Toon posts:

FastTrak TX4000 (IDE) instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de FastTrak TX4000 (IDE) te gaan gebruiken voor extra ide kanalen.
Wanneer ik opstart van deze kaart word ik al direct gevraagd een array aan te maken.
Wat ik dus niet wil. is dat bij deze raid controller niet mogelijk?
ben je dus verplicht een raid aan te maken.
ik heb de manual al geraadpleegd maar daar staat verder niets in over default doorstarten ofzo, alleen maar het aanmaken van een array.
De schijven zelf worden in het menu wel gewoon herkend, maar niet bij het doorstarten van de pc.

Deze melding krijg ik dan "no array found" (logisch want die is ook niet aangemaakt) en verder geen hdd detecteringen

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Waarom wil je direct doorstarten :?
Dit is nou eenmaal een RAID kaart dus je moet arrays aanmaken ;)
Ik weet niet hoeveel schijven je eraan wilt hangen maar als het goed is moet je ook van 1 schijf een array kunnen maken (wellicht in RAID 0 of JBOD).

Als je dus helemaal geen schijven eraan hebt hangen waarom heb je deze kaart überhaupt in je PC zitten?

Verwijderd

Topicstarter
zo bedoel ik het niet.

er komen 6 schijven aan te hangen, allemaal verschillende. maar wil gewoon geen raid configuratie.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik kan iedere disk apart benaderen en in RAID 0 zetten op mijn adpater (LSI MegaRAID 320-2X), dus dat betekend dat je toch nog iedere disk hebt zoals die is alleen staat ie zogenaamd in "RAID 0" wat dus eigenlijk niet zo is :)

Ik weet niet hoe het precies met jou kaart zit maar wellicht dat JBOD bij jou ook werkt?

Maar het is en blijft een RAID adapter dus je zal ze nooit als echte aparte disks kunnen benaderen B) dan moet je echt een doodnormale ATA 100/133 kaart kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lennieboy83 op 30-07-2005 19:44 ]