Toon posts:

Asus a8n-sli Deluxe zegt beep

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lo all,

Ik heb vandaag nieuwe pc gekocht. heel even kort de inhoud:

Mobo:Asus A8N-SLi Deluxe
CPU: AMD athlon 64 3500+
RAM: 2gb dan-elec DDR400
Gfx: Asus x700pro

K, mijn probleem is: ik druk knopje aan, niets ( op het beeldscherm, wel bij de fan,hdd,cpu ) gebeurt. na zo een 5 sec. hoor je continue BEEP, BEEP, BEEP. tis om gek van te worden.
Ik heb alles 2x gechecked of het wel goed zat. maar tevergeefs, geen fouten gevonden(volgens de handleiding) wat kan hiervan de oorzaak zijn? heb ik toch iets niet goed aangesloten? of is het mobotje kaduuk?

Please help me :)
Thanks,

Herbje

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 21:12
beebjes zeggen al genoeg kan je in je boekje lezen van je mobo
3 is vga
4beebjes is memory
dacht ik zo uit het hoofd
dus zou ff alles er opnieuw inzetten
denk dat het geheugen er niet goed in zit zou ik ff opnieuw erin doen

las dat je het al gecheckt hebt maar je weet het nooit zeker
heb ook wel eens gehad dat het pas na een paar keer wou lukken
geheugen strip in een ander bank zetten wil ook nog wel eens helpen
groetjes binbero

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht overbodig..heb je de 12v (4 pins) connector op je mobo aangesloten...?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb de 4 pins aan gesloten....
ik heb em zo lang mogelijk laten beepen... na 30x vond ik het wel genoeg
ik heb de ram erin gedrukt totdat hij niet meer bewoog.

bedankt iig voor de reactie

maar zou hij dan niet minstens de bios moeten laden? zou het enig effect hebben als ik batterij eruit en erin doe?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 19:52 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
cpu+heatsink goed aangesloten?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Er zijn een groot aantal problemen die kunnen zorgen voor het geen beeld krijgen, het is lang niet altijd zo dat minstens het BIOS te zien is.
Je kunt evt. het batt. eruit halen, en voor de zekerheid ook even de CMOS clear jumper omzetten (en weer terug). You never know.

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
een continue beep is meestal het geheugen, al in een andere bank geprobeert?

shazam

Verwijderd

Topicstarter
zemskii... hoe kan ik de CPU fout aansluiten?

en ik ga dan maar eens BIOS batterij eruit halen en erin
thx

Edit**
ik heb de batterij eruit gehaald en er weer opieuw in gedaan, dit leverde geen resultaat op

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 20:07 ]

• asarian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05-2016
Probeer ook eens je geheugen op een andere plaats te zetten. Veel mensen maken de fout om geheugen (ik neem aan 2x 1G) op slot 1 en 2 te zetten. Terwijl voor Dual Channel mode je geheugen vaak in slot 1 + 3 hoort (of 2 + 4). Baat het niet, dan schaadt het niet.

P.S. Ook heel vaak vergeten wordt om bij de ASUS moederboarden de luidsprekers alvast aan te sluiten (via de built-in audio). Dan zegt die vriendelijke dame van de POST office vaak wat er aan schort.

[ Voor 28% gewijzigd door asarian op 30-07-2005 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
shazam schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:58:
een continue beep is meestal het geheugen, al in een andere bank geprobeert?
ik heb 2x1024MB en 4 slots. A1, A2, B1,B2 ik kan gewoon op B1 en B2 gaan aansluiten? alsnog... dit zou niet hoeven

• asarian
ik heb 2x1024MB en 4 slots. A1, A2, B1,B2 ik kan gewoon op B1 en B2 gaan aansluiten? alsnog... dit zou niet hoeven
Zosls ik net dus al zei, probeer maar eens A1 + B1. Heb er een goed gevoel over.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, thx, het werkt.. nu even verder kijken :) ik krijg nu bios scherm opstart... hey thx alot heh jullie :)

GOD I LOVE TWEAKER :)

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Laatst ook bij vriend gehad.
Geheugen in andere banken gezet en toen deed ie het ook pas...

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
ok, even een klein beetje offtopic.
maar ik had ook eerstmijn batterij eruit en erin gedaan.. hoort het dat mijn bios het over CREATE RAID SET ofzo heeft? of DELETE etc?

EDIT**
hij geeft aan: disk boot failure, please insert a system disk and press enter ?:S

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 20:22 ]

• asarian
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:13:
hehe, thx, het werkt.. nu even verder kijken :) ik krijg nu bios scherm opstart... hey thx alot heh jullie :)

GOD I LOVE TWEAKER :)
Was het nou inderdaad bank A1 + B1? Niet dat ik nou wil horen dat ik gelijk had of zo, lol, maar voor de mensen die dit volgen is het toch leuk om te horen wat het nou was. Dat helpt ook andere mensen weer.

Verwijderd

Topicstarter
asarian schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:21:
[...]

Was het nou inderdaad bank A1 + B1? Niet dat ik nou wil horen dat ik gelijk had of zo, lol, maar voor de mensen die dit volgen is het toch leuk om te horen wat het nou was. Dat helpt ook andere mensen weer.
ik heb ze in B1+B2 gedaan en nu werken ze wel en ze worden allebei goed geladen in POST
nu alleen het volgende probleem :(

• asarian
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:19:
ok, even een klein beetje offtopic.
maar ik had ook eerstmijn batterij eruit en erin gedaan.. hoort het dat mijn bios het over CREATE RAID SET ofzo heeft? of DELETE etc?

EDIT**
hij geeft aan: disk boot failure, please insert a system disk and press enter ?:S
Niet dat je hier nou per se vrolijker van wordt, maar dit is 'gewoon' een software probleem (als je het gedeelte in je BIOS dat de RAID opzet ook software mag noemen). Vaak kun je je RAID config weer gewoon re-creeren, zonder data te verliezen (RAID 0? RAID 1?). Lees wel eerst even aandachtig je mobo boekje door. Ik kan me zo voorstellen dat een RAID 0 config natuurlijk niet meer boot, stand-alone. Je weet zelf, hoop ik, wat voor config je destijds gekozen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
nou, eigenlijk heb ik geen config gebruikt :) ik heb em net nieuw zeg maar.. deze pc .. vandaag laatste onderdelen binnen dus knutselen maar :) maar em .. kheb geen config ooit gebruikt dus :) en ik wil gewoon SATA :D

• asarian
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:36:
nou, eigenlijk heb ik geen config gebruikt :) ik heb em net nieuw zeg maar.. deze pc .. vandaag laatste onderdelen binnen dus knutselen maar :) maar em .. kheb geen config ooit gebruikt dus :) en ik wil gewoon SATA :D
Heb je wel twee SATA disken dan? Anders gaat dat RAID verhaal ook niet op, natuurlijk. Kijk ook een na de boot-sequence, en of de disk niet per ongeluk van LBA af is (zou niet moeten mogen, natuurlijk, maar wie weet).

Verwijderd

Topicstarter
eh please nederlands please :) kmoet nog al die dingetjes leren :) maar hij pakt mijn HDD nog niet eens :S is dit normaal bij SATA? dat hij nog niet pakt? ik kan me namelijk zoiets herinneren :) :( kheb trouwens geen 2x HDD .... 1x HDD SATA MAxtor diamond 9 :( 10 hadden ze ni meer :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 20:47 ]

• asarian
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:47:
eh please nederlands please :) kmoet nog al die dingetjes leren :) maar hij pakt mijn HDD nog niet eens :S is dit normaal bij SATA? dat hij nog niet pakt? ik kan me namelijk zoiets herinneren :) :( kheb trouwens geen 2x HDD .... 1x HDD SATA MAxtor diamond 9 :( 10 hadden ze ni meer :)
Ok, maar 1 disk. Vergeet dat RAID verhaal dan maar waar die BIOS mee kwam. Wel een beetje raar dat ie je een RAID optie biedt, terwijl je er maar 1 disk aan hebt hangen. Kijk maar eerst eens in je BIOS, of je de controller niet in RAID hebt staan (vs. 'single' mode). Zet hem maar op single mode.

Als ik het goed begrijp, heb je dus nog helemaal niets ip die disk geinstalleerd, toch? Dan is die melding die je krijgt ("Please insert boot disk") heel normaal. Gewoon XP cd in de drive leggen, en installeren die hap!

P.S. En natuurlijk de boot-sequence (boot volgorde), waar ik het net over had, op "CD first" zetten; anders boot ie nog niet van je CD.

[ Voor 15% gewijzigd door asarian op 30-07-2005 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) hehe was dat maar zo makkelijk :) maar nee hoor :) hij zegt precies hoe ik het zei: "Disk Boot failure, please insert boot disk and press enter"dat zegtie ... en daarvoor heeftie het over een Raidutility :) uns kijken bij dat biosje
k ik heb gekeken en uitgevonden dat er geen single ding mode was.. maar dat RAID disabled stond :S en SATA enabled .... dit word met de ....ehm..... minuut weirder :S

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 21:14 ]

• asarian
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:10:
:) hehe was dat maar zo makkelijk :) maar nee hoor :) hij zegt precies hoe ik het zei: "Disk Boot failure, please insert boot disk and press enter"dat zegtie ... en daarvoor heeftie het over een Raidutility :) uns kijken bij dat biosje
k ik heb gekeken en uitgevonden dat er geen single ding mode was.. maar dat RAID disabled stond :S en SATA enabled .... dit word met de ....ehm..... minuut weirder :S
Ok. Maar wat als je de boot-sequence op "CD first" zet? Dan zou ie toch van je CD moeten booten.

Dat ie "Disk boot failure" zegt, wil niet anders zeggen dan dat er geen (bootable) OS gevonden is. Het betekent niet dat er geen disk gevonden is!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem op cd first gezet ja maar nu doet ie het nog steeds niet.. en ja ik heb OS-CD erin gedaan :(
maar hoort het dat bios je HDD nog niet herkent?:S

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Waarschijnlijk zijn nieuwe harde schijven nog leeg.. dus inderdaad geen OS
Windows-CD erin en installeren maar ;-)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
sja hijs leeg, maar dat mijn bios hem niet herkent vink wel eng :)
en dathij die rare message geeft kan ik niet slapen :(
wrom maken ze het toch allemaal ze uitgebreid :)

• asarian
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:26:
ik heb hem op cd first gezet ja maar nu doet ie het nog steeds niet.. en ja ik heb OS-CD erin gedaan :(
maar hoort het dat bios je HDD nog niet herkent?:S
Er blijkt nergens uit dat je BIOS je disk niet herkent. Hij kan er alleen nog even niet van booten, omdat er nog niks op staat.

En als je hem op "CD first" zet, dan moet de CD toch opstarten (of de CD is gal). Hoor je de CD wel lopen als je opstart? Dat will zeggen, hoor je hem 'seeken' voor een opstart?

Probeer eerst het CD boot probleem maar op te lossen (aangezien ik denk dat er geen harddisk probleem is). En natuurlijk helpt het ook om de master/slave situatie van de CD speler te controleren. Anders is dat verhaal ook een 'no-go' dus. Er van uitgaande dat je je verder geen IDE schijven eraan hebt hangen, zet dan de CD als Master op de primary IDE.

[ Voor 6% gewijzigd door asarian op 30-07-2005 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe :) zo staat het allemaal al :) maar werkt nog steeds niet :( dat Cd-First ook (nog ) niet
iok kom de hele tijd uit bij eerst zo een raid util en daarna de POST

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Als je dit nog niet gedaan hebt: Zet je SATA schijf even op de zwarte controler rechtsonderin. Vervolgens zoek je in de BIOS de Silicon image controler op, en die zet je uit. Dan ben je als het goed is van allebei de problemen verlost (SATA herkend, message weg)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
welke rechtsonderin? en waar?

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Er zitten zwarte SATA poorten op je moederbord. Als je nu degene neemt het dichtst bij de buitenkant, en het dichst bij de Power on/reset/ed aansluitingen, zit je op SATA1. Als het goed is staat dat dan ook in je BIOS. Vervolgens de Silicon-image SATA chip uitzetten, die heb je toch niet nodig, en dan gaat de foutmelding ook weg.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 30-07-2005 21:56 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
oh die.... ja daar zat ie al in ... maar em ... ik zelf ben beetje iets vergeten te doen .... ik had de DVD-r nog niet op SL gezet..... blijkbaar werkt het anders niet :S naja nu iig wel .. windows is aant installen :)
egt ONWIJS bedankt voor al jullie hulp :) thx a billion
Pagina: 1