ok het gaat dus om het volgende, ik wil een gimp plugin installeren, maar voor non windows systemen is enkel de source te krijgen. dus nagoed toch maar proberen.
in de install van de plugin staat dat je het volgende nodig hebt:
2) nog niet, compilen daarvan lukte niet tot ik xcode tools installeerde(kreeg ervoor een error dat er geen C compiler was). nu dus wel geinstalleerd
3) die installeren lukt dus niet
nou is 0.7.1 zowiezo al vet oud aangezien versie 1.0 al uit november 2003 is, maargoed kheb de 1.0.6 gedownload en geprobeerd te installen
ben met terminal naar de folder gegaan en het volgende gedaan zoals het in de install staat:
./configure
laten draaien
zodra ik echter "make" doe zegt hij:
nou ben ik een beetje ten einde raad wat te doen en ik heb de plugin echt nodig aangezien de nvidia normal map plugin voor photoshop enkel voor windows werkt
in de install van de plugin staat dat je het volgende nodig hebt:
1) had ik al1) gimp version 2.0.0 or later
2) pkg-config version 0.14 or later
3) gtkglext version 0.7.1 or later
2) nog niet, compilen daarvan lukte niet tot ik xcode tools installeerde(kreeg ervoor een error dat er geen C compiler was). nu dus wel geinstalleerd
3) die installeren lukt dus niet
nou is 0.7.1 zowiezo al vet oud aangezien versie 1.0 al uit november 2003 is, maargoed kheb de 1.0.6 gedownload en geprobeerd te installen
ben met terminal naar de folder gegaan en het volgende gedaan zoals het in de install staat:
./configure
laten draaien
zodra ik echter "make" doe zegt hij:
ook "make install" geeft een error:leroys-imac-g5:~/desktop/gtkglext-1.0.6 leroy$ make
make: *** No targets specified and no makefile found. Stop.
hierna alsnog de plugin proberen te installeren lukt uiteraard niet omdat hij gtk niet kan vinden en produceerd dan ook een enorme waslijst met errors.leroys-imac-g5:~/desktop/gtkglext-1.0.6 leroy$ make install
make: Nothing to be done for `install'.
nou ben ik een beetje ten einde raad wat te doen en ik heb de plugin echt nodig aangezien de nvidia normal map plugin voor photoshop enkel voor windows werkt