Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Vage karakters *

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb het volgende. Na een herstart van mijn pc (xp home) zie ik allemaal vage karakters bij al mijn desktop iconen staan

Dit zie ik nu echt in al mijn mappen terug, zie hier screenshot van mijn configuratiescherm

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ta22lmqy/screenshot01.jpg

in al mijn applicaties zijn de normale letters vervangen door bogus. Tekst in bijvoorbeeld mail, of word o.i.d. is nog steeds goed te lezen. Hieronder zie je hoe mijn internet explorer eruit ziet. Merk op dat de complete siteinhoud nog gewoon normaal leesbaar is, maar dat het explorer zelf is waar alle onleesbare tekens inzitten. (dit geldt voor alle andere programma's op mijn pc ook.)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ta22lmqy/screenshot02.jpg

Aanvullend, alles functioneert wel nog normaal. Ik kan nog gewoon kopieeren en plakken (t is alleen gokken waar dat ook alweer hoort te zitten)

En tjsa,.. ik heb gegoogled, maar nax gevonden. Mijn virusscanner is up to datae (avg) en met adaware heb ik ook niets kunnen vinden. Een netstat -an heeft niets opgeleverd ivm extra netwerkverkeer, dus trojan lijkt me onwaarschijnlijk.

Maar goed, de vraag dus. Wie kent dit? Weet wat het is, en uiteraard wat heb je eraan gedaan om het op te lossen en in de toekomst te voorkomen?

Alvast bedankt voor de reakties

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het door windows te gebruiken lettertype lijkt op Wingdings te staan. Open de eigenschappen van je display en controleer daar welk lettertype gebruikt wordt voor de verschillende objecten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
misschien alle standaard fonts ff opnieuw in je fontsmap gooien, kan zijn dat je het 'standaard' font dat windows gebruikt heb overschreven of beschadigd is geraakt...

En dit is zo opeens gebeurd? niet toevallig programma's lopen installeren die bv themes veranderen etc

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*knip*
Ter zake:
Stel een ander Standaard font in dan Tahoma, dat is het standaard font in XP.
Misschien is ie wel corrupt ofzo.

Dat je browser wel normaal weergegeven wordt komt omdat daar een ander font in wordt gebruikt wat blijkbaar wel goed werkt (Arial).

[ Voor 25% gewijzigd door pasta op 30-07-2005 18:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:35:
misschien alle standaard fonts ff opnieuw in je fontsmap gooien, kan zijn dat je het 'standaard' font dat windows gebruikt heb overschreven of beschadigd is geraakt...

En dit is zo opeens gebeurd? niet toevallig programma's lopen installeren die bv themes veranderen etc
Dat klink idd wel logisch ja. Ik zal dat eens even proberen. Gek is wel dat het veranderen van thema's (en dus ook het gebruikte font) exact hetzelfde resultaat oplevert met als enig verschil dat de karakters bij het ene thema wat vetter en/of groter zijn dan bij de andere. Doet bijna denken aan dat alle gebruikte fonttypen op een of andere manier zijn overschreven door een wingding variant.

Hoe dit zo is gebeurd? Geen idee. De voorlaatste sessie dat de pc is gebruikt is er alleen een beetje mee gesurft en msn gebruikt. Meer niet. En er is ook niet gesurft naar 'vage sites' waarvan je mogelijk ellende zou kunnen verwachten.

Oh well, we gaan eens even expirimenteren.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik pas even je topictitel aan. Microsoft heeft geen OS genaamd Windhoos, maar wel een OS genaamd Windows, let hier in het vervolg op. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
[quote]pasta schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:31:

let hier in het vervolg op. ;)

[/qoute]

Hoeft niet. Jij let er blijkbaar al op, en voor jouw was er ook al iemand die erover viel. Ik snap echt niet waar jullie je zo druk over maken. We hebben het hier over een eenvoudige woordspeling die al zo oud is als het eerste ms os zelf.
Als ik je onderschrift "Ik mouw niet! Ik word gepijpt!" lees doe je zelf ook aan woordspelingen dusseh... dat maakt jouw een met 2 maten meter, of een hypocriet.

Prettige wedstrijd :Z

@Gideon. Dat was de gouden tip idd. Alles werkt nu weer naar behoren. Bedankt voor je meedenken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 00:50 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:28

chromeeh

the Gnome

Ik zou geen modje uitlokken als ik jou was....
Dat geintje van windhoos i.p.v. windows staat ook in de FaQ opgenomen....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En dit topic kan dicht - leer eens even normaal reageren als mensen jou op bepaalde regels wijzen die op dit forum gelden?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.