Hallo tweakers,
ik ben de laatste tijd druk bezig met m'n server waar ik een dualboot heb op staan:
- Debian Sarge
- Windows XP PROF SP2 Co-op
Door de vele problemen ben ik er achter gekomen dat 2 OS'en niet optimaal gaat werken. Simpelweg door problemen met de filesystems(ext3/ntfs).
Nu heb ik in mijn server aantal harddisks:
- SCSI 40 GB
[ C: NTFS partitie met winXP ]
[ ext3 partitie met Debian ]
[ swap ]
- IDE 80 GB NTFS [ E: ]
- IDE 120 GB EXT3 [ D: ]
en nog een paar die niet belangrijk zijn. Nadat ik de ext3 harddisks met ext3-windows drivers had gemount (werkt prima) ging ik ze proberen te sharen over het netwerk. Dit werkte helaas niet. De C: schijf kon ik gewoon prima sharen etc. Dus ik d8 dat het aan het aan de ext3 schijven/drivers lag.
Tot mijn grootste verbazing gister bij het plaatsen van een NTFS schijf. Krijg ik dezelfde error melding bij het sharen van een ext3 schijf.
Dus volgens mij is het gewoon iets in windows dat er voor zorgt dat ik deze schijven (ext3 en ntfs) niet kan sharen. Alleen heb ik geen idee wat.
Google levert niets op. Got search ook niet.
De error bij het proberen te sharen van een map/schijf:
Overigens was ik druk bezig met het emailen met de maker van http://www.fs-driver.org/ over dit probleem. Aangezien ik dacht dat het aan de ext3 driver lag. Hij vond tot nu toe geen oplossing.
Topic over ext3 share probleem : [rml][ XP] ext3 disk sharen[/rml]
De ext3 schijven worden auto-geshared door de driver na rebooten. Maar als je die van een computer probeert de benaderen krijg je de volgende melding:
ik ben de laatste tijd druk bezig met m'n server waar ik een dualboot heb op staan:
- Debian Sarge
- Windows XP PROF SP2 Co-op
Door de vele problemen ben ik er achter gekomen dat 2 OS'en niet optimaal gaat werken. Simpelweg door problemen met de filesystems(ext3/ntfs).
Nu heb ik in mijn server aantal harddisks:
- SCSI 40 GB
[ C: NTFS partitie met winXP ]
[ ext3 partitie met Debian ]
[ swap ]
- IDE 80 GB NTFS [ E: ]
- IDE 120 GB EXT3 [ D: ]
en nog een paar die niet belangrijk zijn. Nadat ik de ext3 harddisks met ext3-windows drivers had gemount (werkt prima) ging ik ze proberen te sharen over het netwerk. Dit werkte helaas niet. De C: schijf kon ik gewoon prima sharen etc. Dus ik d8 dat het aan het aan de ext3 schijven/drivers lag.
Tot mijn grootste verbazing gister bij het plaatsen van een NTFS schijf. Krijg ik dezelfde error melding bij het sharen van een ext3 schijf.
Dus volgens mij is het gewoon iets in windows dat er voor zorgt dat ik deze schijven (ext3 en ntfs) niet kan sharen. Alleen heb ik geen idee wat.
Google levert niets op. Got search ook niet.
De error bij het proberen te sharen van een map/schijf:
E schijf is dus de NTFS schijf en een map er op sharen krijg je dezelde erorr melding. Deze windows XP installatie is "brand-new". Enige "noemenswaardige" installatie zijn de ext3 drivers.An error occurred while trying to share E. The device or directory does not exist. The shared resource was not created at this time.
Overigens was ik druk bezig met het emailen met de maker van http://www.fs-driver.org/ over dit probleem. Aangezien ik dacht dat het aan de ext3 driver lag. Hij vond tot nu toe geen oplossing.
Topic over ext3 share probleem : [rml][ XP] ext3 disk sharen[/rml]
De ext3 schijven worden auto-geshared door de driver na rebooten. Maar als je die van een computer probeert de benaderen krijg je de volgende melding:
\\apollonet\d$\ refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer, or an network. Check to make sure that the disk is properly inserted, or that you are connected to the Internet or your network. and then try again. If it stilll connot be located, the information might have been moved to an diff. location.