ti4800se->9600 pro zorgt voor vastlopers.

Pagina: 1
Acties:

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb mijn videokaart (sapphire ati 9600 pro) aan iemand verkocht, en die heeft nu problemen met zn pc. Ik voel me verantwoordelijk, dus ik probeer hem te helpen zonder mijn kaart terug te hoeven nemen :D Hij heeft vastlopers in spellen en zelfs een keer in windows.

ZIjn specs: (copy-paste)
Processor: Intel celeron 2.4 ghz.
Moederbord: Asrock P4T8+.
Intern geheugen: 512mb(2 x 256 mb,pc2700,ddr333)
Vorige videokaart: Gainward Nvidia GeForce4 TI4800 SE met 128 mb
Merk voeding: Maxpower ver.2.03 ATX 12v (volgens mij uit een cheap-ass sweex kast)
Wattage: 300w

Het uitzetten van fastwrites hielp niet, en agp 4x ook niet. Volgens mij is die voeding aan de zwakke kant, maar hij deed het wel goed met een ti 4800se, en volgens mij gebruikt die niet zo heel veel minder (toch?). Maar goed ik heb hem de spanningswaarden gevraagd (nog geen reactie). Verder kan het ook een driver conflict zijn lijkt me (nvidia->ati). Hoe kan hij dat makkelijk oplossen?

Verder: zie ik nog wat over het hoofd? Ik ken hem verder niet en hij woont aan de andere kant van het land, dus zelf even kijken is geen optie.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn van die programma'tjes om je drivers echt weg te krijgen, ik geloof dat het Drivercleaner heet.

Verwijderd

Je gaat wel ver in de ondersteuning van iets wat niet je verantwoording is maar dat is alleen maar goed natuurlijk.
Dit klinkt duidelijk als een driver probleem. Die Nvidia drivers zitten nog dwars. Hij of zij moet zorgen dat die verwijderd worden door zo'n driver verwijder prog of nog beter een herinstall Windows.

• Rob_G
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:36:
Je gaat wel ver in de ondersteuning van iets wat niet je verantwoording is maar dat is alleen maar goed natuurlijk.
Dit klinkt duidelijk als een driver probleem. Die Nvidia drivers zitten nog dwars. Hij of zij moet zorgen dat die verwijderd worden door zo'n driver verwijder prog of nog beter een herinstall Windows.
Over die ondersteuning: ik voel toch een bepaalde verantwoordelijkheid. Zeker omdat de kaart al even 'op de plank' lag, en ik hem voor versturen alleen even in een pc geduwd heb om te kijken of die beeld gaf (heb hem laten booten, en windows toen weer afgesloten). Daarnaast is het feedbacksysteem van ebay onverbiddelijk als je iemand opzadelt met een kaart waarvan hij denkt dat die defect is ;)
Ik heb hem de tip gegeven om drivercleaner te gebruiken, maar ik heb nog geen reply gehad.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 23:04
De voeding is echt geen probleem hoor, ik heb een P4 3,0ghz en een 6600GT aan 300W Sweex ( :X ) hangen en dat gaat perfect :Y) .

Verder inderdaad alle videokaart drivers eraf gooien met een driver cleaner of een Windows re-install proberen.

• Rob_G
MarcoC schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:03:
De voeding is echt geen probleem hoor, ik heb een P4 3,0ghz en een 6600GT aan 300W Sweex ( :X ) hangen en dat gaat perfect :Y) .

Verder inderdaad alle videokaart drivers eraf gooien met een driver cleaner of een Windows re-install proberen.
Ik weet het zo net nog niet. Kijk hier maar eens naar:

Spanningswaarde
CPU Core 1.58 V
CPU AUX 0.03 V
+3.3 V 3.23 V
+5 V 4.95 V
+12 V 11.31 V
+5 V Standby 4.82 V

Volgens mij heeft die +12 volt een te grote afwijking. Ik zal de vraag ook even stellen in het 'welke voeding heb ik nodig' thread.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
De +12VDC mag hoogstens 5% afwijken en moet dus minimaal 11,40 zijn. 11.31 is dus veel te laag en zal hierdoor ook zeker crashes veroorzaken.
Pagina: 1