Toon posts:

Dode pixel garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.039 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een tft gaan kopen. Maar ik ben nog altijd bang voor de dode pixels. Daarom zoek ik winkels waar je een pixel garantie kunt afsluiten voor 1 jaar. Of winkels waarmee je binnen een bepaalde tijd na aankoop je geld of een nieuwe krijgt als je een tft met dode pixel(s) hebt gekregen. Deze ken ik al:

* Paradigit.nl: 14 dagen 'niet goed, geld terug'.
* Mediamarkt.nl: 14 dagen 'niet goed, geld terug'.
* Mycom.nl: Binnen 8 dagen ruilen.
en alternate.nl

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week m'n Acer 17inch al1715 gekocht en daarbij al standaard een garantie van 3 jaar meegekregen. Mocht ik binnen 3 jaar meer dan 5 dode pixels hebben, dan mag ik 'm inleveren. Tis me wel ook gezegd dat 5 dode pixels in 3 jaar nauwelijks meer voor komt.

Deze kocht ik overigens in Hengelo

Verwijderd

Ik had een 481S gekocht bij mycom in Amersfoort. Ik ben 2 uur bezig geweest om een nieuwe te krijgen nadat er 1 dode pixel in zat. Ze bleven maar zeggen "Je ziet hem niet etc."

Ging echt niet van harte...

Verwijderd

Topicstarter
De pixelgarantie moet wel geldig zijn bij dode 1 pixel of meerdere.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 15:24

vinnie1908

Appel != peer

Informatique = eerste 8 dagen niet goed nieuw scherm.

http://shop.informatique....ique_Pixelverzekering.pdf

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, maar die winkel is best duur.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29

Entity

9000rpm

Dode pixels, indien aanwezig, zullen in veruit de meeste gevallen de eerste uren/dagen tevoorschijn komen. Als een scherm na een paar dagen nog helemaal in orde is, kun je er vaak wel vanuit gaan dat het zo blijft. Daarom is de dode pixel garantie ook vaak erg beperkt in duur (1 tot 2 weken).

Sowieso komen dode pixels tegenwoordig al stukken minder vaak voor dan een paar jaar geleden.

Verwijderd

Je wilt het liefst zelf zo min mogelijk uitzoeken, het moet zo goedkoop mogelijk zijn, je wilt de best mogelijke service, anders nog iets? Een enkeltje naar de werkelijkheid misschien? :?

Verwijderd

Ik heb zelf een kleine 4 jaar geleden een 18.1" TFT van IIyama gekocht en er zit nog niet eens een half dode pixel op.
Destijds maakte ik mij daar ook zorgen over.
Maar toen was de techniek nog een stuk nieuwer. Dat is nu aardig uitgekristaliseerd en hebben ze het aardig onder de knie volgens mij.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:03
Ik zeg-> Vobis

Net een nieuw TFT-scherm gekocht (E431S) van Iiyama, bij de vobis gedaan. Ik was ook bang voor dode pixels enzo, dus gevraagd of hij in de winkel eerst getest kon worden, dus dat hebben we gedaan. Goede service!

Verder vroeg ik ook of ze vaak dode pixels hebben, sinds begin dit jaar niet meer gehad. TFT`s hebben een stuk hogere kwaliteit als vroeger, dus zou niet doodsbang zijn dat er 6 midden in je scherm zitten.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:31:
Ik zeg-> Vobis

Net een nieuw TFT-scherm gekocht (E431S) van Iiyama, bij de vobis gedaan. Ik was ook bang voor dode pixels enzo, dus gevraagd of hij in de winkel eerst getest kon worden, dus dat hebben we gedaan. Goede service!

Verder vroeg ik ook of ze vaak dode pixels hebben, sinds begin dit jaar niet meer gehad. TFT`s hebben een stuk hogere kwaliteit als vroeger, dus zou niet doodsbang zijn dat er 6 midden in je scherm zitten.
Ik zou het daar wel willen halen , maar daar kost het ook weer duur :'(

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Tja... die service moet toch ergens vandaan komen he?

Wat heb je nou liever? Goedkoop en mogelijk dode pixels?
Of duur en een perfect scherm?

Ik zie niet echt een middenweg ;)

enuh, je mag als consument toch sowieso zonder opgaaf van reden een product binnen 7 dagen terurbrengen? Gewoon niet zeggen dat je dode pixels had...

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:45:
Tja... die service moet toch ergens vandaan komen he?

Wat heb je nou liever? Goedkoop en mogelijk dode pixels?
Of duur en een perfect scherm?

Ik zie niet echt een middenweg ;)

enuh, je mag als consument toch sowieso zonder opgaaf van reden een product binnen 7 dagen terurbrengen? Gewoon niet zeggen dat je dode pixels had...
Ik ben nu van plan om de samsung 913n te kopen. Maar niet elke winkel is even goedkoop, de ene is duurder dan de andere. En de andere geeft geen pixel garantie etc. Ik denk toch dat het mycom word :o

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik kijk altijd liever naar de regeling van de fabrikanten zelf. ViewSonic heeft bijv. een 1 dode pixel = omruiling op locatie. Perfect imho.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Bij Mycom is gewoon 8 dagen niet goed geld terug garantie, dus ik neem aan dat als jij m niet goed vind je zo je geld kan terughalen.

Volgens een verkoper van computerland is een dode pixel iets dat er is, of hij is er niet. Volgens hem is een dode pixel een fabrikagefout.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
SgtStrider schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:55:
Ik kijk altijd liever naar de regeling van de fabrikanten zelf. ViewSonic heeft bijv. een 1 dode pixel = omruiling op locatie. Perfect imho.
1 dode pixel = 3 dode subpixels. Een regeling die heel veel fabrikanten hebben. :)

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
4 launch: bij verzenden + eerste 24h in gebruik.

Ik wilde eerst m'n 193p bij mycom halen, maar na 3 weken aan het lijntje gehouden te zijn; vertelden ze me dat ze die monitor niet meer konden bestellen (De monitor zou uit hun aanbod verdwijnen, wat inmiddels ook gebeurd is). Toen bij 4 launch besteld, was snel binnen en inclusief pixelgarantie + verzenden naar België nog 15€ goedkoper.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:08:

* Paradigit.nl: 14 dagen 'niet goed, geld terug'.
Tja en apart from that hebben ze nog een andere Pixel policy op de Philips en Iiyama schermen.
Mocht er binnen 7 dagen een dode pixel of meer dan 2 dode sub pixels in het scherm zitten dan krijg je zonder pardon een nieuw scherm mee. Dit geld alleen voor de Philips, de Iiyama en de Voyager-notebook schermen. De Acer schermen vallen hier niet onder :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop mijn scherm bij mediamarkt, maar ze krijgen pas de samsung 913N volgende week of over 2 weken. Wel jammer, maar het word nog goedkoper dan € 355,- incl. splinter cell , zei de medewerker. En dat klinkt wel goed. Je krijgt je geld terug als je een dode pixel etc. hebt. Daarom ga ik het daar ook halen, ik vertrouw het daar en ze zeiken niet over het terugbrengen.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kun je beter naar Computerland gaan. 913N (niet in hoogte verstelbaar/PIVOT) incl. Splinter Cell Chaos Theory voor € 329,-
Scheelt je toch 26 euro. Computerland Apeldoorn had er vandaag nog 2 of 3 op voorraad.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb mn scherm bij mediamarkt gehaald. Belangrijke reden was dat ze makkelijk doen met omruilen. Hier heb ik ook optimaal gebruik van kunnen maken, want de eerste 2 exemplaren die ik kreeg hadden allebei last van dode pixels (de beruchte iiyama E435S sterrenhemels. Gelukkig woon ik tegenover de mediamarkt, dus kom er aldoor snel heen om te ruilen). Het derde exemplaar was pas naar wens. Maarrrrr... een week later vernam ik toevallig dat dit scherm nog maar 259 euro was ipv. 289 die ik had betaald. Dit was nog binnen de 14 dagen omruilgarantie, dus ik kreeg gewoon die 30 euro contant terug :)
Ik weet zeker dat er zaken zijn die moeilijker hadden gedaan in mijn situatie (omruilen en geld terug geven). Al blijft MM een wel dozenschuiver, dus in het vervolg let ik beter op de verpakking e.d. als ik iets koop. Ik heb het idee dat retour gekomen (defecte) spullen soms gewoon terug worden gezet in de winkel.

Verder nog over die dode pixel garantie bij sommige zaken. Ik zou daar per definitie al geen scherm kopen zonder deze garantie. Het lijkt mij zeer logisch dat deze bedrijven de retour gekomen schermen met een paar dode pixels express reserveren voor mensen die geen extra garantie hebben bijgekocht. Deze retour gekomen schermen moeten immers toch ergens heen. De fabrikant neemt ze echt niet terug. Ik ben iig wel wat argwanend bij zulk soort garanties.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:58:
Kun je beter naar Computerland gaan. 913N (niet in hoogte verstelbaar/PIVOT) incl. Splinter Cell Chaos Theory voor € 329,-
Scheelt je toch 26 euro. Computerland Apeldoorn had er vandaag nog 2 of 3 op voorraad.
26 euro. En de verzendskosten moeten nog betaald worden. En als het kapot zou gaan moet ik het weer opsturen = tijd en geld. Doe mij maar iets in de buurt.

• Klippy
  • Laatst online: 13:55

Klippy

Still Game

Dode pixels zijn naar mijn mening een defect dat zwaar overdreven wordt.
Inmiddels hebben de meeste fabrikanten en wikels hier garantie voor, als je er echt bang voor bent zoek je een winkel in de buurt met pixelgarantie. Heb laatst via Paradigit 2 Philips monitoren laten aanschaffen en dan krijg je een moie uitleg over dode pixels enzo bij je factuur en bij het ophalen begonnen ze er weer over.
Dit alles om klanten die er weinig verstand van hebben ook hierop te attenderen, is toch wel netjes vond ik zelf, 1 dode pixel en je kan hem zo terug brengen voor een ander exemplaar.
Dus zoek wat in de buurt, opsturen enzo is weer minder handig.

Mijn eigen ervaring is nog steeds 0 dode pixels. Vorige week nog 2 HP TFTtjes bij een bedrijf gezet en ook daar stond wat over dode pixel garantie bij op een of ander papier in de doos, maar heb het niet aandachtig gelezen, dus zelfs fabrikanten houden zich er wel mee bezig en duurdere types wordne bij veel fabrikanten gecontroleerd.

Zelf toen ik 3 jaar geleden mijn TFT kocht (toen nog voor 1050 euro voor 17") wilde ik niet echt het risico nemen voor dat bedrag natuurlijk. Toen bij een of andere webwinkel die betreffende TFT had (toen waren goede 17" panelen nog vrij zeldzaam in mijn buurt ;) ) gevraagd hoe het zat en die hebben me de garantie gegeven dat ik hem kon omruilen. In die tijd deden ze nog niet massaal aan pixelgaranties overal..

Dus ik zou zeggen koop een leuk schermpje en maak je niet te druk om die dingen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 02:12:
[...]

26 euro. En de verzendskosten moeten nog betaald worden. En als het kapot zou gaan moet ik het weer opsturen = tijd en geld. Doe mij maar iets in de buurt.
Nu is de maat vol. Gaat toch lekker langs de computerboeren bij jou in de buurt, maar val ons er niet mee lastig als je werkelijk geen enkele suggestie hier op wilt volgen :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.