Toon posts:

[Postfix] virtual en transport (bsmtp) combineren?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot een paar uur geleden dacht ik dat het mogelijk was om vanuit de virtual map van postfix de tranport te bepalen. Dus je kan per-user bsmtp instellen met:
code:
1
user@domain   transport:smtp:thuis

Maar dat mag dus blijkbaar niet. Vanuit de aliases table mag dat wel:
code:
1
2
3
4
virtual:
      user@domain   user-domain-virtual
aliases:
      user-domain-virtual    transport:smtp:thuis

Heel erg leuk, maar dan ontvangende server ontvangt de mail dan niet meer voor user@domain, maar in plaats daarvan voor user-domain-virtual@servername.

Ook via transport lukt het niet echt. Met de transport table kan je wel per-user de transport bepalen, maar postfix neemt niets aan voor het email adres, want
• staat het domein in relay_domains, dan werken de virtuele adressen binnen het domein niet meer
• staat het domein in virtuals, dan krijg ik je de melding "user unknown in virtual alias table"

Ik weet het niet meer, is er echt geen methode om virtuals en per-user transport te combineren? Wie kan me een hint geven?

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Dat wilde ik ook, maar dat kon niet (met postfix 2.0). Gelukkig is postfix open-source, en was het vrij eenvoudig om de 'local' delivery agent zo aan te passen dat er daar ook via een lookup-map van transport gewisseld kan worden. (in plaats van alleen een globaal fall-back transport en een lookup-map voor mailbox commands)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Egbert schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:16:
Dat wilde ik ook, maar dat kon niet (met postfix 2.0). Gelukkig is postfix open-source, en was het vrij eenvoudig om de 'local' delivery agent zo aan te passen dat er daar ook via een lookup-map van transport gewisseld kan worden. (in plaats van alleen een globaal fall-back transport en een lookup-map voor mailbox commands)
En jij hebt uiteraard (zoals het hoort bij opensource) die wijzigingen ook weer teruggegeven aan de postfixdevvers? Gooi hier eens een linkje neer naar je uitbreidingen, want zoals je ziet zijn er meer mensen die het willen....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Egbert
Tja, met liefde geen ik het terug aan de community. Een echte programmeur ben ik alleen niet. Het is meer een hack (paar regeltjes code copy-pasten). Ik zal proberen er een paar nette diff files van te maken, en die ergens neer te zetten.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Egbert schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:42:
Tja, met liefde geen ik het terug aan de community. Een echte programmeur ben ik alleen niet. Het is meer een hack (paar regeltjes code copy-pasten). Ik zal proberen er een paar nette diff files van te maken, en die ergens neer te zetten.
Oke dan ;) Dat is n.l. wel de bedoeling van de GPL ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Egbert
Ja, het is wel de bedoeling, maar echte goedgekeurde patches zullen het niet worden, en van die pagina's met dubieuze niet onderhouden patches word ik nooit zo vrolijk. Maar op verzoek draag ik daar nu toch maar aan bij :)

postfix patches tbc mailbox_transport_maps
Pagina: 1