Hee hallo, Ik heb weer eens een probleem:
Ik heb een bestand met een recordsize van 16.
Eerste paar records heb ik er zelf in getypt handmatig.
Ik kan ze prima lezen zonder probleem.
maar als ik iets schrijf naar hetzelfde bestand (met rewrite, ik wil em leeg hebben eerst) zoals hieronder:
VAR
blaat: string;
be: file;
BEGIN
assignfile(be, 'hetbestand.nogwat');
rewrite(be, 16);
blaat := 'eenstring '; //met spaties zodat het totaal 16 tekens heeft
blockwrite(be,blaat,1);
en ik open het bestand, staan er alleen maar vage tekens willikeurig (wel van de correcte recordgrootte)..
Terwijl als ik op EXACT dezelfde manier, of tussendoor zelfs, een constant schrijf van 16 tekens die ik ergens eerder gedefinieert heb ( CONST bla = 'nogwat '), wordt die wel correct in het bestand gezet.
HELP! (ps, als ik de records inlees met blockread zijn ze net zo verneukt als als ik het bestand gewoon open).
Ik heb een bestand met een recordsize van 16.
Eerste paar records heb ik er zelf in getypt handmatig.
Ik kan ze prima lezen zonder probleem.
maar als ik iets schrijf naar hetzelfde bestand (met rewrite, ik wil em leeg hebben eerst) zoals hieronder:
VAR
blaat: string;
be: file;
BEGIN
assignfile(be, 'hetbestand.nogwat');
rewrite(be, 16);
blaat := 'eenstring '; //met spaties zodat het totaal 16 tekens heeft
blockwrite(be,blaat,1);
en ik open het bestand, staan er alleen maar vage tekens willikeurig (wel van de correcte recordgrootte)..
Terwijl als ik op EXACT dezelfde manier, of tussendoor zelfs, een constant schrijf van 16 tekens die ik ergens eerder gedefinieert heb ( CONST bla = 'nogwat '), wordt die wel correct in het bestand gezet.
HELP! (ps, als ik de records inlees met blockread zijn ze net zo verneukt als als ik het bestand gewoon open).