Toon posts:

Meningen all-round systeem (Niet alleen lijstje hoor :P)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het heeft een tijdje gekost om het geld te sparen maar eindelijk is het zover, ik ga een nieuwe pc aanschaffen. Ik volg regelmatig de threads van GoT maar post vrijwel nooit, omdat ik simpelweg merk dat er mensen zijn die veel beter antwoord kunnen geven dan ik :)

Maar goed, weer ontopic...... Ik zal mijn PC defineren als een "Nette All-rounder". Ik zal er op gamen, films bekijken, internetten, etc..... Hij moet gewoon de meeste dingen kunnen doen en het liefst met niet al te veel herrie. Nou heb ik Ongeveer een budget van 1300 euro, met monitor.

Ik zal even een lijst laten zien met wat ik in gedachten had, met de bijhorende argumentatie:

Processor:

AMD64 3000+ 939 Venice Core -> Ik ben nog niet "in-to" overclocken, maar wil dat best over een tijd proberen. Deze processor heeft een laag stroomverbruik, is goed over te clocken, presteert goed in games, etc... Kan eigenlijk bijna niet mis. Ik heb niet een snellere processor gekozen omdat de prijs meteen omhoog schiet, en ik denk dat die eurotjes beter zijn te besteden aan andere aspecten van het systeem.
Ik ga voor de TRAY versie om wat eurotjes te besparen en er meteen een goede koeler erop te kunnen zetten, namelijk de Zalman CNPS7000B-AlCu. Zo blijft het lekker stil, nou ja... stiller :P

Moederbord:

Asus A8N-SLI Deluxe -> Mmm hier heb ik wat meer twijfels over, aangezien ik veel slechte commentaren heb gelezen over de NB fan die standaard erop zit. Ik weet niet of het heel moeilijk is om die fan te vervangen of dat het gewoon beter is om naar een andere mobo te kijken. De prestaties zijn naar mijn idee in ieder geval dik in orde en laten weinig te wensen over.

Harde schijf:

Samsung 250GB SATA II 7200RPM 8MB -> Omdat blijkbaar qua snelheid er niet veel is te merken zal ik na advies van Lekkie toch maar voor Samsung gaan. Het prijsverschil met de hitachi is helemaal niets en hij is wel wat stiller.

Geheugen:

Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit-> 1 GB geheugen lijkt me netjes, kan ik ook meteen gebruik maken van DUAL CHANNEL. . k heb eerlijk gezegd niet gekeken naar latencys en etc....Maar volgens wat ik heb kunnen lezen is het niet bepalend voor de algemene performance van het systeem, ook als ik later wat overclock werk verricht.

Videokaart:

ASUS Geforce N6600 GT 128MB PCI-Express TV-out. DVI-> De geforce 6600GT is heeft een mooie prijskaartje die samen gaan met mooie prestaties, dus over de chipset maak ik me niet al te veel zorgen. Ik zal het in ieder geval complementeren met een Zalman VF700-CU VGA Cooler, om de stille lijn van het systeem te volgen.

Behuizing:

Antec Case Sonata II Black ATX MidiTower True Power 450W -> Ik heb er wat reviews over gelezen en hij blijkt een goede kast te zijn. Ik vind zwart sowieso mooi dus dat zit ook in orde. Het belangrijkste is natuurlijk dat het een stille kast is. De voeding is ook stil volgens de reviews en met 450 W kan ik ook even vooruit.

DVD Speler en brander:

Plextor DVD-speler 16X PX-130A Zwart -> Ik heb al een NEC 3540 in mijn huidige systeem zitten dus dat is wel ok. Maar ik zou graag een stille dvd speler willen hebben. Ik lees al een tijd dat de plextors het aardig goed doen als film-dvd spelers, vandaar de keus.

Monitor:

19" TFT -> Tja..... Hier heb ik het nogal moeilijk mee.... Ik dacht eerst aan de Samsung 930BF, aangezien hij goed presteert in games, maar ik lees in veel plaatsen dat het TN paneel niet goed presteert met films. Ik weet niet of dat overdreven is en dat je echt goed moet kijken om te merken dat films er minder uit zien of dat het echt niet te doen is.
Maar goed, ik las in de ULTIEME 19" TFT topic dat in augustus veel zal gebeuren in monitorland, vooral met de nieuwe overdrive MVA panelen, dus misschien moet ik even wachten, anders wordt het vrijwel zeker de 930BF.

Randapparatuur:

LOGITECH OEM UltraX Flat Keyboard -> Omdat dit nogal persoonlijk is valt er weinig over te zeggen, kleine keyboards spreken me wel aan :)

Logitech® MX510 Performance Optical Mouse -> Muis die zich al heeft bewezen, ik kon niet grote prestatiewinst vinden in de nieuwe 518, dus neem ik de 510.

Ik zal de onderdelen bij 2 webshops bestellen: Coolprices en 1to0, ik basseer me hiervoor op de Shopsurvey, ik zou graag allees bij 1to0 bestellen maar die zijn nogal beperkt qua aanbod.

Nou dat is het zo een beetje. Ik weet dat jullie 423423432 posts over nieuwe systemen zien, maar goed... Het blijft een belangrijke investering waar je graag een derde mening van ontvangt :) .

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, elke tip zowel over de onderdelen of de shops zijn meegenomen, alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 16:04 . Reden: Geheugen, hardeschijf en geheugen aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom een 'Asus A8N-SLI Deluxe' bord als je toch geen gebruik maakt van SLI?
Ga dan voor de gewone A8N, deze heeft minstens zoveel features aan boord, alleen dan zonder SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou de dual gigabit zal ik sowieso gebruiken en tja ik dacht dat ik in de toekomst misschien een andere videokaartje erbij kon prikken. Ik weet dat het exact dezelfde kaart moet zijn maar voor die paar extra eurotjes kan het geen kwaad denk ik.

Ik weet trouwens niet of de performance van de gewone A8N net zo goed zijn.

Dankje voor de hulp iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Je wilt een alround systeem, dus dan zou ik bij de monitor toch gaan voor een MVA/PVA paneel, of evt. een overdrive versie hiervan. En ik blijf hem geven, mocht je nog wat ruimte in je budget hebben, dan kunnen je ook kiezen voor de Dell 2005FWP, heb je een hogere resolutie 1680 * 1050, en een breedbeeld scherm wat ideaal is voor films enz. (= nu 535 euro).

Ik ben niet van mening dat de plextor veel stiller is dan andere DVD spelers. Alle spelers maken eigenlijk vrij veel herrie. Dus het lijkt mij dat je net zo goed voor een goedkopere lite-on of aopen kunt gaan.

Het is een zeer mooie TS btw. Je laat zien dat je ook echt dingen hebt opgezocht, en niet zomaar iets hebt neergeplempt.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 30-07-2005 17:15 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23
Neem een videokaart zonder 256MB DDR geheugen maar met 128 MB GDDR3 dit is een stuk sneller, en die 256 MB heb je toch niet voor veel spellen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:03:
Ik zal de onderdelen bij 2 webshops bestellen: Coolprices en 1to0, ik basseer me hiervoor op de Shopsurvey, ik zou graag allees bij 1to0 bestellen maar die zijn nogal beperkt qua aanbod.
Kijk ook eens bij PC Megastore. Hebben alle bovenstaande producten voor goede prijzen. Ook de beoordelingen spreken voor zich lijkt mij zo.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen ervaring met bovenstaande shops, dus wellicht dat je weinig aan mijn suggestie hebt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Eskimootje
Maar hebben niet alle Geforce 6600GT ddr3 geheugen ????

@Hoedje
Ik zit te kijken naar de Dell 2005FWP, eigenlijk had ik 400 euro in gedachten...Maar als het een echte topper is kan ik het misschien wat uitrekken :P. Ik zal er info over zoeken thx :)

@Mazo zal die shop checken!! Ik heb alleen maar voor die 2 shops gekozen omdat ze alles voor een redelijke prijs hadden. Maar als een betere langskomt heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
de problemen met de maxtor's zijn al opgelost met een firmware dus dat is geen probleem,voor je geheugen zorg wel dat je een 1gb kit koopt ipv losse modules'die geven meestal problemen bij dual gebruik.
voor je cpu zou ik toch een retail kiezen daar er op een tray cpu maar 1 jaar garantie zit ipv 3 jaar op een box versie,erg veel zal het niet uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Ik had geen rekening gehouden met de losse modules!

Dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23
Nee dat hebben dus niet alle 6600GT's.

Dat over die kits is niet echt relevant hoor veel problemen geeft het niet, zolang je ze tegelijk koopt komen de meeste modules toch uit dezelfde productie-lijn. Maar als het qua prijs weinig uitmaakt zou ik er wel voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:22:
Nee dat hebben dus niet alle 6600GT's.

Dat over die kits is niet echt relevant hoor veel problemen geeft het niet, zolang je ze tegelijk koopt komen de meeste modules toch uit dezelfde productie-lijn. Maar als het qua prijs weinig uitmaakt zou ik er wel voor gaan.
Ok dankje! Zal erop letten dat de 6600GT die ik neem wel GDDR3 geheugen heeft.

Mmmm zoals deze dus " MSI NX6600GT-TD 128MB PCI-e DDR3. TV-out. DVI" Got it :)

Zo zie je maar weer dat als ik het niet had gevraagd, het toch fout had kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Ik zou er merk geheugen in doen want oem geheugen heeft nou eenmaal niet zon goede reputatie. Ik heb zelf goede ervaringen met twinmos maar kingston is ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
kurt15 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:56:
Ik zou er merk geheugen in doen want oem geheugen heeft nou eenmaal niet zon goede reputatie. Ik heb zelf goede ervaringen met twinmos maar kingston is ook niet zo duur.
Een betere manier is naar de compatibility lijst kijken van je mobo-fabrikant. Zodoende weet je zeker dat je geheugen geen problemen oplevert icm je mobo. Dan heb je meteen een grote schifting gemaakt over welk geheugen je moet nemen. ;)

Mooie TS trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:58:
[...]

Een betere manier is naar de compatibility lijst kijken van je mobo-fabrikant. Zodoende weet je zeker dat je geheugen geen problemen oplevert icm je mobo. Dan heb je meteen een grote schifting gemaakt over welk geheugen je moet nemen. ;)

Mooie TS trouwens :)
Helemaal gelijk!! Ik zie dat ik een ander geheugen had gepost :P sorry... Ik bedoelde eerst een setje kingstons, maar aangezien het niet veel verschilt zal ik deze er maar bij doen:

Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit

Heeft iemand nog wat te zeggen over de Mobo? Ik ben daar nog niet heel zeker van, vooral door die NB fan :S

Thx voor de replys!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:02:

Heeft iemand nog wat te zeggen over de Mobo? Ik ben daar nog niet heel zeker van, vooral door die NB fan :S

Thx voor de replys!!
Zal niet moeilijk te vervangen zijn, gewoon vier schroefjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.pctuning.cz/ilustrace2/charles/motherboards/A8N_SLI/A8N_SLI_board_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok!

Ik heb kunnen lezen dat deze passieve koeler ook te doen is -> " Zalman Northbridge Cooler ZM-NB47J"

En qua airflow zal het wel in orde zijn met de antec...... :)

Ik heb over die 20" DELL zitten lezen en hij is ERG intressant..... Nou wie vind een 20" TFT sowieso niet interessant... Ik denk dat ik er nog een paar weken erover zal denken.... Maar het systeem koop ik volgende week.

Dus, nog ander advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Als je echt geen zin hebt om zelf die NB-cooler eraf te halen, bestaat er ook nog de Asus A8N-SLI Premium. Deze heeft i.p.v. die cooler een heatpipe en daarnaast nog een aantal extra features. Dit bordje is overigens wel weer een stukje duurder. Daarnaast wil ik je erop attenderen dat je wel de Hitachi Deskstar T7K250 (en niet de 7K250) moet pakken, maar aangezien je zelf al sprak over SATA II zal je dat wel gezien hebben. Wat betreft het geheugen, je zegt dat je wellicht in een later stadium wilt gaan overklokken. Gaat het hier om Twinmos ' Memory' of Twinmos ' Speed Premium '. Deze laatste bezit nl. de zgn. Winbond BH-5 chip waarmee je zeer goed kunt overklokken.
Als laatste wil ik je nog even meegeven dat je 1 jaar garantie hebt op OEM - processoren (zoals jij gekozen hebt) en 3 jaar op de Boxed - modellen. Of jij dit het prijsverschil van +/- € 35,- waard vindt, moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken. Voor de rest zeer nette configuratie waarmee je hoe dan ook een paar jaar mee vooruit kunt.

Owja, kijk ook eens naar het Coolermaster Q-Alloy toetsenbord. Is ook een mooi klein tobo'tje met laptoptoetsen. Let wel op de andere indeling!

[ Voor 8% gewijzigd door Lekkie op 31-07-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe revisie (2.0) van de Asus A8N-E heeft een betere NB koeler, die naar het schijnt een hoop minder lawaai maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekkie schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:13:
Als je echt geen zin hebt om zelf die NB-cooler eraf te halen, bestaat er ook nog de Asus A8N-SLI Premium. Deze heeft i.p.v. die cooler een heatpipe en daarnaast nog een aantal extra features. Dit bordje is overigens wel weer een stukje duurder. Daarnaast wil ik je erop attenderen dat je wel de Hitachi Deskstar T7K250 (en niet de 7K250) moet pakken, maar aangezien je zelf al sprak over SATA II zal je dat wel gezien hebben. Wat betreft het geheugen, je zegt dat je wellicht in een later stadium wilt gaan overklokken. Gaat het hier om Twinmos ' Memory' of Twinmos ' Speed Premium '. Deze laatste bezit nl. de zgn. Winbond BH-5 chip waarmee je zeer goed kunt overklokken.
Als laatste wil ik je nog even meegeven dat je 1 jaar garantie hebt op OEM - processoren (zoals jij gekozen hebt) en 3 jaar op de Boxed - modellen. Of jij dit het prijsverschil van +/- € 35,- waard vindt, moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken. Voor de rest zeer nette configuratie waarmee je hoe dan ook een paar jaar mee vooruit kunt.

Owja, kijk ook eens naar het Coolermaster Q-Alloy toetsenbord. Is ook een mooi klein tobo'tje met laptoptoetsen. Let wel op de andere indeling!
Zo hier heb ik dus veel aan!

De premium versie had ik inderdaad al gezien, maar ik vond het prijsverschil het niet echt waard. Ik denk dat ik een Zalman Heatpipe zal gebruiken, aangezien de behuizing een extra fan en ook nog een luchtafvoer sisteem heeft.

Eerlijk gezegd had ik er niet op gelet welke hitachi desktar het was... En op de pagina van coolprices kan ik dat ook niet snel terugvinden :(. Het gaat in ieder geval om een 250 gb SATA 8 mb buffer versie.... Ik weet niet wat het verschil is met de andere ?

Over de TwinMos memory moet ik zeggen dat ik niet denk dat het om de Speedpremium gaat. Aangezien de prijs 97 euro voor de 1gb kit is. Ik weet niet of dit een grote hindernis zal zijn als ik later probeer te OCen. Ik wil ook niet records breken hoor, maar de gewoon de mogelijkheid hebben om wat prestatiewinst te boeken als het systeem wat verouderd.

De garantie van de processor had idd al in acht genomen. En ik vind het persoonlijk niet erg om "alleen" 1 jaar garantie te hebben. Tot nu toe heb ik de ervaring gehad dat als iets een fabrieksfout heeft het toch wel de eerste maanden te zien is. Die 35 eurotjes gebruik ik dus voor die nette zalman koeler.

En ik zal naar die toetsenbord kijken!!! :)
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:51:
De nieuwe revisie (2.0) van de Asus A8N-E heeft een betere NB koeler, die naar het schijnt een hoop minder lawaai maakt!
Is dat ook met de nieuwe A8N-SlI serie? En hoe kom ik erachter of ik de nieuwe revisie krijg aangeboden? (via 1to0)

Nogmaals bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:19:
[...]

Zo hier heb ik dus veel aan!

De premium versie had ik inderdaad al gezien, maar ik vond het prijsverschil het niet echt waard. Ik denk dat ik een Zalman Heatpipe zal gebruiken, aangezien de behuizing een extra fan en ook nog een luchtafvoer sisteem heeft.

Eerlijk gezegd had ik er niet op gelet welke hitachi desktar het was... En op de pagina van coolprices kan ik dat ook niet snel terugvinden :(. Het gaat in ieder geval om een 250 gb SATA 8 mb buffer versie.... Ik weet niet wat het verschil is met de andere ?

Over de TwinMos memory moet ik zeggen dat ik niet denk dat het om de Speedpremium gaat. Aangezien de prijs 97 euro voor de 1gb kit is. Ik weet niet of dit een grote hindernis zal zijn als ik later probeer te OCen. Ik wil ook niet records breken hoor, maar de gewoon de mogelijkheid hebben om wat prestatiewinst te boeken als het systeem wat verouderd.

De garantie van de processor had idd al in acht genomen. En ik vind het persoonlijk niet erg om "alleen" 1 jaar garantie te hebben. Tot nu toe heb ik de ervaring gehad dat als iets een fabrieksfout heeft het toch wel de eerste maanden te zien is. Die 35 eurotjes gebruik ik dus voor die nette zalman koeler.

En ik zal naar die toetsenbord kijken!!! :)

[...]

Is dat ook met de nieuwe A8N-SlI serie? En hoe kom ik erachter of ik de nieuwe revisie krijg aangeboden? (via 1to0)

Nogmaals bedankt voor de feedback!
Ik zou zelf ook voor de A8N-SLI Deluxe versie gaan, aangezien het prijsverschil met de Premium versie mijns inziens niet gerechtvaardigd is. En ach, zo moeilijk is het niet om dat NB-coolertje te vervangen door de Zalman ZM-NB47J.
Wat betreft de harde schijf, het staat inderdaad niet duidelijk vermeld op de site van cool-prices. Wellicht dat je ze even een e-mail kunt sturen om te vragen of het hier de versie met SATA II ondersteuning betreft. Overigens kan ik je de Samsung Spinpoint 250GB ook van harte aanbevelen. Deze is waarschijnlijk nog een stukje stiller dan de Hitachi, en de gemeende 'lagere doorvoersnelheid' is in de praktijk nauwelijks merkbaar.
Als die kit van 1GB inderdaad € 97,- kost, dan zal het niet de ' Speed Premium ' variant zijn. Maar ook dat andere type geheugen zal ongetwijfeld iets te overklokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Lekkie

De samsung heeft precies dezelfde prijs als de Hitachi maar is dus wel SATA II, toch maar de samsung nemen? Ik heb er zelf niet veel over gelezen behalve dat het de stilste hardeschijven zijn... Als het verschil in snelheid nauwelijks merkbaar is, vind ik het best :)

Ik zal de MSI Graka vervangen voor een ASUS, gewoon in verband met de leverbaarheid en prijs. Volgens de pagina van ASUS heeft hun 6600GT versie gewoon DDR3 geheugen dus dat zit ook wel goed.

Verder nog commentaren? Het begint al aardig vorm te krijgen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:00:
@Lekkie

De samsung heeft precies dezelfde prijs als de Hitachi maar is dus wel SATA II, toch maar de samsung nemen? Ik heb er zelf niet veel over gelezen behalve dat het de stilste hardeschijven zijn... Als het verschil in snelheid nauwelijks merkbaar is, vind ik het best :)

Ik zal de MSI Graka vervangen voor een ASUS, gewoon in verband met de leverbaarheid en prijs. Volgens de pagina van ASUS heeft hun 6600GT versie gewoon DDR3 geheugen dus dat zit ook wel goed.

Verder nog commentaren? Het begint al aardig vorm te krijgen in ieder geval :)
Uit de tests die ik heb gelezen is wel gebleken dat is Samsung iets trager is. Dit verschil is zeker niet noemenswaardig en bij normaal computergebruik nauwelijks merkbaar. Zoek dit voor de zekerheid anders nog even op in de benchmark database van tweakers.net. Let er wel op dat je de 250GB hebt i.v.m. de platters. Zoals gezegd zijn ze wel weer iets stiller, iets wat in de praktijk wel merkbaar is :) . Ik zie trouwens net dat op de Samsung 5 jaar garantie zit en op de Hitachi 3 jaar, 't is maar dat je 't weet...

Ben je overigens al uit je TFT-keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkie op 31-07-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja... De TFT....... Ik zit er nog steeds aan te denken om eerlijk te zijn... ik kreeg gisteren het advies om de Dell 2005FWP in acht nemen.... Na wat onderzoek op GoT blijkt het een 20" breedbeeld scherm te zijn die ook nog gunstig is geprijst maar wel veel last heeft van bleeding. En hoewel widescreen heel mooi is, vrees ik dat over een tijd mijn graka de resolutie niet meer zal kunnen bijbenen. Plus het feit dat niet alle games die resoluties ondersteunen.

Aan de andere kant, vind ik de Samsung 930BF wel aantrekkelijk, ik heb nog steeds niet kunnen uitzoeken of het ECHT veel slechter is met films. De 134 prijsverschil met de Dell 2005WP kan ik misschien investeren in een normale breedbeeld TV van 70 cm :P Die nu ongeveer 300 euro kosten.

Ik heb ook gelezen dat nu in augustus de Belinea 101920 uitkomt, met MVA paneel, en 8 ms responsetijd. Misschien moet ik hiermaar even op wachten.... De prijs wordt geschat op 399 euro en dat zou wel een mooie optie zijn....

Ik weet het nog niet! Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet helemaal into-TFT's ben op het moment. Wat ik wel weet is dat de Dell 2005FPW al een tijdje uit is en dus niet beschikt over ''het nieuwste van het nieuwste paneel'' , wat op zich natuurlijk ook helemaal niet hoeft. Als ik zelf een TFT zou aanschaffen dan zou dit hoe dan ook een overdrive MVA/PVA paneel worden, en zeker geen TN, dit i.v.m. met de kleuren.

Kijk anders ook even in het 19'' TFT topic. Staat heel erg veel nuttige en bruikbare info in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de NB fan zou ik het mobo niet laten. Er zijn vele merken en types van mobo's die hetzelfde probleem hebben. Als het irritant wordt gewoon vervangen door dat passieve zalman koelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Je wilt bestellen bij coolprices en 1to0. Laat ik nou bij beide winkels regelmatig wat besteld hebben! Met beide heb ik erg goede ervaringen.

1to0: klein assortiment, maar alles wat op de site staat hebben ze ook op voorraad, en de verzendkosten blijven altijd 7 euro (in de vakantie hebben ze een 'actie' en is het 6,90 :+ ). Geen ervaring met RMA. Levertijd: ze verzenden op de dag dat het geld binnen is, en de verpakking is altijd goed
coolprices: voorraad is te zien op de site, assortiment is groot. Verzendkosten lopen helaas op als je er een kast oid bij doet. Ik heb wel eens defect geheugen en een defecte hdd ontvangen. Teruggestuurd met RMA formulier met mn rekeningnummer: ik kreeg een goed exemplaar terug, plus mijn gemaakte verzendkosten op mijn rekening. Levertijd als bij 1to0: snel, en goed verpakt. Alleen jammer dat ze geen gebruik meer maken van tpg maar van een ander. Daar heb ik 1 ervaring mee. Ik was toevallig de eerste keer dat ze langskwamen thuis, dus dat was geen probleem. Maar wat er gebeurt als je niet thuis bent...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Nou dat klinkt goed!

Er zijn wel een paar artikelen die ze bij coolprices niet op voorraad hebben (kast en hdd), weet jij misschien hoeveel ze daar gemiddeld over doen?

Ik heb in ieder geval geen haast maar ik wil niet 3 weken wachten natuurlijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:59:
Ah! Nou dat klinkt goed!

Er zijn wel een paar artikelen die ze bij coolprices niet op voorraad hebben (kast en hdd), weet jij misschien hoeveel ze daar gemiddeld over doen?

Ik heb in ieder geval geen haast maar ik wil niet 3 weken wachten natuurlijk... :P
Geen flauw idee, ik bestel alleen wat op voorraad is. :P Je kan ze een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rob_G schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:17:
[...]

Geen flauw idee, ik bestel alleen wat op voorraad is. :P Je kan ze een mailtje sturen?
Yup! Zal ik zeker doen :) Dankjewel voor de hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit word het dan :)

Dankjewel aan iedereen voor de feedback!!! Ik heb veel aan jullie advies gehad!

We zien elkaar nog op het forum !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Ik ben nu wel benieuwd, wat is nu de uiteindelijke configuratie geworden?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19
Misschien wel wat laat gereageerd, maar hou je er wel rekening mee dat de NB47J waarschijnlijk niet gaat passen met de VF700Cu op je graka ?
De nb chip zit erg dichtbij het videokaartslot, ikzelf heb een Gainward 6600GT met stock cooling en bij het plaatsen van de NB47J moest ik al wat pinnetjes afbreken.... (Msi k8n platinum mobo)
Wel handig om even na te kijken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thumblex. schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:27:
Misschien wel wat laat gereageerd, maar hou je er wel rekening mee dat de NB47J waarschijnlijk niet gaat passen met de VF700Cu op je graka ?
De nb chip zit erg dichtbij het videokaartslot, ikzelf heb een Gainward 6600GT met stock cooling en bij het plaatsen van de NB47J moest ik al wat pinnetjes afbreken.... (Msi k8n platinum mobo)
Wel handig om even na te kijken dus
Bedoel je de MSI K8N Neo4 Platinum?
Want daar dacht ik ook die zalman NB koler en de vf700 op te zetten, maar het viel mij ook op of dit wel zou passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog net niet laat genoeg!

Ik weet niet of het bij de Asus A8N-SLI Deluxe ook niet te doen is ???????

Heeft iemand al ervaring met zowel een NB koeler en een Graka koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:41:
Ik ben nu wel benieuwd, wat is nu de uiteindelijke configuratie geworden?
Die van de TS, ik zal even wachten met de monitor...Tenminste tot einde augustus om te kijken of de nieuwe monitors wat interessants te bieden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51

GVR

Leuk dit te lezen ;) Om dezelfde redenen kies ik in mijn nieuw systeem de Venice core (wel de 3500), A8n-Sli, de 660GT en de Spinpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19
Bij mij past het zeker weten niet (Msi K8N Neo4 Platinum ja)
En volgens mij hebben alle mobo's met de nforce 4 chipset dezelfde layout (op foto's te zien), dus de nbchip zit erg dichtbij de graka. Wellicht kan je het passend maken door wat weg te slijpen, ik zou even goed gaan googlen en kijken of mensen er ervaring mee hebben.
Misschien heb je hier al wat aan(duits): http://www.computerbase.d...e/index.php/t-122458.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51

GVR

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:53:
Ok, nog net niet laat genoeg!

Ik weet niet of het bij de Asus A8N-SLI Deluxe ook niet te doen is ???????

Heeft iemand al ervaring met zowel een NB koeler en een Graka koeler?
In het A8n-SLI topic ben ik dit probleem nog niet tegengekomen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat het te doen is na wat gepruts..... Daar zat ik nou niet echt op te wachten :S

Mmmm maar hangt dat ook niet af van het model van je graka?

Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/forum/attachment.php?attachmentid=23666&d=1111447431

Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/forum/attachment.php?attachmentid=23667&d=1111447450

Op deze fotos lijkt het alsof de Graka koeler met een ander onderdeel van dezelfde graka botst, in plaats van met de NB heatsink :S

Wat raar dat ik nooit iemand over dit probleem had horen klagen ....

Iemand wat meer info?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 23:32 ]

Pagina: 1