Toon posts:

Simpel vraagje over inbelkosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik de laptop van mijn Engelse vriend, die een Engelse provider heeft, bij mij op een analoge lijn aansluit hier in Frankrijk op het internet, komen de kosten dan op mijn rekening of via zijn provider op de zijne.

dank vast.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

op jouw rekening als het jouw telefoonaansluiting is. Dan betaal jij de tikken. Moet hij nog een bepaald bedrag betalen aan zijn provider dan krijgt hij dat op zijn rekening.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Die komen op jouw rekening, jij belt dan toch in met die computer. Het is niet zo dat je je adsl of kabel verbinding zomaar kunt verleggen.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 20:18
Spuit 11

[ Voor 95% gewijzigd door GeniusJennis op 30-07-2005 16:22 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

De kosten voor het abonnement van de ISP worden in rekening gebracht voor de eigenaar van het account en dus je Engelse vriend.
De kosten voor de verbinding worden betaald door de abonnee van de telefoonlijn. Jij dus.

Maar ik vind het sowieso niet zo verstandig om via die Engelse provider in Frankrijk in te gaan bellen. Kijk even of je niet een gratis Franse provider kunt vinden zodat je tegen plaatselijk telefoontarief het internet op kunt.

• ToFast
  • Laatst online: 25-01-2025
Je zult bovendien ook een ander inbelnummer en account(password+inlogcode) moeten hebben. Of je moet al een gratis account hebben/kunnen krijgen en zodoende alleen de telefoon tikken betalen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hopen dat je niet inbelt helemaal naar 't buitenland ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ToFast
  • Laatst online: 25-01-2025
bjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:25:
Hopen dat je niet inbelt helemaal naar 't buitenland ;)
Dat zou dom zijn. Dus goed het inbelnummer controleren én dus wijzigen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee, hij heeft een Franse inbel nummer voor zijn Engelse Provider Clara.
Hij woont hier ook voor een paar maanden. In Engeland stapt die weer naar zijn andere nummer.

Ik weet nu dat ik een paar uur tikken kan verwachte. |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:24:
Nee, nee, hij heeft een Franse inbel nummer voor zijn Engelse Provider Clara.
Hij woont hier ook voor een paar maanden. In Engeland stapt die weer naar zijn andere nummer.

Ik weet nu dat ik een paar uur tikken kan verwachte. |:(
Op zich logisch, want je belt natuurlijk gewoon. en of je dat met een telefoon doet of met een pc maakt weinig uit.
Wat wel zou kunnen is dat hij een flatfee abo heeft, 1 malig kosten betaalt en inbelt naar een gratis nummer. Dan kost het jouw dus niets.

• bjck
Hoeft niet persé. Kan ook zijn dat er een andere construcite is bedacht daar in Frankrijk.

Kan ook zijn dat hij in mag bellen naar een voor jou gratis telefoon nummer en per minuut afrekent aan zijn ISP (Clara) voor gebruik.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Zou hij deze vraag dan niet beter op een frans forum kunnen stellen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:27:
Hoeft niet persé. Kan ook zijn dat er een andere construcite is bedacht daar in Frankrijk.

Kan ook zijn dat hij in mag bellen naar een voor jou gratis telefoon nummer en per minuut afrekent aan zijn ISP (Clara) voor gebruik.
Dat kan dus ook, maar het principe blijft hetzelfde. Vriend betaalt ISP en belt naar gratis nummer.
Of dat nou de kosten zijn die per maand of per gebruikte minuut zijn maakt natuurlijk niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgen eens vragen. Maar het was een vraag die ik mezelf al eens vaker stelde. Ook in Holland als er een vriend kwam ter computerreparatie en ik op internet ging. Je zou zeggen dat via een 08 nummer de kosten bij de klant komen die het abonnement heeft.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:19:
Ik zal het morgen eens vragen. Maar het was een vraag die ik mezelf al eens vaker stelde. Ook in Holland als er een vriend kwam ter computerreparatie en ik op internet ging. Je zou zeggen dat via een 08 nummer de kosten bij de klant komen die het abonnement heeft.
Als het gaat om een 0800 nummer dan is het dus gratis, maar als jij gewoon naar een standaard (niet gratis) nummer inbelt dan is het zo dat je er gewoon voor moet betalen. De persoon die ervoor moet betalen is degene waar de telefoonlijn van is.
Maar dat is toch niet meer dan logisch?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
je zit zelf ook op de analoge lijn, of breedband ?

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier sinds een paar maanden op ADSL hier. Onbegrijpelijk. Het is een dorpje zonder winkel of wat ook en maar een paar inwoners. :) 8)

Het Claranummer is een 08 nummer hier, en hang ik natuurlijk aan m'n analoge lijn. Is dat dan toch voor rekening van de abonnementhouder?

Een 08 nummer hier is een 09 in Holland geloof ik. De kosten worden door de nummerhouder berekend. Van gratis tot veel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 18:49 . Reden: aanvulling ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:44:
Ik zit hier sinds een paar maanden op ADSL hier. Onbegrijpelijk. Het is een dorpje zonder winkel of wat ook en maar een paar inwoners. :) 8)

Het Claranummer is een 08 nummer hier, en hang ik natuurlijk aan m'n analoge lijn. Is dat dan toch voor rekening van de abonnementhouder?

Een 08 nummer hier is een 09 in Holland geloof ik. De kosten worden door de nummerhouder berekend. Van gratis tot veel.
Ok, als het gelijk is aan een 0900 nummer dan worden die kosten dus voor de abonnementhouder van de telefoonlijn gerekend omdat er dus met zijn lijn gebeld wordt.

Maar je zegt ADSL te hebben, waarom gebruik je dat dan niet om te internetten op die notebook, dat kost je niets extras.

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik het usb modem daarop installeren, adressen etc. etc. en dat is me voor een keertje teveel.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

hoeft niet. Plaats een USB of Firewire draadje tussen jullie pc's en deel internet. Is niet snel maar voor een keertje is dat niet erg. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je niet twee computers zomaar met een USB kabeltje kan verbinden koudweg. :?

een speciaal kabeltje dan toch zeker?

Zie je de andere computer dan in explorer?

• bjck
Pic_Art schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:30:
Zou hij deze vraag dan niet beter op een frans forum kunnen stellen?
Maakt niet uit. Alles is ook voor ons te vinden op de websites qua kosten. En als ik in frankrijk zou wonen is een hollands forum lezen ook wel fijn ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:05:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je niet twee computers zomaar met een USB kabeltje kan verbinden koudweg. :?

een speciaal kabeltje dan toch zeker?

Zie je de andere computer dan in explorer?
Je kunt op deze manier een netwerk creeeren tussen de 2 pcs. Met een normale netwerkkabel gaat het ook (en vaak sneller).
Gewoon internet delen op je hoofd systeem zodat je op het andere systeem ook gewoon kunt internetten (Wat sowieso een stuk vlotter zal zijn dan inbellen).

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Kijk, maar goed dat ik die vraag stelde :P
Een netwerkkabeltje heb je er met een paar uur inbelinternet weer uit :) en ADSL is natuurlijk veel sneller

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Laten we ons even bij de hoofdzaken houden.

Mijn vraag was:

1 Is een aansluiting op een 08/09 nummer voor de abonnee houder of de lijn bezitter.
2 Is een computer nou zomaar met een andere comp. via een USB kabel te verbinden of niet.

Dat het met een ethernet kabel gaat weet ik wel. Dat is gewoon een netwerkje maken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:36:
Laten we ons even bij de hoofdzaken houden.

Mijn vraag was:

1 Is een aansluiting op een 08/09 nummer voor de abonnee houder of de lijn bezitter.
Alle gebelde nummers zijn voor de lijn bezitter.
2 Is een computer nou zomaar met een andere comp. via een USB kabel te verbinden of niet.
Dat het met een ethernet kabel gaat weet ik wel. Dat is gewoon een netwerkje maken.
Ja, als je een USB Ethernet bridge gebruikt kan dat ja.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:48:
[...]

Alle gebelde nummers zijn voor de lijn bezitter.

[...]

Ja, als je een USB Ethernet bridge gebruikt kan dat ja.
Hartelijk dank allemaal, speciaal TERW_Dan. :*)

Het is mij duidelijk, topick kan gesloten worden.
Pagina: 1