Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
hmm, lastig
over het algemeen zijn die dingen wel goed uit te wisselen, in mijn inspiron 510m zit nu ook een d505 bios, dus ik _denk_ dat het wel gaat
over het algemeen zijn die dingen wel goed uit te wisselen, in mijn inspiron 510m zit nu ook een d505 bios, dus ik _denk_ dat het wel gaat
Hehe... en ik _denk_ dat ik me geen derde moederbord kan veroorloven
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ok, nieuw probleem:
Ik heb de Bios chip vervangen en zoals verwacht werkt het, maar...
Nu krijg ik bij elke reset het bericht:
"System Bios is different version from Keyboard Bios, please re-flash".
Met de Inspiron Bios mekkert hij niet, daaruit concludeer ik dat de Keyboard Bios niet een deel uitmaakt van de System Bios chip en ook niet op het Keyboard zit.
Op het MB is geen andere removable chip te vinden en Keyboard Bios flashen heb ik niet eerder van gehoord.
Wat is hier aan te doen? Zonder de Latitude Bios zal mijn Docking station niet meer werken.
Ik heb de Bios chip vervangen en zoals verwacht werkt het, maar...
Nu krijg ik bij elke reset het bericht:
"System Bios is different version from Keyboard Bios, please re-flash".
Met de Inspiron Bios mekkert hij niet, daaruit concludeer ik dat de Keyboard Bios niet een deel uitmaakt van de System Bios chip en ook niet op het Keyboard zit.
Op het MB is geen andere removable chip te vinden en Keyboard Bios flashen heb ik niet eerder van gehoord.
Wat is hier aan te doen? Zonder de Latitude Bios zal mijn Docking station niet meer werken.
Verwijderd
Je zult de bios even overnieuw moeten flashen met de laatste versie voor de C640 .
In de bios flash zit ook een stukje keyboard flash , dat zou je probleem moeten
verhelpen .
In de bios flash zit ook een stukje keyboard flash , dat zou je probleem moeten
verhelpen .
Maar maakt het nog uit of ik een nieuwe C640 Bios in de Latitude of de Inspiron chip flash?
EDIT:
Opgelost. Gewoon de Latitude Bios (die al mekkerde) geflashed en opeens zijn de klachten weg.
De 4150 denkt nu volledig een C640 te zijn.
EDIT:
Opgelost. Gewoon de Latitude Bios (die al mekkerde) geflashed en opeens zijn de klachten weg.
De 4150 denkt nu volledig een C640 te zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Tijgert op 31-07-2005 13:54 ]
Pagina: 1