn plotter waar hij zo uit te halen is en gebruik ik hiervoor liever een kopie terwijl ik de originele kaart thuis bewaar.Deze kan ik dan ook weer thuis gebruiken om de zeilreis voor te bereiden. Twee keer dezelfde kaarten kopen lijkt me veel gevraagd.

NB Kaarten kunnen jaarlijks worden ge-updated. Wanneer kopieen in omloop zijn zal dit ongetwijfeld niet lukken waardoor de kopie waardeloos wordt.
deels kan ik me wel vinden in je vraag, illigaal is het echter wel om de manier voor je medetweakers te posten.

heb je al contact gehad met de fabrikant ? ik zou het verhaal omdraaien en hun verantwoordelijk stellen voor beschadiging / diefstal van je cf-kaart immers je betaalt voor een service maar goed je mobiel is een zelfde situatie .. dingen kosten ook niet niks.

voor route navigtatie van mijn auto heb ik ook een copie gemaakt, cd bekrast .. en ik ben het zaad.

maar goed antwoord op je vraag kunnen / mogen wij niet geven

Tja vanalles

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:38

Gerco

Professional Newbie

Het voelt inderdaad legaal als consument, helaas bestaat de toestemming (het is geen recht) voor de thuiskopie niet voor software waardoor het niet alleen lastig is om een backup te maken, het is ook nog eens verboden.

Je kan misschien de leverancier vragen om een kopie (je hebt immers al een gebruiksrecht gekocht), maar meestal zal die zeggen: "Koop maar nog een keer", dat doen ze iig meestal bij beschadigde cds.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 05-08-2005 11:07 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!