Toon posts:

CD kapot schrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ooit heeft iemand me gezegd dat het mogelijk is om met een standaard CD-brander gewone CD's of gekochte kapot te schrijven. Ik heb het hier dus niet over een CD-RW maar over gewone CD(-R)'s waar je nog een keer willekeurig op schrijft zodat alle data vernietigd wordt.
Dit lijkt me in principe perfect mogelijk maar na een tijdje op Google te hebben gezocht heb ik nog geen enkel programma gevonden dat dit zou kunnen doen. Kent er iemand iets dergelijks ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

We hebben het hier over WORM media. Dat is niet aan te passen nadat het gebrandt/gedrukt is.
De data die erop staat (de fysieke putjes) blijven er ook gewoon op staan. Het enige dat je zou kunnen doen is de TOC aanpassen. Dat is alleen mogelijk als het gaat om een cdr die nog niet gesloten is.

Dus als jij een gedrukte of gebrande cdr hebt waarbij dus geen sessie open staan (ze zijn dus echt afgesloten) dan kun je er niets meer bijbrandne.

Schijfje slopen is altidj nog wel mogelijk, maar dan vertrouw ik liever op mijn favoriete gereedschap.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't zal inderdaad vast technisch wel mogelijk zijn om alle resterende nulletjes om te vormen naar eentjes, maar dan lijkt een fysieke sloopactie me op zich effectiever en sneller. Alleen op een CD-R overigens, gewone CD's werken anders.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 30-07-2005 14:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Technisch zal het zeker mogelijk zijn, echter zul je er wel eerst zelf een nieuwe firmware voor moeten schrijven om de schrijflaser op willekeurige momenten aan en uit te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 30-07-2005 14:18 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08 13:28
Henk007 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:15:
Technisch zal het zeker mogelijk zijn, echter zul je er wel eerst zelf een nieuwe firmware voor moeten schrijven om de schrijflaser op willekeurige momenten aan en uit te zetten.
waarom zou je een nieuwe firmware er in moeten zetten? Je moet alleen een programma hebbene dat het niets uit maakt of de cd al beschreven is en die de laser zo aanstuurd de hele tijd 1'tjes te zetten. Ik denk zelfs dat je nero zou kunnen hacken om t te doen.

LinkedIn
BlackIntel

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Terw_Dan schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:08:
We hebben het hier over WORM media. Dat is niet aan te passen nadat het gebrandt/gedrukt is.
De data die erop staat (de fysieke putjes) blijven er ook gewoon op staan. Het enige dat je zou kunnen doen is de TOC aanpassen. Dat is alleen mogelijk als het gaat om een cdr die nog niet gesloten is.

Dus als jij een gedrukte of gebrande cdr hebt waarbij dus geen sessie open staan (ze zijn dus echt afgesloten) dan kun je er niets meer bijbrandne.

Schijfje slopen is altidj nog wel mogelijk, maar dan vertrouw ik liever op mijn favoriete gereedschap.
Een hamer lijkt mij niet effectief op een plat schijfje, de stukken kunnen in theorie aan elkaar gelijmd worden.
De beste huis-tuin-en-keuken methode om een CD dusdanig te slopen dat lezen niet meer mogelijk is lijkt mij de magnetron.

Ik denk dat bij gewone CD's de boel in een brander (dus niet de open haard ;) ) niet kapot te krijgen zijn, die worden geperst, en niet gebrand.
Media die je zelf kan beschrijven vernielen in een brander lijkt mij wel te kunnen, alleen moet je daarvoor denk ik heel wat in de software/firmware veranderen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Waarom zou je zoveel moeite doen, als het gewone old-skool slopen ook helpt :?

Wat wel een optie zou kunnen zijn is met die lightscribe technology de verkeerde kant van je CD te beschrijven :P

HENG HENG

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ga vooor de magnetron, heb je teminste meer plezier van en gaat sneller

Afbeeldingslocatie: http://hamjudo.com/notes/cd.jpg

Iperf

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Maar de magnetronmethode is niet echt bevordelijk voor de magnetron. (Althans dat heb ik gelezen.)
Mogelijk heb je ook kans op chemische stoffen e.d.

Volgens mij vroeg de TS ook niet om een manier om schijfjes te vernietigen. Hij wou alleen weten of de manier die hij beschreef daadwerkelijk toepasbaar was :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja, ik zie het als een snelle vorm van schrijven :P 1000 speed

Iperf

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je hebt toch van die multimedia vernietergers wat je ook voor papier hebt? Daar doe je een cd in en je krijgt stuks eruit. Dat lijkt mij sneller dan gaan branden of wat dan ook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51
Als de TS het doel heeft om cd's te vernietigen dan prefereer ik liever een CD schredder.

Google: http://www.google.nl/search?hl=en&q=cd+shredder

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Al die technieken die jullie hier aanhalen zullen allemaal wel werken, maar ik zoek specifiek een programma om CD's te vernietigen in de brander zelf.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:02:
Al die technieken die jullie hier aanhalen zullen allemaal wel werken, maar ik zoek specifiek een programma om CD's te vernietigen in de brander zelf.
Al zou zo'n programma bestaan. Zou dat weer niet bevoordelijk zijn voor de laser van je brander lijkt mij.

Alle branders werken toch weer iets anders, maar de aansturing waar het naar luisterd is hetzelfde.
En als jij zegt dat hij moetwillig wil gebranden wat hij eigenlijk geprogrammeerd is niet te branden lijkt mij niet goed voor die brander.

Ik denk dat het ook firmware gebonden is van de brander.

*edit

Ben het dus met Henk007 eens!

Het kan volgens mij ook niet! Of je moet programmeur worden.
Die programmatjes zouden gewoon schadelijk zijn voor je brander

[ Voor 19% gewijzigd door lSltAlKeR op 30-07-2005 20:13 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:02:
Waarom dan? Wat is je doel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:11:
[...]

Waarom dan? Wat is je doel?
Gewone gezonde interesse, wat know-how verzamelen ;-).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:10:
[...]

Ik denk dat je je dan als eerste kan gaan richten op het schrijven van een eigen firmware zodat je je fikker zo ver kunt krijgen dat hij gewoon random dingen gaat branden. Dit gaat je anders nooit lukken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:10:
[...]
Dat is nooit weg inderdaad maar aan de andere kant is zo'n programma volkomen nutteloos en wie schrijft er nu een programma dat totaal geen enkel nut heeft?

ARME AOW’er

Verwijderd

Een gewone CD heeft een put-dam patroon wat fysiek in de disc aanwezig is en daar kun je op branden wat je wil maar die krijg je daar niet mee stuk. Lukt zelfs niet in de magnetron, daar brand je alleen de reflecterende laag mee weg, het put-dam patroon blijft gewoon aanwezig. Voor een CD-R zou het kunnen, maar zal je inderdaad wel zelf het programmaatje moeten schrijven wat de laser op brandniveau schakelt.
Pagina: 1