4 camera's voor rond het huis. Wat & Waar?

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik wil mijn huis beveiligen door 4 zwart-wit camera's rondom het huis te plaatsen:

- 1tje bij het toegangshek, zodat ik van dichtbij kan zien we er voor het hek staat (afstand 1 meter)

- 2 camera's aan de voorkant van het huis: 1tje die de voordeur & deel van de parkeerplaatsen laat zien & 1tje die een zijkant van het huis laat zien (beide afstanden van ongeveer 8 meter)

- 1tje in de achtertuin, gericht op de achterkant en de andere zijkant van het huis. (afstand +/- 15 meter)

Op deze manier denk ik het grootste deel van mijn huis te kunnen zien. Nu is mijn idee op deze camera's op een quad-processor aan te sluiten die ik dan weer op de tv aansluit zodat ik in 1 oogopslag alle vier de beelden op elke tv in huis kan bekijken.

Ik ben een beetje gaan rondneuzen op het internet en ik wil hoogst waarschijnlijk CCD camera's aanschaffen, niet draadloos, maar ik zie zoveel modellen. Zouden die bulletcams volstaan?

Zo zien ze er ongeveer uit:
www.spyhiddencamera.com/images/items/ax801.jpg

Het voordeel is dat ze klein zijn en geen speciale behuizing nodig hebben. Wie kan mij advies geven en waar kan ik deze apparatuur het beste kopen? Ik vind de prijsverschillen nogal groot namelijk!

Alvast bedank! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Gash op 30-07-2005 15:06 ]

Verwijderd

er zijn paar dingen waarmee je rekening moet houden zoals de plaatsten waar je ze monteert je moet namelijk voorkomen dat condens onstaat op de lensen dit woordt meestals voorkomen door in de camera behuizing een verwarmings element te plaatsten die de temperatuur gelijk houd of hoog genoeg om condens tegen tegaan.als ze buiten geplaatst, worden binen is dit geen probleem

volgende punt is licht meeste ccd spy printcamaras hebben redelijke licht inval nodig met z/w veel minder dan kleur maar nog steeds aardig wat .dus als je 8 meter wilt zien moet er genoeg licht zijn of je moet sterke infrarood verlichting/leds plaatsten om de z/w camera veel groter bereik te geven in het donker zonder dat mensen zelf licht zien aangezien z/w cameras gevoelig zijn voor infrarood is dit de beste oplossing zonder je huis te verlichten

schiet me net te binnen je zou als verlichting ook infrarood aangestuurde lampen kunnen gebruiken die aanspringen bij beweging

beste is inderdaad een quad switch te gebruiken die ook de functie heeft op volledig beeld te geven van elke camera voor het geval je het beter wilt zien aangezien de beelden behoorlijk klein zijn tenzij je natuurlijk heel groot tv hebt maar meestals worden voor de quad functie de beelden gecropt om alles in een beeld te weer geven dus iets minder duidelijk dan volledig beeld en dat merk jje weer om zeer grote monitoren tenzij het een zeer goede quad is maar dat lijk me voor de normale particulier iets te prijzig

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 15:18 ]

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Bedankt voor de reactie. Ik dacht juist een bullet-cam te nemen omdat je dan geen behuizing (met verwarming) nodig hebt. Zoals dit model:

http://www.velleman.be/images/products/3/camzwbul4.jpg

Zo een 'normale' CCD-camera met heel weinig licht veel beter presteren? Bovenstaande model heeft overigens minimal 0,5 lux nodig.

Verwijderd

dacht dat je andere camera bedoelde namelijk die ccd cameras op print zonder behuizing plus dat de link niet werkte die je eerst gaf bij mij, dacht ik dus dat je die cameras bedoelde maar zie dat je dus de camera bedoelt met behuizing in dit geval als ze van af begin goed gesealed zijn zul je inderdaad weining probleem hebben met condens in de cameras heb ze al eens bij een klant van mij bedrijf waarvoor ik werk gezien op de voorgevel van de pand.

de probleem met licht sterkte zul je altijd houden kijk maar naar sommige videacameras die nightvision hebben zoals ze het noemen dat deze vaak 0,01 lux hebben als minium deze hebben redelijk lange bereik op het gebied afstand maar op een gegeven moment houd het ook op, als je straat verlichting hebt dan zou 0,5 lux wel genoeg zijn denk ik maar zoniet zul je naar mijn mening toch wat daar aan doen door infrorood stralers of verlichting

betreffende normale ccd zoals je het zelf zegt is dat zolang je in de zelfde prijsklasse blijft het allemaal het zelfde presteert over het algemeen kan alleen zeggen koop eerst 1 cameratje en kijk of je het kunt terug brengen zodat je het eerst kan testen in een werkelijk situatie om te zien of het voldoet aan je wensen het is namelijk nooit helemaal 100% te zeggen zo op het eerste gezicht het licht vaak ook aan de omgeving die je wilt zien met de cameras