Toon posts:

OSX 10.4 icm Versatel 20mb

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb even een paar vraagjes en opmerkingen met betrekking tot de installatie van het versatel wireless modem dat wordt geleverd bij het Versatel 20MB abbonement (icm voetbal)

Ten eerste is me opgevallen dat de webbased interface (waarmee je de modem kan instellen) niet werkt in Safari Versie 2.0 (412.2).

Als je op save klikt om een wijziging op te slaan gebeurt er niks (heb vaker problemen gehad met safari en webbased interfaces van modems). Met Firefox werkt het echter wel (versie 1.06)

Ik ben bezig om de beveiliging van het modem in te stellen (internet werkt nog niet, maar ik heb nu toch niks te doen) alleen vraag me af welke beveiliging het meest veilig is en ook werkt i.c.m. osx 10.4.2 (Tiger) Werkt WPA2 bijvoorbeeld ook in Tiger? en een gemixte variant, levert dat problemen op? Ik heb al 1 wpa verbinding die ik werkzaam heb, voor op het draadloze netwerk op school. Maar welke wpa variant dit is weet ik niet eigenlijk.

Ik heb ook geprobeerd om in "internetverbinding" een nieuwe 802.1x verbinding aan te maken maar die optie blijft grijs, komt dit omdat ik al 1 verbinding heb aangemaakt en je niet meerdere verbindingen tegelijk kunt aanmaken? Lijkt me heel erg stug.

(edit: volgens mij heb ik het probleem al opgelost met "internetverbinding". In plaats van een nieuwe 802.1x verbinding te maken moet ik gewoon in het zelfde tabblad een nieuwe configuratie aanmaken)

Dit zijn de opties van mijn modem, maar welke het veiligste is (of veilig genoeg is) weet ik niet.

WPA
WPA-PSK
WPA2
WPA2 -PSK
Mixed WPA2/WPA
Mixed WPA2/WPA -PSK

Ik heb voorheen altijd WEP128 gebruikt welke 1x is gekraakt (ik woon in een studentenflats met een x aantal hogere informatica studentjes)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 17:37 ]

Verwijderd

Op 10.3.9 kan ik WPA2 op zowel persoonlijk en bedrijfsniveau gebruiken, dus dat zou met 10.4.2 ook moeten werken lijkt mij.

Ik denk dat je het beste WPA2 kan gebruiken, ik dacht dat dat WPA2 (persoonlijk) was. Dat is in Tiger gewoon in te stellen. En het is ook veilig genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Oke en moet ik

WPA2 Preauthentication (is dit voor wpa2 persoonlijk gebruik???)

aanzetten? of uit laten staan

en wat moet ik met de volgende instellingen? een Radius server heb ik niet, dus leeg laten?

WPA Group Rekey Interval:
RADIUS Server IP Address:
RADIUS Port:
RADIUS Key:

WPA Encryption: (kiezen voor AES? of een combi met tkip??)

en helemaal onderaan heb ik nog de mogelijkheid om WEP aan of uit te zetten, houd dit in dat ik het kan combineren met WPA2 ??

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Ik heb niet het idee dat je zelf de moeite hebt genomen om op apple.com uit te zoeken welke protocollen door jouw airport kaart en OS versie worden ondersteund, of dat je versatel hebt gevraagd wat de beste opties zijn.

We zijn geen helpdesk hier, en verwachten wel enige zelfstandigheid. Dit topic gaat dan ook op slot.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.