Toon posts:

[XP] Weigert te installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt. Ik ben bezig WinXP service pack 2 NL te installeren op een SATA harde schijf. Deze harde schijf is geformateerd in 2 partities volgens NTSF. Wanneer ik begin met de installatie dan loopt alles volgens plan. Alle benodigde bestanden worden naar de harde schijf gekopieerd en de computer wordt opnieuw opgestart.
Daarna loopt het fout, hij begint opnieuw met installeren in plaats van verder te gaan met de installatie. Of ik hierbij als eerste van de harde schijf of van cd-rom boot maakt geen verschil. Ook het repareren van de installatie heeft geen nut.
Als ik daarna de harde schijf opnieuw formatteer en opnieuw ga installeren zit ik weer met hetzelfde probleem.
Als ik de harde schijf niet formatteer en besluit de oude installatie te overschrijven dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.

Dus, als er niemand van het mooie weer aan het genieten is, zou hij/zij zo vriendelijk willen zijn mij even te helpen???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Bleek dat de BIOS de SATA schijf in RAID gooide terwijl er geen RAID was. Zodoende zag XP de harde schijf niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgende keer iets beter zoeken voordat je een topic opent he :P Mogen we misschien for the recoprd nog even de specs van de hardware weten? Dan heeft een persoon die in de toekomst dit probleem heeft er ook nog wat aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters