Dode pixels zijn naar mijn mening een defect dat zwaar overdreven wordt.
Inmiddels hebben de meeste fabrikanten en wikels hier garantie voor, als je er echt bang voor bent zoek je een winkel in de buurt met pixelgarantie. Heb laatst via Paradigit 2 Philips monitoren laten aanschaffen en dan krijg je een moie uitleg over dode pixels enzo bij je factuur en bij het ophalen begonnen ze er weer over.
Dit alles om klanten die er weinig verstand van hebben ook hierop te attenderen, is toch wel netjes vond ik zelf, 1 dode pixel en je kan hem zo terug brengen voor een ander exemplaar.
Dus zoek wat in de buurt, opsturen enzo is weer minder handig.
Mijn eigen ervaring is nog steeds 0 dode pixels. Vorige week nog 2 HP TFTtjes bij een bedrijf gezet en ook daar stond wat over dode pixel garantie bij op een of ander papier in de doos, maar heb het niet aandachtig gelezen, dus zelfs fabrikanten houden zich er wel mee bezig en duurdere types wordne bij veel fabrikanten gecontroleerd.
Zelf toen ik 3 jaar geleden mijn TFT kocht (toen nog voor 1050 euro voor 17") wilde ik niet echt het risico nemen voor dat bedrag natuurlijk. Toen bij een of andere webwinkel die betreffende TFT had (toen waren goede 17" panelen nog vrij zeldzaam in mijn buurt

) gevraagd hoe het zat en die hebben me de garantie gegeven dat ik hem kon omruilen. In die tijd deden ze nog niet massaal aan pixelgaranties overal..
Dus ik zou zeggen koop een leuk schermpje en maak je niet te druk om die dingen.