GoT Fotocontest - Waarom teruglopende animo, hoe tegen gaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De laatste tijd is het vrij treurig gesteld met de GoT FotoContest. De animo is ver beneden peil, evenals de foto's die meedoen. Ik, gemakzuchtig als ik ben, gaf de schuld altijd aan de onderwerpen. Echter nu is er een topic "[rml][ Zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam?[/rml]" welke het zelfde thema heeft als een niet zo lang geleden FotoContest thema.. Het vreemde is dat in een paar dagen in dit topic al meer foto's zijn gepost dan in de betreffende foto contest (welke dus een hele maand duurde).

Is iedereen FotoContest moe?
Zijn het toch de thema's (Toch vond ik deze maand erg breed)
Duren de contests te lang / te kort
Word er teveel "rommel" toegelaten waardoor serieuze gotters niet eens meer de moeite doen om in het topic te kijken?

Kortom wat moet er gebeuren om de FotoContest weer te laten worden tot wat het in het begin was? Veel deelnemers en een druk bezocht topic wat zeker niet weg zakte (Bij de eerste contests was het zelfs dringen om mee te doen, omdat er maar 25 tot 30 foto's mee mochten doen, en er veel meer foto's waren die mee wilden doen). Alle suggesties zijn welkom want ik heb werkelijk geen idee wat er mis aan het gaan is. Misschien is iedereen het gewoon zat en moeten we 1 maand contest / 1 maand rust aanhouden?

[ Voor 15% gewijzigd door Norjee op 30-07-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Misschien is het beter om het thema dmv een discussie in het topic als de contest over is te kiezen. Dan zullen er veel meer mensen zijn die het thema leuk vinden. Dit wordt ook gedaan bij de 3D en 2D topics in W&G, en dat werkt gok ik gewoon veel beter dan het thema door de winnaar van het voorgaande contest te laten kiezen.
Ook denk ik dat de contests te lang duren. I.t.t. bijvoorbeeld een 3d model maken kost een foto maken niet zo heel veel tijd.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
Mijn redenen :iIk ben redelijk nieuw hier.

- Tevens in de DSLR fotografie. Echter opbouwende kritiek is alijd welkom. Maar het neersabelen, nee dank je...
- Ik werk, en heb niet altijd de tijd om een thema op te zoeken. En als ik er een zie (eeeuh ja) dan heb ik 90% van de tijd mijn fototoestel niet bij me. (ik werk overal en nergens in nederland.. dus moet hem altijd meeslepen dan... in de auto laten liggen is geen optie.
- De duur weet ik niet.. vond de laatste wel redelijk rap gaan. (is mijn idee) .
- In het weekend/na werk heb ik ook een vriendin die de aandacht nodig heeft. :+
- Een leuk voorbeeld zou altijd aardig zijn..(doe je toch ook ?) met wat andere suggesties ?
- De kloof tussen de serieuze "gotters" en de "niet zo serieuze" zoals mij is groot. (Zie ook punt 1)
- Gooi er eens een prijs in ? Symbolisch dan... een masterclass ofzo.. of anders...

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Het thema laten kiezen... Ja misschien dat het helpt alhoewel bij een thema toch vrij vaak geroepen wordt “geweldig thema” terwijl er dan relatief weinig mensen meedoen. Op een of andere manier bedoeld een groot van de mensen die zegt “geweldig thema” “ik wil wel een paar leuke foto’s zien die aan dit thema voldoen” en niet “ik wil een paar leuke foto’s maken die aan dit thema voldoen”

De contests te lang? Ik denk het niet. Deze maand was er tot enkele dagen voor het einde precies 1 foto ingezonden, pas de laatste dag kam de rest. Ook neig ik meer naar wat Wisc2 zegt, dat de meeste mensen niet zo heel veel tijd over hebben, en dat 3 a 4 week eerder kort als lang is.

Het zat zijn van negatieve niet opbouwende kritiek kan ik me voortstellen. Toch valt dat in de constests naar mijn idee heel erg mee. De enige harde kritiek die er geuit word is als een foto niet aan het thema voldoet, en deze kritiek is imho vaak erg goed te begrijpen. Bij randgevallen valt de kritiek ook wel mee, maar een foto welke duidelijk iet met het thema te rijmen valt moet je gewoon niet laten meedoen. Misschien is het idd wel deze kritiek die afschrikt en zou het beter zijn duidelijk niet goede foto’s stilzwijgend te verwijderen. Helaas kan ik dat niet doen, daar ik geen moderator rechten heb, “foute” foto’s zullen dus altijd in het topic blijven staan.

Voorbeelden.. Ja afhankelijk van wie het thema verzint ligt het daar wel eens aan. Misschien er een gebruik van aken behalve en tekstuele omschrijving van het thema ook 2 of drie voorbeeld foto’s (al dan niet zelf gemaakt) te posten / linken?

De kloof... Daar heb ik zo geen oplossing voor.. Behalve een stompzinnige welkoms tekst als “Iedereen is welkom, jong en oud, ervaren en onervaren, van professional tot amateur, doe mee met de GoT FotoContest en vergaar eeuwige roem!”

Prijzen.. Tja prijzen welke van mijn kant geld moeten kosten gebeuren natuurlijk niet. Dus ook een masterclass zal er niet in zitten. De “prijs” is de eer en het mogen bedenken van een nieuw thema. Vroeger kreeg je nog een custom made user icoontje, maar ook die werd nadat het nieuwe er van af was niet meer gebruikt door de winnaars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Norjee schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:33:
De laatste tijd is het vrij treurig gesteld met de GoT FotoContest. De animo is ver beneden peil, evenals de foto's die meedoen. Ik, gemakzuchtig als ik ben, gaf de schuld altijd aan de onderwerpen. Echter nu is er een topic "[rml][ Zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam?[/rml]" welke het zelfde thema heeft als een niet zo lang geleden FotoContest thema.. Het vreemde is dat in een paar dagen in dit topic al meer foto's zijn gepost dan in de betreffende foto contest (welke dus een hele maand duurde).

Is iedereen FotoContest moe?
Zijn het toch de thema's (Toch vond ik deze maand erg breed)
Duren de contests te lang / te kort
Word er teveel "rommel" toegelaten waardoor serieuze gotters niet eens meer de moeite doen om in het topic te kijken?

Kortom wat moet er gebeuren om de FotoContest weer te laten worden tot wat het in het begin was? Veel deelnemers en een druk bezocht topic wat zeker niet weg zakte (Bij de eerste contests was het zelfs dringen om mee te doen, omdat er maar 25 tot 30 foto's mee mochten doen, en er veel meer foto's waren die mee wilden doen). Alle suggesties zijn welkom want ik heb werkelijk geen idee wat er mis aan het gaan is. Misschien is iedereen het gewoon zat en moeten we 1 maand contest / 1 maand rust aanhouden?
bij de contest gaat 't om het winnen van die contest....bij het topic waar jij aan refereet, wil de ts alleen een foto (zelfportet) zien van de fotograaf achter de camera....daar is dus geen competitiedruk en zullen mensen dus eerder geneigd zijn om een foto van zichzelf te plaatsen....komt nog eens bij, verkloot je een zelfportret, weet iedereen hoe degene eruitziet die de foto verklooit heeft...stel dat je beroemd wordt zeg :+

[ Voor 3% gewijzigd door ETM op 30-07-2005 16:42 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
De reden dat ik niet mee doe is dat ik steeds archief materiaal zie voorbij komen. Dat heel het contest uit de contest... :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bovendien vind ik het jammer dat het geheel naar een externe site getrokken is. wat overleg met wat t.net lui had kunnen zorgen voor een meer geintegreerd geheel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, die laatste opmerking is zeer een terecht argument. Het is een GOT contest, die dient dan ook beter geïntegreerd te worden in Got, en moet in die context terug te vinden zijn. Nu, met die vreemde doorverwijzing naar een externe site, dat komt niet goed over...

Ik ben niet goed genoeg om mee te doen en heb daar ook de tijd en die extra 'touch' niet voor, maar ik volg het wel graag. Maar het valt gewoon niet goed genoeg op. Er wordt te weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Het topic zakt te vaak naar de niet actieve topics.

Zorg in overleg met de tweakers.net en GoT beheerders voor een contest site binnen tweakers. (hoe , dat los je zelf maar op ;) )

Zet af en toe iets op de frontpage van tweakers.net. Een duidelijke boodschap, eens per maand bvb, ergens op een button, of bij een mededeling (niet in de nieuwssectie uiteraard)

Zorg voor een lage drempel, sommige zijn kwalitatief misschien wel goed genoeg maar worden afgeschrikt door het grote foto geweld in het topic en de contest schrikt misschien wel af.

Mijn idee is: (en ik vraag mij af waarom dat nog lang niet gebeurd is)
Maak van de contest-openingspost een sticky post op dit forum. Helemaal bovenaan valt het netjes op, en elke maand wordt de content geupdated met de nieuwe opgave en de regels. De contest is toch iets wat integraal deel lijkt uit de maken van dit sub forum en is een vaste waarde hier. Het is gewoon niet duidelijk genoeg aanwezig. En maak een aantrekkelijke openingspost. Wat daar nu staat is nogal afgrijselijk. Saaie en 'ouderwetse' layout met vreselijke kleuren. Dat alleen al zorgt ervoor dat ik die opening post nog geen één keer echt deftig doorgelezen heb, om te weten hoe alles ineenzit.

edit: en tis vakantie uiteraard, misschien verklaart dat het voorlopige mindere animo. Of is het al langer wat minder, en was het vroeger merkbaar beter?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:44:
Ik ben niet goed genoeg om mee te doen en heb daar ook de tijd en die extra 'touch' niet voor, maar ik volg het wel graag.
Ik ben ook niet goed genoeg. Toch vind ik het elke maand weer een uitdaging om een originele invulling te geven aan het thema (ik doe pas 3 maanden mee, overigens). En deze maand heeft men zelfs geoordeeld dat mijn foto de minst slechte is....
Oftewel: er zijn geen drempels om mee te (mogen :X ) doen; het staat iedereen vrij om een foto in te sturen en wat 'men' ervan vindt, kom je dan vanzelf achter. Niet te bang zijn voor kritiek; daar kun je alleen maar van leren en beter van worden.

Verder ben ik het helemaal eens met de genoemde argumenten:
-'t is vakantie, dus dat verklaart misschien de geringe animo van deze maand.
- 't moet eigenlijk beter geïntegreerd worden in de GoT site.
- de openingspost / maandelijkse contest moet minimaal een sticky worden.

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

HunterPro schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:10:
bovendien vind ik het jammer dat het geheel naar een externe site getrokken is. wat overleg met wat t.net lui had kunnen zorgen voor een meer geintegreerd geheel imo.
wimD70 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:01:
....
- 't moet eigenlijk beter geïntegreerd worden in de GoT site.
Over de GoT / crewinmenging: ik zit erover te denken om dit op te pakken en via GoT te laten lopen: we hebben de contest-site nog gewoon die we naar mijn idee wel voor een maandelijkse 'Challenge' kunnen gebruiken. Moet ik nog even met Grrrrrene, Pelle en ACM enzo bespreken :)
- de openingspost / maandelijkse contest moet minimaal een sticky worden.
De contest zelf sticky maken betekent dat er niemand behalve de FG-crew kan reageren: ik kan wel een alias maken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
Remy schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:17:
[...]

[...]
Over de GoT / crewinmenging: ik zit erover te denken om dit op te pakken en via GoT te laten lopen: we hebben de contest-site nog gewoon die we naar mijn idee wel voor een maandelijkse 'Challenge' kunnen gebruiken. Moet ik nog even met Grrrrrene, Pelle en ACM enzo bespreken :)
[...]
De contest zelf sticky maken betekent dat er niemand behalve de FG-crew kan reageren: ik kan wel een alias maken :)
De drempel zo laag mogelijk maken helpt altijd...

En ja, ga eens proberen mee te doen... laatste week door ziekte alles eens goed kunnen doornemen.. en hoop dat ik er de tijd voor vindt.. ! 8)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik blijf erbij dat het leuker is om een onderwerp te kiezne, en daar een foto van gaan maken.
en geen archief foto's.
dan is het geen echte contest meer imo

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Tijd voor mij om weer te reageren ;)

Vakantie periode.. Ik denk niet dat dat er mee te maken heeft. Het is niet van de laatste maanden dat de contest wat in het slop zit, en er valt ook wat voor te zeggen dat juist in de vakantie iedereen wat meer tijd heeft. Toegegeven dit zullen wel juist andere personen zijn dan die buiten de vakantie periodes tot de fotocontest die-hards behoren. (Misschien zijn newbies echt te bang om te posten ?)
Zoek maar eens op contest van een jaar of ouder, er werden meer en betere foto’s gepost. Misschien is het ook wel zo dat mijn verwachtingen met het steeds succesvoller worden van dit forum toenemen. Voor mij persoonlijk valt het moeilijk te begrijpen dat de contest soms echt de afvalbak van dit forum lijkt als je kijkt naar wat voor foto’s er in andere topics gepost worden en dan wat door sommigen aan de contest word ingeleverd.

Betere integratie met GoT, en het commentaar op een “externe site”. Hier begrijp ik werkelijk niets van. In het contest topic worden alle foto’s gepost. Voordat er gestemd gaat worden worden er thumbs van alle foto’s op GoT gepost. Alles dat je op die site doet is stemmen. Ik heb er destijds zelfs bewust geen mogelijkheid tot commentaar geven ingebouwd, zodat commentaar op de foto’s op GoT zou worden geplaatst en niet op die andere site. Na het stemmen komt ook de uitslag op GoT terecht.
Ok een sticky alias zou leuk zijn, een hippe openingspost ook. Maar voorlopig doe ik er niks aan. Dit ook omdat ik het idee van Remy helemaal niet verkeerd vind (contest echt via GoT), en dan wordt de hele site toch ineens overbodig.

Lage drempel schijnt een buzzword te zijn geworden. Ik weet alleen niet hoe dat nu concreet in te vullen ;)

Archief uitbannen.. Misschien moet dat dan maar.. als iedereen vanwege archief foto’s niet meedoet is dat erg jammer. Al blijf ik zeggen dat dat erg moeilijk te controleren is. Al zou je natuurlijk ook kunnen denken “leuk al die kneuzen die hun archief open slaan, maar hier ben ik, met mijn recente foto, welke veel beter bij het thema past omdat hij er speciaal voor geschoten is”

De oplossingen tot nu:
- volledige integratie binnen GoT (kan ik niet doen, maar zou het prima vinden)
- Lagere drempel door beter openingspost
- Archief foto’s bannen
- Duidelijkere thema’s door voorbeelden te geven van wat aan het thema voldoet
- Misschien toch de contests langer laten duren?

En last but not least: Dit hele ding geen “contest” meer noemen. Het lijkt wel of veel mensen hier het verkeerde idee door krijgen, wat dus onder andere een hoge drempel creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil je het dan gaan noemen? In feite dekt het woord contest de lading wel, want dat is precies wat het is. In W&G lopen de 3d contests ook nog steeds goed, en daar heten ze ook contest.

Het is moeilijk om echt aan te wijzen waar het 'fout' is gegaan met de foto contests, maar er zijn wel een paar dingen die ik persoonlijk anders aan zou pakken.
- De openingspost is wel volledig, maar ook echt veel te lang. Zo veel regeltjes zijn er nou ook weer niet en ze worden in het topic toch wel overtreden. Ik zou het samenvatten tot een wat kortere set regels. Iets als 'plaats hier je foto als je feedback wilt, plaats hem op de site als je echt mee wilt doen, stemmen na de 25e'. Deze gegevens haal je niet in 1 oogopslag uit de openingspost en ik denk ook dat er te veel mensen zijn die hun foto in het topic dumpen en er dan van uit gaan dat 'ie mee doet, want dat is bij de andere (3d) contest volgens mij ook zo (of was zo, toen ik er nog aan mee deed).

- Het stemsysteem. Het gebeuren met punten geven vind ik zelf niet prettig. Soms zitten er in een topic duidelijke winnaars, een heleboel 'middenmoot' en een aantal foto's waarbij ik me afvraag wat de maker nou echt dacht bij het insturen. Het 5 punten geven aan de winnaar is makkelijk, maar de overige punten verdelen vind ik weer moeilijk en heb daarbij of dat ik punten 'overhou' of gewoon niet de mogelijkheid alle foto's die ik goed genoeg vind om een puntje te krijgen er ook daadwerkelijk een te geven. Ik zou het vereenvoudigen tot het kiezen van 2 winnende foto's en verder geen gedoe met punten (of eigenlijk, je geeft 2 foto's elk 1 punt).

- En toch is er een drempel. De uiteindelijke rangschikking na de stemronde kan ik me meestal prima in vinden en komt ook wel overeen met m'n eigen stemgedrag. Maar dat betekent ook dat een foto best een goede inzending moet zijn wil 'ie punten krijgen. De mensen met de wat betere camera's (en daarmee dus ook de 'wil' dat ding te leren kennen en er wat leuks mee te doen) winnen vaker. Dan heb je de afdeling 'kiekjes', van mensen die gewoon maar wat insturen. Deze mensen vind je niet terug in het topic, maar ze dumpen een foto en je hoort er nooit meer wat van. En dan, de groep die we denk ik langzaam kwijt aan het raken zijn, de 'middenmoot'. Mensen die best wat leuks klikken, maar gewoon geen winnende plaat produceren en dat weten. In mijn geval betekent dat dat ik een maand niet mee doe met de contest. De maanden dat ik meegedaan heb ben ik op de 1e of 2e plaats geeindigd. Misschien zou je op een aantal niveaus mee moeten kunnen doen? (Maar hoe dat dan precies zou gaan heb ik ook nog geen duidelijk beeld van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Norjee schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:13:
.....
En last but not least: Dit hele ding geen contest meer noemen. Het lijkt wel of veel mensen hier het verkeerde idee door krijgen, wat dus onder andere een hoge drempel creëert.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:34:
Hoe wil je het dan gaan noemen? In feite dekt het woord contest de lading wel, want dat is precies wat het is. In W&G lopen de 3d contests ook nog steeds goed, en daar heten ze ook contest...
Ik noemde in mijn eerdere post al 'Challenge' wat al ietwat minder verplichtend klinkt :)

Op Fredmiranda heten ze overigens WA en MA: weekly assignments & monthly assignments.

Ik zal de genoemde punten een dezer dagen es meenemen in een overleg met de FG-moderators en de mensen die hier ook mee te maken krijgen/hebben: eens zien hoe we het nieuw leven kunnen inblazen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 01-08-2005 13:05 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Ik heb drie ideeën over wat er mis is dan wel beter zou kunnen.

1. het stemsysteem.
Is het niet mogelijk om alle inzendingen te beoordelen zoals bij de grote contest het geval was? Dat geeft een betere weergave van de onderlinge kwaliteitsverhoudingen. Tel daarna de score van het hele jaar op en verbind daar een prijsje aan. Dat moedigt aan om ook een iets minder perfecte plaat in te sturen. (Beter een 5 dan geen waardering).

2. Het geleuter vooraf. Ik lees tegenwoordig het topic nauwelijks meer door. Een leuke opdracht wordt telkens weer in een enge contest gedrukt hetgeen geen goed doet aan de creativiteit. Laat iedereen middels zijn stemgedrag aangeven wat de beste foto's zijn.

3. Het vooraf posten van foto's in het topic. Ik maak me daar zelf ook schuldig aan en het is eigenlijk niet goed. Ook afgelopen maand zag ik al snel een paar foto's geplaatst waardoor ik afvroeg hoe ik dat zou moeten verbeteren. Ze zijn verder niet in de contest geplaatst dus het was loos alarm maar ik kan me voorstellen dat veel mensen bij voorbaat opgeven.

Daarnaast moet iedere geïnteresseerde maar bedenken dat het meedoen je verplicht om je creativiteit aan te wenden en je zo helpt je eigen bekwaamheid te verhogen. En dat is iets dat meer waard is dan eens een onderwerp bedenken.

Wiewatwaar gaat eens stevig nadenken wat hij met het thema "liefde"moet...

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat naar mijn mening ook redelijk desastreus is, is de maandelijkse discussie over archief foto's het is oncontroleerbaar en in mijn ogen weinig ter zake doent.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, die discussies over archief foto's gewoon achterwege laten. Ten eerste kan je het toch moeilijk controleren, en verder is het een foto contest, dus het maakt niet uit wanneer die foto genomen is. Of die nu gisteren of een paar maand geleden genomen is, als die contest waardig is, zat er een reden/motivatie achter bij het moment van de foto nemen. Als die nu toevallig overeenkomt met de opgave, so be it, een foto is een foto. Tot zover de archief foto's ;) (alhoewel daar natuurlijk weer eeuwig over doorgeboomd kan worden)

Ivm met de sticky, dan kan je idd niet reageren daar had ik niet aan gedacht. Maar je kan in de sticky wel de link plaatsen naar het losse reguliere topic zodat iedereen er gemakkelijk en vlot naar doorverwezen wordt.

En zoals ik zelf als eerste aangaf en wat daarna op steun kon rekenen, die startpost moet echt anders. Die is echt veel te lang, en gewoon ook te lelijk, het nodigt niet uit om te lezen. Zoals gezegd, ik heb het nog geen een keer helemaal doorgelezen en ga direct door naar de postings. En zonder een goed begrip van wat en hoe, ga je je toch niet aangesproken voelen om mee te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
en ik vind vaak de grijsbruine site gewoon al op zich afschrikwekkend werken. Ik vind het geen fijne omgeving om foto's in te bekijken etc. Het doet niet fris aan, en dat beinvloedt mij eigenlijk direct. Zelfs zo erg dat als ik een openingspost opentrek met ook die layout er in (why?) ik liever meteen weer wegklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik heb de reacties absoluut niet doorgelezen, dus als ik iets dubbel zeg, sorry.
Mijn redenen om over het algemeen niet mee te doen is dat ik nog een absolute leek ben op het gebied van fotografie. Daarnaast zit ik met het probleem dat ik niet digitaal schiet, maar met een analoge spiegelreflex schiet op het moment. Even een paar leuke foto's schieten, en uitlezen op de computer, eventueel nog wat retoucheren, en posten zit er voor mij niet in. De digitale camera die ik heb, daar wordt je spontaan misselijk van, als ik daarmee foto's voor de contest zou schieten.
Ik kijk ze erg graag in, leer graag dingen bij aan de hand van de compositie's etc. die ik er tegen kom, maar ik vind mijzelf heel simpel weg niet goed genoeg om mee te doen.
Daarnaast word ik af en toe bijna groen van jaloezie als ik zie met wat voor materiaal sommige tweakers hun plaatjes schieten. Niet dat dat alles zegt, maar het scheelt toch wel een heel stuk (vergelijk het maar met de F1, als je Albers ofzo in de Ferrari zet, zal hij het waarschijnlijk een stukje beter doen, terwijl Schumi in een Minardi waarschijnlijk geen podium meer zal kunnen halen).
Het ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan de fotograaf, maar met beroerde apparatuur, zal het nooit echt super worden, terwijl je met super apparatuur ook wel de nodige baggerplaatjes zal schieten, maar wel de mogelijkheid hebt een geweldig plaatje te maken.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Wat misschien ook wel jammer is dat bij het beoordelen je alleen commentaar kan geven bij foto's die je punten geeft het zou misschien leuk zijn als je bij iedere foto commentaar kan geven. Dan zien mensen ook waarom ze geen punten kregen of wat er mis is aan hun foto. Is wat leerzamer en het voorkomt misschien het voorposten in het topic zelf.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Voor mij geldt dat ik eigenlijk niet vaak genoeg de moeite neem om met mn camera op stap te gaan voor het onderwerp van de contest.
Het woord Contest opzich, vind ik niet erg. Maar als ik inderdaad sommige plaatjes zie die echt goed zijn, dan heb ik ook weer zoiets van, ik plaats mijn foto wel in een gewoon topic, zodat het commentaar van mensen me leert hoe het ook anders had gekund. Zelf commentaar geven kan ik ook wel redelijk, maar het is natuurlijk een verschil in erover praten en het daadwerkelijk doen.

De manier waarop de contest nu in elkaar zit, vind ik heel goed te doen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij tegenstaat is de huidige layout/opzet van de contest. Ik zie liever wat meer in de richting zoals het met de 3d contest geregeld is, meer open. En van mij mag voten ook op hun manier gebeuren, dus na de einddatum stuurt iedereen een mailtje met zijn/haar top 10 naar de Topic starter (die de winnaar is van de vorige contest- de winnaar bepaalt niet alleen het nieuwe onderwerp, maar mag ook het topic starten én verzorgt de puntentelling; Dat is de beloning voor het winnen)
Zoals het hier nu is, vind ik het gewoon veel te hoogdrempelig.
Oh en dat gedoe van archieffoto's, laat dat maar achterwege. Als iemand persé een archieffoto wilt insturen moet hij of zij dat maar weten. Een goede foto is tenslotte tijdloos. En de discussie over hoe je dat wilt controleren vindt ik al helemaal een non-issue wat dat geldt voor alle ingezonden foto's. Wie zegt dat iemand niet een foto van een ander gebruikt heeft? Het is tenslotte op basis van vertrouwen.

My €0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ongeveer een jaar geleden afgehaakt. Waarom? Heel simpel, een aantal mensen hebben het tot hun bestaansrecht gebombardeerd om alle archieffoto's af te branden of er niet op te stemmen waardoor archieffoto's taboe zijn geworden. Door archieffoto's uit te sluiten daalt het niveau van de contest en verliest het mijn interesse. Ik heb hierover talloze discussies gehad met een of andere no-no waarvan ik zijn naam niet meer weet, maar heb het opgegeven omdat de meerderheid een of andere dramatisch slechte foto punten gaf ipv de "archieffoto". Niet professioneel genoeg voor mij dus ik ben weg.

Ten tweede al die regeltjes...

Ten derde, wanneer iemand een thema heeft verzonnen komen er gelijk viertwintig voorbeelden bij die zouden voldoen aan het thema. Andere mogelijkheden zijn zowat uitgesloten. Laat iemand in een woord een thema geven en laat de interpretatie aan anderen over.

My $0,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:02:
...

Ten derde, wanneer iemand een thema heeft verzonnen komen er gelijk viertwintig voorbeelden bij die zouden voldoen aan het thema. Andere mogelijkheden zijn zowat uitgesloten. Laat iemand in een woord een thema geven en laat de interpretatie aan anderen over.
Mwah, ik vind dat niet zo'n bezwaar eigenlijk. Je staat vrij om je eigen idee er op los te laten.
Overigens mag van mij de puntentelling ook anders: Twee categorieen, uitwerking en originaliteit. En dan de zwaarte via een verdeelsleutel op originalteit laten liggen. Zo voorkom je dat mensen met een minder dure camera óók eerlijk beoordeeld kunnen worden. Bovendien ondervang je zo ook de cliché foto's en hopelijk stijgt hierdoor ook de kwaliteit van de contest. Immers, mensen moeten in dat geval wat beter gaan nadenken voordat ze een foto schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O sorry, ik dacht dat ik moest vermelden waarom ik niet meer aanwezig ben bij de contest ;)

offtopic:
Ik moet overigens bekennen dat ik eerlijk gezegd dacht dat de contest inmiddels gestopt was omdat ik hem nooit meer zie staan. Wellicht dat ik er gewoon overheen lees omdat ik hem toch niet wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:27:
O sorry, ik dacht dat ik moest vermelden waarom ik niet meer aanwezig ben bij de contest ;)

offtopic:
Ik moet overigens bekennen dat ik eerlijk gezegd dacht dat de contest inmiddels gestopt was omdat ik hem nooit meer zie staan. Wellicht dat ik er gewoon overheen lees omdat ik hem toch niet wil bekijken.
offtopic:
Je zal net als ik een ignore mode hebben, m.a.w. je ziet alleen de topics die je wilt zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Kortom we moeten back to basic opdracht foto's insturen en beoordelen en misschien punten geven volgens het systeem van de grote contest van december. Hierdoor wordt het toch leuk om een mindere foto in te sturen om te kijken hoe deze beoordeelt wordt. Nu zien mensen een sterke foto en haken af onder het motto dit niveau haal ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gekeken in het Augustus topic, maar wat ik zo vaak tegenkom is gewoon jaloersheid volgens mij of gewoon omhoog gevallen mensen die denken dat ze de God of Godin van fotografie zijn:?
De ego's hier zijn geloof ik gewoon bijzonder hoog en men is bijzonder allerigisch voor commentaar.
Men praat zich in de ronde van Oh maar dit is niet goed gegaan omdat, zogenaamde pro's rukken uit en gooien een paar termen uit waarom iets niet goed is.

Wat ik niet begrijp is waarom in het 3d contest topic in pricipe iedereen de kans heeft om te winnen, en hier vrijwel niemand.En opvallend is dat de mensen die winnen gewoon een dikke camera heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Is het misschien sowieso een idee om de contest sticky te maken? Ik kon laatst de contest gewoon niet vinden. Persoonlijk denk ik dat 4 weken wel een beetje kort is. Voornamelijk omdat analoog wat meer tijd nodig heeft. Ik zit zelf te denken aan een weekje spelen met het idee van het thema, daarna een weekje bezig met foto bepalen en nemen, daarna een weekje afdrukken en bewerken. En dan ga ik ervan uit dat ik weinig te doen heb, buiten de vakantie neemt het allemaal wat meer tijd in beslag.
Heb zelf nog nooit meegedaan aan de contests, maar wil nu wel graag beginnen, omdat het een mooie manier is om jezelf te dwingen ergens foto's van te nemen. Hierdoor ben je tenminste bezig met fotografie, het allerbelangrijkste om het te leren.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Maruku schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:24:
Ik zit zelf te denken aan een weekje spelen met het idee van het thema, daarna een weekje bezig met foto bepalen en nemen, daarna een weekje afdrukken en bewerken.
Ik ga er nu van uit dat je je foto moet uploaden met een 2400kb modem aangezien je er meer dan vier dagen voor nodig hebt. Of kan ik niet tellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:30:
Net even gekeken in het Augustus topic, maar wat ik zo vaak tegenkom is gewoon jaloersheid volgens mij of gewoon omhoog gevallen mensen die denken dat ze de God of Godin van fotografie zijn:?
Hmm, dat is wel erg slecht voor de sfeer en de lol die mensen erin hebben ja, ben niet blij om dat te lezen.
De ego's hier zijn geloof ik gewoon bijzonder hoog en men is bijzonder allerigisch voor commentaar. Men praat zich in de ronde van Oh maar dit is niet goed gegaan omdat, zogenaamde pro's rukken uit en gooien een paar termen uit waarom iets niet goed is.
Pfff, vermoeiend :z Ik ga zo het Augustus topic even doornemen, maar als het echt zo gaat, wordt het tijd om er eens een frisse wind doorheen te jagen.
Wat ik niet begrijp is waarom in het 3d contest topic in pricipe iedereen de kans heeft om te winnen, en hier vrijwel niemand.En opvallend is dat de mensen die winnen gewoon een dikke camera heeft.
Dan gaan we ervoor zorgen dat dat goed komt. Er is op dit moment al wat in bespreking om de tca-site van de foto contest van toen, in gebruik te nemen voor de maandelijkse GoT foto contest. Zogauw we daar uit zijn, zal ik het laten weten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

De termijn van een maand vindt ik zelf redelijk kort. Het is lastig om en een goed idee te bedenken en binnen een maand de tijd te vinden om mee te doen. Ik bekijk wel eigenlijk altijd de foto's en stem. Verder heb ik nog nooit meegedaan omdat ik verschrikkelijk moe werd van de discussie over wel of geen archieffoto's. Ik kan het nu weer overwegen, hij is gelukkig een tijdje weggebleven.
En last but not least: GoT is een blijft een tech forum. Ik vind het ook gewoon erg leuk om over fotospullen te praten. Ik kan me voorstellen dat ik daar niet de enige in ben.

Je ziet trouwens dat wel dezelfde personen steeds een erg goede foto insturen, zij zijn gewoon beter dan het gemiddelde veld wat meedoet. Misschien kunnen we winnaars een handicap meegeven zodat ze de volgende keer minder makkelijk in de top staan? Dat zou andere (potentiele) deelnemers wellicht stimuleren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik zal een dezer dagen eens een voorstel hier in FG gooien. Het maandelijkse verhaal is wat kort: dat is wel op te rekken naar mijn idee ja :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Nog een opmerking: Het is niet per definitie waar dat de beste cam wint. Bij panarama won de slechtse camera (al was daar wel wat gemor over)

Verder het idee van "vrijlaten" van het thema. Dat klinkt leuk, maar een thema is er niet voor niets. De laatse keer (stand out) werden er direct foto's gepost welke duidelijk niet binnen het thema pasten. Dat is de andere kant van het thema probleem. "Goden van Fotografie" terwijl het eerder de prutsers zijn, maar ok proberen bij hun foto recht te praten wat krom is. Het is hoop ik wel de bedoeling een foto bij een thema te maken, en niet andersom, een thema bij een foto praten. Maar met actieve inmenging van moderators zijn zulke excessen natuurlijk makkelijk tegen te gaan ;)

Verder ben ik blij te horen dat Remy (en de rest van de crew) zich wil inzetten voor de contest! En is het ook mooi om te zien hoe verder iedereen meedenkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Norjee op 03-08-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe voornamelijk niet mee om 2 redenen:

1) Ik heb een kleine digicam, zo goed als niets manueel in te stellen. Dus echt HEEL moeilijk om echt creatievere plaatjes te maken :).

2) Ik vind de termijn van een maand juist veel te lang. Je schiet iets in de eerste week, en moet dan nog 3 weken wachten op het verdict. Ik zou liever de termijn inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Misschien is het wel beter om een veel ruimer thema te nemen, als 'Natuur' of 'Mensen', en dan ook te beoordelen op orginaliteit. Dan heb je tenminste ook de ruimte om een orginele foto te maken, terwijl dat bij een thema als liefde toch een stuk lastiger is. Ook ben ik het er idd mee eens dat het hele externe site gebeuren niet lekker werkt.
Ook zie ik hier stemmen opgaan van mensen die een maand te lang vinden en juist mensen die een maand te kort vinden. Misschien is het een leuk idee om gewoon 2 soorten contests naast elkaar te doen. Eentje waarbij je binnen een week een foto moet maken en een waarbij ja anderhalve maand de tijd hebt

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

wiewatwaar schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 07:38:
[...]

Ik ga er nu van uit dat je je foto moet uploaden met een 2400kb modem aangezien je er meer dan vier dagen voor nodig hebt. Of kan ik niet tellen? :?
Hmmm... nee, maar het kan allemaal wat langer duren toch? En ja, rekening houdend met het feit dat ik niet elke dag 24 uur - de tijd om te slapen over heb om aan fotografie te doen, maar ook moet studeren en werken, denk ik dat 4 dagen best realistisch is om een foto in te scannen en up te loaden.

Maar ik weet het nu niet precies, er zijn mensen die een maand te kort vinden en mensen die een maand te lang vinden. Ik denk dat dat komt door de verschillende manieren van schieten, misschien is 2 contests een idee? Eentje voor de mensen die er wat langer over doen en één waar de mensen gewoon snel foto's schieten. Of verschillende categoriën, SLR, compact en middenformaat ofzo. Ik ben maar wat aan het brainen, weet niet of het echt een idee is.

Nu maar hopen dat ik een keer zo'n contest kan winnen

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? ja waarom.
Ikzelf heb gewoon mijn twijfels over de GoT contest. Niet meer mijn ding denk ik.
De manier van beoordelen/inzenden/meedoen zit mij niet helemaal lekker.

Zodra we anoniem kunnen meedoen, dus zonder een naam bij de foto, kom ik weer inzenden.
Nu is het bekend zijn van de naam van de fotograaf een te grote factor bij het beoordelen door menigeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Of verschillende categoriën, SLR, compact en middenformaat ofzo.
Never. Er zullen nooit categoriëen komen in die vorm, no way. Dat is de meest foute vorm van positieve danwel negatieve discriminatie die je kan verzinnen bij fotografie-wedstrijden.

ScSilver: foto anoniem is geregeld op de tca-site, dus dat is geen probleem en al een behoorlijk pluspunt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Remy op 03-08-2005 14:40 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Remy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:40:
[...]
Never. Er zullen nooit categoriëen komen in die vorm, no way. Dat is de meest foute vorm van positieve danwel negatieve discriminatie die je kan verzinnen bij fotografie-wedstrijden.
Maar ben je het wel met me eens dat je met een compact nu eenmaal andere soort foto's moet schieten dan met een SLR? Het is wel ok om alles bij elkaar te gooien, totdat iemand het onderwerp Bokeh kiest, waarbij dan compacts eigenlijk sowieso zijn uitgesloten.
Ik denk dat het wel een oplossing zou kunnen zijn, aangezien je met elk toestel op hele andere manieren fotografeert. Ik zie niet in waarom je dit niet zou doen?
Ik vind je reactie overigens een beetje vreemd en onvolledig, onder andere je onderbouwing mist.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Maruku schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:47:
[...]

Maar ben je het wel met me eens dat je met een compact nu eenmaal andere soort foto's moet schieten dan met een SLR?
Nee? Ik kan met mijn Ixus 430 dezelfde shots maken als met mijn D70 als ik wil?
Het is wel ok om alles bij elkaar te gooien, totdat iemand het onderwerp Bokeh kiest, waarbij dan compacts eigenlijk sowieso zijn uitgesloten.
Nonsens: mijn Sony F717 die in principe gewoon een dikke compact is, kan ook prima bokeh laten zien.
Ik denk dat het wel een oplossing zou kunnen zijn, aangezien je met elk toestel op hele andere manieren fotografeert. Ik zie niet in waarom je dit niet zou doen?
Ik vind je reactie overigens een beetje vreemd en onvolledig, onder andere je onderbouwing mist.
Het gaat om de foto, niet om de camera. Dat je met de ene camera iets veel sneller en makkelijker kan, dondert niet. Mijn reactie is niet vreemd, en slaat vooral op het creatieve deel van fotograferen: niet op het tech-gemiep van alles in hokjes onderverdelen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Remy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:51:
[...]
Nee? Ik kan met mijn Ixus 430 dezelfde shots maken als met mijn D70 als ik wil?
Lijkt me heel sterk, gezien het verschil in sensorgrootte en het verschil in diafragmaopening wat je op beide camera's kan zetten.
[...]
Nonsens: mijn Sony F717 die in principe gewoon een dikke compact is, kan ook prima bokeh laten zien.
Technisch gezien is hij SLR-like. Als je kijkt naar de lens en sensor en alles, is het niet vreemd dat je een kleine scherptediepte erop kan hebben. Je hebt wel een punt dat er misschien even gekeken moet worden naar het preciezere indelen van categorieën.
[...]
Het gaat om de foto, niet om de camera. Dat je met de ene camera iets veel sneller en makkelijker kan, dondert niet. Mijn reactie is niet vreemd, en slaat vooral op het creatieve deel van fotograferen: niet op het tech-gemiep van alles in hokjes onderverdelen.
Bepaalde camera's zijn gewoon geschikter voor sommige foto's. Wanneer iemand lomografie als onderwerp kiest wens ik je good fucking luck met een d70 met een 80-200 lens erop of wat dan ook. Feit: sommige camera's zijn beter geschikt voor sommige foto's.
En je reactie is wel vreemd. Je zegt alleen dat je het een slecht idee vindt, niet waarom en het komt nog flamend over. Slecht voorbeeld geef je als mod. Als je het niet eens bent met onderverdelen van camera's dan kan je dat ook op een normale manier zeggen. Als jij naar een foto kijkt en weet dat hij genomen is met een compact, waardeer je hem waarschijnlijk al anders wanneer eenzelfde foto gemaakt zou zijn met een SLR.
Ik ben nu ook benieuwd wat andere mensen hiervan vinden.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Laten we die discussie alsjeblieft niet hier voeren: er is al in meerdere FG-topics daar offtopic over gegaan todat men elkaar zowat uitschold: iedereen heeft daar andere ideëen over.

edit:
En je reactie is wel vreemd. Je zegt alleen dat je het een slecht idee vindt, niet waarom en het komt nog flamend over. Slecht voorbeeld geef je als mod. Als je het niet eens bent met onderverdelen van camera's dan kan je dat ook op een normale manier zeggen. Als jij naar een foto kijkt en weet dat hij genomen is met een compact, waardeer je hem waarschijnlijk al anders wanneer eenzelfde foto gemaakt zou zijn met een SLR.
Flame? :D Da's een goeie, en nieuws voor mij :P Als ik kijk naar een foto, kijk ik naar de foto, de cam dondert mij echt niet.

Als je hierop wil reageren: doe dat alsjeblieft naar mijn mail, en niet in dit topic: dit topic gaat over de GoT Fotocontest.

[ Voor 66% gewijzigd door Remy op 03-08-2005 15:06 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Remy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:04:
Laten we die discussie alsjeblieft niet hier voeren: er is al in meerdere FG-topics daar offtopic over gegaan todat men elkaar zowat uitschold: iedereen heeft daar andere ideëen over.
ok, dat wist ik niet... ik vind het vreemd dat mensen hier zo fel over discussiëren.
ik probeerde alleen aan te geven dat wanneer ik alleen een compact zou hebben, ik het niet graag op zou nemen tegen mensen met een (d)SLR. Misschien iets om mee te nemen.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Maruku schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:07:
[...]

ok, dat wist ik niet... ik vind het vreemd dat mensen hier zo fel over discussiëren.
ik probeerde alleen aan te geven dat wanneer ik alleen een compact zou hebben, ik het niet graag op zou nemen tegen mensen met een (d)SLR. Misschien iets om mee te nemen.
Het blijft onzin dat je met een compact het niet op kan nemen tegen een SLR. Je kan wat beperkingen hebben en als je een trust hebt of iets dergelijks wordt het moeilijk. Maar de compositie en de afwerking blijven belangrijker. (ik scoor al tijden hoog met mijn Sony)
Dat de SLR's bovenin de uitslagen ruim veretegenwoordigd zijn heeft meer te maken met het belang dat aan de hobby gegeven wordt en dat daar een verband met ervaring en inzet aan te geven is hoeft verder geen betoog.

Idee laat twee of drie contests paralel lopen door er elke maand eentje te starten en dan twee of drie maanden te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiewatwaar schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:03:
[...]

...
Idee laat twee of drie contests paralel lopen door er elke maand eentje te starten en dan twee of drie maanden te laten lopen.
2 of drie maanden? :o
Ik vind 1 maand al te lang duren.. en loop je helemaal tegen het probleem aan dat men op het laatste moment wacht met insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ff paar opmerkingjes; een paar prijsjes zou de interesse enorm boosten denk ik. Zou toch moeten kunnen door sponsoring lijkt me.

En waarom wordt de site van de grote fotowedstrijd van eind 2004 niet gebruikt? Deze wedstrijdsite zuigt echt zwaar en ik heb bij voorbaat al geen zin om te kijken wat er is ingezonden. Voor mij serieus een reden om niet mee te doen of de wedstrijden te volgen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

FaceDown schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:28:
Ff paar opmerkingjes; een paar prijsjes zou de interesse enorm boosten denk ik. Zou toch moeten kunnen door sponsoring lijkt me.
Maar je moet je wel even afvragen of dat wel wenselijk is. De gebruikers willen eigenlijk niet met een contest meedoen, dus gaan we een contest met prijzen uitschrijven zodat ze hopelijk wel mee gaan doen. Er kan ook gewoon te weinig interesse voor zijn en dan kan je het ook gewoon laten...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ik ben erg voor het anoniem insturen van foto's zoals dat op de TCA-site al gebeurde.
Het huidige stemsyssteem is voor verbeteringen vatbaar, maar het stemsysteem van de TCA-site vind ik ook niet ideaal. Bij het huidige systeem MOET je een top 5 samenstellen, ook al zitten daar foto's tussen die niet een top 5 waardig zijn. (Hopelijk verbeterd dit wanneer de animo toeneemt.)

Het stemsysteem van de TCA-site vind ik bijzonder bagger. Je MOET op alle foto's stemmen, ook al zitten daar foto's tussen die je aandacht en tijd niet waardig zijn. Bovendien heb je geen idee van het algemene niveau van de totale contest. Ik stem vooral op de orginaliteit en X-Factor en kijk daarna of een foto technisch goed in elkaar steekt. (Een foto moet je grijpen.)
Aan het begin van een stemronde wil ik graag een overzicht willen zien van de inzendingen.
(Mischien wat grotere thumbnails?) Uit dit overzicht kan je een foto kiezen, bekijken op fullsize en punten toekennen. Zo ben je geen tijd kwijt aan foto's die je een onvoldoende zou geven en je kan foto's van gelijk niveau, een gelijk aantal punten toekennen. Samengevat is het dus een soort kruising tussen de TCA- en de huidige contest site.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 14:41

veryip

Nikon D7000 + Glas

denk dat als er iets te winnen valt dat het dan wat harder gaat lopen; denk niet dat veel mensen zitten te wachten op de eeuwige roem oid.

Net als puzzeltje oplossen; ga je ook niet opsturen als er niets valt te winnen (alleen naam in de krant oid) ... ik niet tenminste

Leuke sponsor zoeken oid?

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Tja, maar als je er prijzen gaat aanhangen dan krijg je weer gezeik van mensen die een foto een bepaald e prijs niet waard vinden, en sowieso vind ik het een beetje raar als je alleen mee gaat doen omdat je een prijs kan winnen. Het is toch leuk om gewoon te weten dat je een betere foto dan de rest hebt gemaakt enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen prijzen. Meedoen is voor de fun en de 'eeuwige roem' en om er zelf wat van te leren. Als er prijzen bij komen, neemt ook de competitie en (helaas) vijandigheid toe en zijn de contests gewoon weer de zoveelste 'prijsvraag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:16:
Geen prijzen. Meedoen is voor de fun en de 'eeuwige roem' en om er zelf wat van te leren. Als er prijzen bij komen, neemt ook de competitie en (helaas) vijandigheid toe en zijn de contests gewoon weer de zoveelste 'prijsvraag'.
Jup, en het is sowieso in mijn ogen een ongelovelijk verkeerde mentaliteit als je puur meedoet omdat je misschien een prijs kan winnen, en niet omdat je misschien wel de beste foto schiet. Prijzen zijn leuk, maar het moet geen reden worden om mee te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

sinds ik m'n 350D heb, ben ik ook wat meer in FG gaan lezen, en het feit dat er contests bestaan is me ook niet ontgaan... en ik wil daar ook zeker aan mee gaan doen nu ik wat meer met m'n foto's kan dan m'n oude "klik-en-hoop-dat-het-goed-gaat-camera"... ;)

Echter: mijn probleem bij de afgelopen fotocontest (die van standing out in a crowd) was niet dat ik 't een slecht thema vond... integendeel zelfs, ik had er graag aan meegedaan. Alleen voordat ik op vakantie ging had ik nog geen gelegenheid gehad om inspiratie op te doen voor een leuke foto... en aangezien ik gisteren pas terug was gekomen van m'n vakantie, ging het hele feest dus niet door.
Het thema van de lopende contest zegt me wat minder, dus ik vrees dat ik (weer) niet met een foto zal kunnen komen... maar misschien dat ik opeens wat bedenk of wat tegenkom, en dat ik toch meedoe... ik zie wel :) en anders kijk ik wel of 't thema van volgende keer me misschien meer aanstaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ok, het plan: GoT Fotocontest - v2.0 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Misschien is het ook wel een leuk idee om verschillende klasse's te maken.
Niet qua camera maar meer beginner-medior-gevorderden.
Zelf vind ik het leuk om mee te doen, maar ik kan bij lange na niet tippen aan het nivo van sommige.
Chappeau naar hun natuurlijk, zij zijn gewoon beter, maar het schrikt misschien wel beginners af aangezien die nooit kans maken.
En aan de andere kant kan ik me voorstellen dat gevorderden zich misschien irriteren aan het nivo van beginners..

En om het eerlijk te maken, als winnaar (of top 3 misschien) van een klasse mag/moet je volgende keer een klasse hoger meedoen.

En zoals al eerder genoemd werd prijsvraag topic sticky maken, vaak kan ik hem niet goed vinden omdat er teveel nieuwe topics tussen gekomen zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1