Toon posts:

Geen beeld na opstartscherm windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een vaag probleem met mijn computer. Nadat ik windows 2000 had geupgrade naar windows XP werkte alles in mijn pc prima (in windows 2000 en een paar maanden geleden in XP ook, maar ik vind het leuk af en toe wat te switchen tussen windows versies..) totdat ik echter de drivers van mijn videokaart installeerde (catalyst 5.5, werkten ook goed onder 2000). Na een reboot weigerde mn pc mij te voorzien van beeld. Ik krijg het standaard windows opstart scherm (met bewegend balkje) waarna ik het inloggeluid hoor van windows en als ik af en toe wat klik hoor ik ook de juiste geluiden. Dit laatste wil dus zeggen dat ik prima in windows zit, echter zonder beeld. Om weer beeld te krijgen moet ik opstarten in veilige modus en de beeldschermadapterdrivers verwijderen. Echter na herinstallatie van weer andere catalyst drivers 5.7 is het probleem er direct weer. Ik heb hierna wat rondgeprutst en toen maar weer windows 2000 geinstalleerd.....echter, hier is het probleem nu ook na het installeren van de drivers. Ik hoop dat iemand me kan helpen met het probleem, want dit werken in de veilige modus ga ik ook niet eeuwig volhouden, en ik wil weer GuildWars kunnen spelen ;)

Even dan de verplichte hardwarelijst:
Voeding: Thermaltake silent purepower 480w
Mobo: Asrock P4V88
Proc: P4 3ghz
Mem: 512mb Twinmos 400mhz
video: Asus Radeon 9600XT 128mb
HD1: 80GB Maxtor 7200rpm
HD2: 200GB Maxtor 7200rpm
DVD/RW: Nec 3300 (of zoiets, vast niet belangrijk)
Audio: Audigy LS
Monitor: Hercules prophetview 920pro DVI (tft)

Ik denk zelf dat het of iets met mn moederbord moet zijn of met mn videokaart. Software zou denk ik niet kunnen omdat het altijd goed werkte (ook de windows XP setup die ik paar maanden geleden gebruikte met die drivers werkt nu dus niet meer). Het grote probleem is dat ik niet een ander moederbord,videokaart of monitor voor handen heb om het te testen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens je drivers volledig geuninstalled om te kijken of daar niet ergens iets verkeerd zit. Dat is dus niet alleen een kwestie van hem in device manager eruit gooien, maar ook alle bestanden verwijderen, anders is de kans groot dat windows die weer gewoon opnieuw installeert waardoor het weer fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:53:
Heb je al eens je drivers volledig geuninstalled om te kijken of daar niet ergens iets verkeerd zit. Dat is dus niet alleen een kwestie van hem in device manager eruit gooien, maar ook alle bestanden verwijderen, anders is de kans groot dat windows die weer gewoon opnieuw installeert waardoor het weer fout gaat.
Helaas, al geprobeerd, ik heb veel qua drivers (alles verwijderen, verschillende catalysts en omega drivers) al langs gelopen en voor de rest alles ingesteld zoals ik dat normaal ook al deed met windows na installatie. De fout komt in ieder geval alleen NA de installatie van videokaart-drivers, doordat dit drivers zijn die eerst altijd prima werkte denk ik aan iets hardwarematigs.

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Dit heb ik met een 8500 ook gehad, na installatie van drivers geen beeld maar blijkbaar wel in windows gestart.
Na wat gerotzooi in veilige modus kwam ik erachter dat mijn DVI uitgang als primaire monitor stond.
Totdat de drivers werden geladen had ik dus beeld, maar daarna verwisselde de drivers de uitgangen.
Kijk bij de instellingen of je kan selecteren welke scherm de primaire is, en verwissel die dan weer.
Ik weet helaas niet meer waar die optie staat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, als ik in veilige modus zit bestaan alle opties voor mijn videokaart niet meer. Ik heb dan een standaard VGA-kaart. En van de monitor kan ik ook niets veranderen (helemaal geen drivers instellen en refreshrate ook niet.). Ik heb al mijn computer opgestart met de monitor in de DVI-uitgang en met de monitor in RGB-uitgang. Beide blijven het zelfde resultaat houden.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:33
Ik zie nogal eens de truc voor ATI kaarten om de AGP spanning met 0,1 of 0,2 V te verhogen. Op de downloadpagina van de drivers staat ook de deinstalleer tool catuninstaller. Probeer bij het deinstalleren deze eens.
Pagina: 1