Toon posts:

Wel LAN verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een geheel nieuw systeem. Na een aantal uurtjes draait alles, op het internet na. Ik heb een A8N-SLI moederbord in mijn kast zitten die als netwerkadapter fungeert. Ik heb hier drie PCs die d.m.v. een E-TECH DSL router met het internet verbonden zijn.

Ik kan gewoon in alle mappen van het netwerk kijken, maar ik heb nog geen internet. Ik kan vanaf mijn nieuwe PC geen verbinding krijgen met de router (10.0.0.2). Ik vermoed dat ik niet het juiste IP adres heb. Is er iemand die mijn probleem op kan lossen, zodat ik kan verbinden met mijn router en dus weer het internet op kan?

Bij voorbaat hartelijk dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak je gebruik van vaste IPs of van DHCP? In het geval van DHCP, doe eens ipconfig/renew.
Anders even controleren of IP e.d goed ingesteld staan.
Als je trouwens ipconfig uitvoert, staat daar wel een IP?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
staan je dns instellingen wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:38:
Maak je gebruik van vaste IPs of van DHCP? In het geval van DHCP, doe eens ipconfig/renew.
Anders even controleren of IP e.d goed ingesteld staan.
Als je trouwens ipconfig uitvoert, staat daar wel een IP?
DHCP heb ik niet, dus helaas kan ik niet renewen (geeft foutmelding als ik dat wil doen).
Als ik ipconfig uitvoer, krijg ik wel mijn IP te zien (10.0.0.4, mijn LAN IP). Die heb ik bij Netwerklocaties overigens wel handmatig in moeten voeren voordat ik toegang kreeg tot andere netwerkfolders hier.

Ik kan me herinneren dat vroeger gewoon alles automatisch toegewezen moest worden, maar als ik dat nu doe, heb ik geen LAN verbinding. Als ik alles automatisch laat toewijzen, verschijnt er in ipconfig een heel vreemd IP dat ik nog nooit gezien heb. Die klopt niet.
Mishmash schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:41:
staan je dns instellingen wel goed?
Ik weet helaas niet welke DNS instellingen ik moet gebruiken. De PC waar ik nu achter zit heeft niets bijzonders bij DNS instellingen staan, maar als ik hier op Status klik, geeft ie als DNS: 10.0.0.2.

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 19:38
Is misschien stom, maar met die e-tech die ik hier heb staan is het vaak het beste om even de stroom eraf te halen. Met dezelfde instellingen werkt alles opeens wel (de router resetten via het menu lijkt niet helemaal goed te gaan).

Verwijderd

Topicstarter
Point-blanK schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:59:
Is misschien stom, maar met die e-tech die ik hier heb staan is het vaak het beste om even de stroom eraf te halen. Met dezelfde instellingen werkt alles opeens wel (de router resetten via het menu lijkt niet helemaal goed te gaan).
Ik heb de stroom er af gehaald, maar dat hielp niet.

Het probleem is dat ik steeds een vreemd IP adres toegewezen krijg (169.xxx.xxx blabla) en ook het subnetmasker is steeds 255.255.0.0. Ik heb inmiddels geprobeerd om mijn oude netwerk kaart te installeren en daarmee te verbinden, maar ook dit had niet het gewenste resultaat.

Wat DHCP betreft, de andere PCs hier op het netwerk hebben het wél. Die van mij heeft het sinds mijn nieuwe PC om een vage reden niet meer, dus ik kan ook de IPs niet renewen.

Is er iemand die dit probleem herkent en de oplossing hiervoor weet? Bij voorbaat hartelijk dank.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 12:14 ]

• DMirage
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 15:18
het ip adres wat je geeft (169.254.x.x) is een automatisch toegewezen ip (van windows).
Dit komt door 'APIPA', en blijkt iets geheel onbekends te zijn bij velen... :9

Dit wil zeggen dat je pc wel probeert een dhcp adres te krijgen (dhcp is ingeschakeld) maar niet ontvangt van (een) dhcp server.

Er zijn nu twee mogelijkheden:
1. Ga je dhcp troubleshooten (lang lang verhaal, valt vast genoeg over te googlen) maar makkelijker:
2. Stel correct een dhcp adres in: ip 10.0.0.4, subnet 255.255.255.0 gateway 10.0.0.2
Ik ga er even vanuit dat je modem aan dns forwarding doet, ben niet heel bekend mee.
Dan kun je bijv nog dns testen door eerst een naam te pingen (in prompt: ping google.com) en dan een ip (in prompt: ping 194.239.205.131). Werkt het niet vul dan de dns in met je ISP dns server ip.

Toch nog even terug naar je dhcp verhaal:
Je hebt meerdere pc's, waarvan twee wel goed een adres krijgen, en 1 niet?
Hoeveel dhcp adressen zijn er beschikbaar?
Is er een verschil in de hardwarematige route naar de dhcp server tussen de verschillende pc's?
Is er een verschil in de beveiligings instellingen tussen de verschillende pc's?

Hope this helps

(edit: typo)

[ Voor 3% gewijzigd door DMirage op 31-07-2005 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klasse, DMirage voor je post!

Je hebt me aan het denken gezet. Ik heb je suggesties geprobeerd, maar het was niet de oplossing. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de boel formatteren en jahoor, internet deed het. De vorige keer toen ik Windows installeerde had ik mijn netwerkkaart er nog niet in, maar wel twee uitgangen van mijn A8N-SLI Deluxe (firewire achtig?) waar ik mijn verbinding in had gestopt. Nu heb ik de mobo drivers nog niet geïnstalleerd, zodat mijn netwerkkaart geforceerd wordt het internet te detecteren.

Hoera!
Pagina: 1