Toon posts:

[XP] spoolsv.exe - toepassingsfout, kom windows niet in*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is aan de hand.

Als ik de computer opstart komt hij niet verder dan het blauwe introscherm met het logootje van windows XP. Het scherm: ''Welkom'' is dan nog niet eens geweest.
HIj blijft dus staan op het blauwe scherm met het windows logootje en start verder ook niet door. Na een paar minuten verschijnt de tekst:

Spoolsv.exe - Toepassingsfout.

De instrucie op 0x77f481b2 verwijst naar geheugen of 0x0069006a. De lees- of schrijfbewerking (''read'') op het geheugen is mislukt.

Ik kan dus windows met geen mogelijkheid binnen komen en via veilige modus/ laatst werkende instellingen kom ik er ook niet.

Ik heb het gevoel dat deze spoolsv.exe met een virus is besmet hoewel ik wel Mcafee erop heb staan.

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen zonder heel windows opnieuw te hoeven installeren?

Verwijderd

volgens deze melding bij Microsoft ligt het probleem in je printerdrivers...
volg de aanwijzingen in het bericht

anders kom je met googelen misschien verder

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:26:
volgens deze melding bij Microsoft ligt het probleem in je printerdrivers...
volg de aanwijzingen in het bericht

anders kom je met googelen misschien verder
Ben ik al geweest, en dat bericht geldt voor win 2000 computers.
Ik kan trouwens helemaal windows niet in, dus ik kan ook niks aan het register doen.

Heb net even een nooddiskette gemaakt van mcafee op een andere computer en die zal ik straks even in de andere computer steken bij het opstarten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:38:
[...]

Ben ik al geweest, en dat bericht geldt voor win 2000 computers.
dat het bericht voor 2000 is maakt niet zo heel veel uit. Het probleem dat je hebt heeft te maken met de spoolservice van windows (spoolsv.exe)
Dat onderdeel zorgt voor de aansturing van je printers.(Ook in windows Xp dus)

Wat je als eerste kunt proberen is in de veilige mode de printers te verwijderen en dan opnieuw op te starten. Mocht dat niet werken dan kun je nog wat andere dingen proberen.
Ik kan trouwens helemaal windows niet in, dus ik kan ook niks aan het register doen.
da's niet zo mooi :P , maar hoeft geen probleem te zijn ;)
Heb net even een nooddiskette gemaakt van mcafee op een andere computer en die zal ik straks even in de andere computer steken bij het opstarten.
Waar wou je die voor gaan gebruiken dan?

Verwijderd

Topicstarter
Wat je als eerste kunt proberen is in de veilige mode de printers te verwijderen en dan opnieuw op te starten. Mocht dat niet werken dan kun je nog wat andere dingen proberen.
?
Veilige modus start hij dus helemaal niet op, dat is het grote probleem :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Start even in je recovery console - je kan vervolgens met het "disable" commando de spooler service stop zetten :)
Pagina: 1