Toon posts:

Verbrande cpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een topic las over een cpu , schoot me iets te binnen. Het is al eerder zo. Mijn cpu is aan de randen een beetje zwart, en ik krijg het er niet af. Ik heb de cpu plaatje bewerkt, zo ziet het er ongeveer uit natuurlijk niet zo zwart:

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/9623/cpu5yy.th.jpg

Het lijkt net alsof het een beetje aangebrand is. Maar de stock koeler had kopere rond aan de onderkant van de heatsink die tegen de cpu aanmoest. En door het rondje werd de cpu gekoeld en juist niet op de plek waar het aangebrand lijkt te zijn. Eerst gebruikte ik gewoon de stock koeler ; slechte temps , daarna zalman 7700-cnps ; slechte temps , hyper 6 (met dubbele fans); veel beter dan de andere maar alsnog best heet (tijdens bf2 iets van 55 graden met artic silver 5). Het gaat om de ; socket 478 3,2 E prescott . Zou het echt aangebrand zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 17:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is een Prescott, die dingen zijn gewoon erg heet, 55C is echt heel normaal voor dit ding. En dat een cpu beetje donkerder is aan de randen kan in principe van alles zijn, maar zolang het geval werkt zou ik er niet moeilijk om gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:15:
Het is een Prescott, die dingen zijn gewoon erg heet, 55C is echt heel normaal voor dit ding. En dat een cpu beetje donkerder is aan de randen kan in principe van alles zijn, maar zolang het geval werkt zou ik er niet moeilijk om gaan doen.
Ik doe er niet moeilijk over, is toch niets ernstig aan. Maar gewoon tis een beetje raar want ik heb dit nooit gezien ;)

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
Als je geen problemen hebt, laat je het toch gewoon zo? :o ^^ Ow, OK

Mijn Presctott wordt ook warm:
Idle: 44 C
Stressed: 62 C
Met een Zalman 7000-Cu

[ Voor 6% gewijzigd door Niks123Random3 op 30-07-2005 17:18 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Is het geen koelpasta wat ietwat uitgeveegd en uitgehard is ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef geen temps te zien van andere mensen, ik snap dat het niet te heet is en de prescott altijd veel heter is dan de northwoord ;)

@ Thandor,

Dat lijkt mij niet, de koelpasta word denk nooit zwart.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 17:19 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:18:
Ik hoef geen temps te zien van andere mensen, ik snap dat het niet te heet is en de prescott altijd veel heter is dan de northwoord ;)

@ Thandor,

Hmm, de 'nieuwe' koelpasta op de Prescott's (geleverd bij de sinks) is inderdaad grijs.
De pasta van de zalman wordt inderdaad niet zwart.
Echter hadden de oude Intel boxed koelers wel een zwart thermalpad. Wat ook hard en ranzig was :X

Het zwarte spul zat er eerst niet op ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:21:
[...]

Hmm, de 'nieuwe' koelpasta op de Prescott's (geleverd bij de sinks) is inderdaad grijs.
De pasta van de zalman wordt inderdaad niet zwart.
Echter hadden de oude Intel boxed koelers wel een zwart thermalpad. Wat ook hard en ranzig was :X

Het zwarte spul zat er eerst niet op ?
Nope, was altijd wit geweest.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Waarom heb je die foto bewerkt? Laat ook eens het origineel zien, hier kunnen we vrij weinig mee. Verder lijkt aanbranden me niet echt kunnen, dan moet je processor echt wel wat heter worden dan 55 graden hoor :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:18:

@ Thandor,

Dan overclock je niet hardgenoeg :/

:+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:16:
Waarom heb je die foto bewerkt? Laat ook eens het origineel zien, hier kunnen we vrij weinig mee. Verder lijkt aanbranden me niet echt kunnen, dan moet je processor echt wel wat heter worden dan 55 graden hoor :)
Waarom? Omdat ik geen zin in heb om mijn hyper 6 te demonteren omdat ik omdat ik ook nog een rot kast heb (acryl kast). En heb ook geen zin meer om meer as5 te verspillen. Denk over 1/2 weken doe ik het.
Pagina: 1