Toon posts:

Intel Extreme Graphics

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
grappig is het wel..

Heb hier een Dell 2400 met "the integrated intel extreme graphics" van de 845chipset.
Zoals bekend heeft het mobo geen agp slot.
Celeron 2.3ghz :(
Geheugen is 512mb.

Zou het nu een ruk uitmaken bij een bepaalde spel zoals SOF2
Om er een Ati 7000 64mb in te steken?

Dan heeft de cpu iniedergeval geen last meer van de intel extreme graphics, toch..

Of zou de intel extreme met de shared 128mb van mijn 512 er toch beter uitkomen?

Alvast bedankt,

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 13:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt een beetje van de game af, maar shared video op een Intel wil je niet.
Doordat een P4 nogal bandbreedte hongerig is castreer je zo'n ding door een gedeelte van de bandbreedte aan je videochip toe te wijzen.

Een losse videokaart is daarom ALTIJD fijner voor je cpu, omdat je in zijn honger naar bandbreedte kunt voorzien. Ik zou echter kijken of je nog een sneller kaartje dan een Radeon 7000 kan vinden. Ik heb er zelf 1 maar ben niet echt te spreken over de snelheid. Nu boeit mij dat helemaal niets omdat hij enkel 2d beeld uit hoeft te spugen voor mijn 2e monitor, maar als je er mee wil gamen zou ik eerder geneigd zijn naar een GF4MX of een Radeon 9x00 (die er ook in PCI zijn iirc).

Wil je het echt snel dan zou ik het mobo vervangen, maar dat kan uiteraard wel weer erg duur worden.

Verwijderd

Topicstarter
En de Fx5200 (128mb) met ene prijskaartje van 66euro..
Te duur? of 2keer zo beter als Ati 7000?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:44:
En de Fx5200 (128mb) met ene prijskaartje van 66euro..
Te duur? of 2keer zo beter als Ati 7000?
Afaik is een FX5200 nog wat sneller dan een Ati 7000 (maar sla er een benchmark op na en geloof mij niet op mijn woord hierin want zeker weten doe ik het niet).

Persoonlijk vind ik het wel erg veel geld voor een toch wel erg trage PCI kaart.
pricewatch: Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD
of
pricewatch: Jetway Geforce MX4000 128MB DDR (PCI), NV19-PT-128B

zijn imho interessanter. Niet snel, maar altijd nog wel wat beter dan je onboard ding.
Wil je er echt op gamen dan denk ik dat je er bijna niet aan ontkomt om je mobo eruit te gooien en er 1 met een AGP slot te kopen + een standaard AGP videokaartje.

Verwijderd

Gezien de rest van je specs, een Celeron cpu en maar 512 mb werkgeheugen moet je ook niet veel meer verwachten als je dus een andere videokaart erin zet. Mijn advies zou zijn, spaar voor een nieuw systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:55:
Gezien de rest van je specs, een Celeron cpu en maar 512 mb werkgeheugen moet je ook niet veel meer verwachten als je dus een andere videokaart erin zet. Mijn advies zou zijn, spaar voor een nieuw systeem.
heb al een hoofdsysteem.. kijk me sig

Dit is gewoon een backup.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die FX5200s zijn echt traag. Pak er eens een benchmark bij en kijk eens hoe deze presteert ten opziche van een radeon 9250. Niet dat die geweldig zijn, maar imho altijd nog beter dan die FX gevallen.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik zou niet gaan voor een Nvidia fx in dit geval. De FX is niet erg snel te noemen en ik zou dan ook gaan voor bij voorkeur een ATI 9000 of 9250 kaart deze zijn alle twee in pci te krijgen en een stuk(je) (zie terw-dan hierboven) sneller dan een FX5200. De prijs van deze kaarten hangen ook allemaal rond de +/- 40 euro.

@parabellum waarom een nieuw systeem kopen als het niet zo'n snel systeem is ? Dat maakt toch niet uit verder. Er wordt verder niet gemeld wat (voor dat jij poste) wat het systeem moet doen en dan meteen roepen van spaar maar voor een nieuwe. Het slaat nergens op want een nieuw systeem is 10x zo duur (gemiddel) dan een nieuw pci kaartje waar de TS mischien nog wel jaren plezier van heeft. Ook is het niet zo makkelijk voor iedereen om maar even 500 euro bij elkaar tesparen vergeet niet dat er hier ook veel studenten en scholieren op dit forum zitten. En voor sommige mensen die verder geen hoge eisen stellen kan een pci videokaart perfect op aanvulling van een budget systeem zoals dit. Als het enkel bedoeld is om wat te internetten en tekst teverwerken dan kan je hier prima mee af zonder de rest van het systeem te castreren zoals terw-dan dat altijd zo mooi noemt.

edit:
Hmm je hebt gelijk zelfs de zelfde link 8)7 nouja beter teveel dan te goedkoop geschat :+

[ Voor 7% gewijzigd door Schapie op 30-07-2005 14:36 ]

No signature found

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Schapie schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:19:
[...]

Ik zou niet gaan voor een Nvidia fx in dit geval. De FX is niet erg snel te noemen en ik zou dan ook gaan voor bij voorkeur een ATI 9000 of 9250 kaart deze zijn alle twee in pci te krijgen en een stuk(je) (zie terw-dan hierboven) sneller dan een FX5200. De prijs van deze kaarten hangen ook allemaal rond de +/- 60 euro.
pricewatch: Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD

40 euro zelfs, dus het hoeft op zich niet duur te zijn.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09
Als je al voor een ATi gaat, ga dan voor een 9200 i.p.v. een 9250 aangezien de 9250 langzamer is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:46:
Als je al voor een ATi gaat, ga dan voor een 9200 i.p.v. een 9250 aangezien de 9250 langzamer is.
Ik zie geen pci in de pricewatch staan.

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens is de Celeron 2.3 geen bottleneck voor de 9200??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:52:
[...]

Ik zie geen pci in de pricewatch staan.
Ze staan er wel zeker in hoor, kijk maar naar de links die ik je gaf.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:09:
En trouwens is de Celeron 2.3 geen bottleneck voor de 9200??
Ja, Die celeron is je bottleneck. Maar dat komt doordat het gewoon een erg slome cpu is. welke kaart je er ook instopt, je blijft merken dat die celeron gewoon het niet aankan.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier ook zo'n Dell pc nog staan. Ik heb daar nog een oude Voodoo 4000(geloof ik) inzitten. Die was toen nog beter dan onboard. Maar de Celeron en het Sdram geheugen zijn zo'n struikelblok dat die nu staat te verroesten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:24:
[...]

Ze staan er wel zeker in hoor, kijk maar naar de links die ik je gaf.

[...]

Ja, Die celeron is je bottleneck. Maar dat komt doordat het gewoon een erg slome cpu is. welke kaart je er ook instopt, je blijft merken dat die celeron gewoon het niet aankan.
Ik bedoelde er geen 9200 pci in te vinden.. wel de 9250
Hoe groot kan de verschil qua prestatie tussen de 200 en 250 zijn?

Ik heb ooit een Amd Xp 1900+ met een Gf2 400mx
vergeleken met dit systeem en ze haalden ong evenveel 3dmark01 punten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar zo'n 2MX is ook niet echt snel en toch echt al weer een aantal jaren oud. Wil je met de huidige games meekomen is een iets sneller kaartje toch wel een must.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet met de spellen mee!! (lees eerst de start aub)
Ik wil een videokaart (pci) waarbij dan de processor dus net geen bottleneck is..

is een Ati 7000 beter als een gf2 400mx?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:21:
Ik wil niet met de spellen mee!! (lees eerst de start aub)
Daar staat het niet echt helder in, er staat dat je een game wil spelen, maar hoe moet ik dan weten wat sof2 is en hoe oud het spel is, wat voor eisen het heeft en weet ik al niet wat.
Ik wil een videokaart (pci) waarbij dan de processor dus net geen bottleneck is..
Als dat je doel is dan heeft het al geen zin om te gaan upgraden denk ik. Je cpu is gewoon traag, dus blijft de bottleneck vormen
is een Ati 7000 beter als een gf2 400mx?
Ligt ongeveer gelijk, maakt weinig uit. (maar zoals ik al zei, pin me hier niet op vast en pak er gewoon een benchmark bij).

Verwijderd

Topicstarter
Hier zie ik toch dat de Fx 5200 beter is als de Ati 9200
De 9200 is volgens de review ook niet overclockbaar.

http://www.devhardware.co...Cards/FX-5200-vs-R9200/1/

Verwijderd

Topicstarter
Of moet ik deze review niet geloven..

En is de 9200 wel oc'baar?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:43:
Hier zie ik toch dat de Fx 5200 beter is als de Ati 9200
De 9200 is volgens de review ook niet overclockbaar.

http://www.devhardware.co...Cards/FX-5200-vs-R9200/1/
Dat zijn dus AGP kaarten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Dus in het Pci geval is het net andersom?

En is de 9200 toch oc'baar?

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik op deze frotdell het verschil qua prestatie tussen een ati9250 en fx5200 merken??

Verwijderd

ga gewoon voor die ati 9250 128mb (128 bit), De fx5200 is op papier geen slechte kaart vergeleken met deze, maar in de praktijk wordt ie ingemaakt (wel zorgen dat je een 128-bits versie hebt!).. dat komt erdoor dat de fx5200 wel allemaal nieuwe en zwaardere foefjes ondersteund (dx9, pixelshader 2.0 etc), maar veelste traag is om deze uit te voeren.
Daardoor heeft deze kaart in "nieuwe" spellen een veel zwaardere belasting waardoor hij stukken slechter presteert.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 19:55 ]

• KaMiKaZe
De PCI bus is lang niet zo snel als AGP, als ik jou was zou ik je bord verkopen voor een euro of 25/30 en een 2de handsje met AGP slot + een 2de hands Ti4200/4400 kopen. Ben je alles bij elkaar zo'n 75 euro kwijt en kun je zelfs de wat moderne games spelen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:51:
Zou ik op deze frotdell het verschil qua prestatie tussen een ati9250 en fx5200 merken??
Nee, want die Celeron trekt het toch niet lekker. Dat ding zal toch je bottleneck gaan vormen.

• KaMiKaZe
Terw_Dan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:56:
[...]

Nee, want die Celeron trekt het toch niet lekker. Dat ding zal toch je bottleneck gaan vormen.
Bij die oude spellen gebasseerd op de Quake 3 arena engine en spellen uit die tijd zal een Celly 2,3GHz met 512MB en een fatsoenlijke videokaart nog best z'n mannetje kunnen staan.

Quake 3 liep destijds bij mij al prima op een P!!! 500 met 192MB en een TNT2 kaartje

Sof2 maakt overigens gebruik van AGP texturing, het gebruik van een AGP kaart zou enorme prestatiewinst opleveren.

Ik draaide Sof2 op een P4 1,8Ghz met 512MB en een Geforce 3 Ti200 op 1280x1024 op hoog detail

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

KaMiKaZe schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:15:
[...]

Bij die oude spellen gebasseerd op de Quake 3 arena engine en spellen uit die tijd zal een Celly 2,3GHz met 512MB en een fatsoenlijke videokaart nog best z'n mannetje kunnen staan.

Quake 3 liep destijds bij mij al prima op een P!!! 500 met 192MB en een TNT2 kaartje

Sof2 maakt overigens gebruik van AGP texturing, het gebruik van een AGP kaart zou enorme prestatiewinst opleveren.

Ik draaide Sof2 op een P4 1,8Ghz met 512MB en een Geforce 3 Ti200 op 1280x1024 op hoog detail
Maar een 9200 of een 5200 gaat echt geen merkbaar verschil zijn, dus het maatk niet zo gek veel uit welke hij koopt.

• KaMiKaZe
Terw_Dan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:23:
[...]

Maar een 9200 of een 5200 gaat echt geen merkbaar verschil zijn, dus het maatk niet zo gek veel uit welke hij koopt.
Ja maar de reden daarvoor in die oude spellen zal niet zo zeer de prestatie van die celly zijn maar meer de beperking van PCI als graphics interface in z'n algemeenheid. Daarom zeg ik -> gewoon overstappen naar AGP :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

KaMiKaZe schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:26:
[...]

Ja maar de reden daarvoor in die oude spellen zal niet zo zeer de prestatie van die celly zijn maar meer de beperking van PCI als graphics interface in z'n algemeenheid. Daarom zeg ik -> gewoon overstappen naar AGP :)
Uiteraard, als je de mogelijkheid hebt dan AGP nemen, dan is je keuze ineens 100x zo groot kwa videokaarten en dat met een lager budget :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet overstappen.

Ik heb al mijn eigen game systeem, check sig.

Ik heb gewoon de optimale gfx (budget pci) card nodig voor deze frotdell 2400dimensie.

Hier bij vobis fx5200... 66euro.. doen? 8)7 ?

[Nogmaals pc is alleen voor SoF2, CoD etc]

Verwijderd

je moet doen wat je niet laten kan :p als je perse bij pci wilt blijven vind je niets beters dan de 9250 128mb 128-bit ...wil je toch perse een fx5200 halen zorg dan in godsnaam dat je een 128-bit versie te pakken krijgt en geen 64-bit (niet verwarren met MB).. met een 64-bits versie kan je nog beter een telraam gebruiken.. dat gaat sneller :+

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:49
Serieus, het is het niet waard om een nieuwe PCI kaart te kopen. (Ik geloof dat er weinig verschil zit tussen de radeon 7000/8500/9000/9200 en geforce 5200/mx440/mx4000 in performance).
Het is toch allemaal PCI en 64bit bus.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:59:
Ik wil niet overstappen.

Ik heb al mijn eigen game systeem, check sig.

Ik heb gewoon de optimale gfx (budget pci) card nodig voor deze frotdell 2400dimensie.

Hier bij vobis fx5200... 66euro.. doen? 8)7 ?

[Nogmaals pc is alleen voor SoF2, CoD etc]
Ik zou voor de 9200 gaan voor 40 euro, maar goed, dat hangt waarschijnlijk ook een beetje af van de persoonlijke voorkeur die je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik wel en verwar ik niet..
maar kan geen 9250 hier in de winkels vinden..
Ik heb ook dingen gehoord over de 5600 pci..
maar ook geen winkel.. alleen op het web..

66 euro voor een 5200 :X

Verwijderd

ja er is idd ook een 5700 (le?) pci versie..maar die ga je nergens vinden hoor :)

edit:

knip.. nm.. ik zie ook alleen nog maar 64 bits 9250's

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
XFX GEFORCE MX 4000 64MB DDR TV OUT PCI € 46.00

MX4000 is toch sneller.. trouwens maar 64bit

Maar die 64MB :/ zou dat veel uitmaken voor dit systeem en doeleind??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
En alle 9250's die ik tegenkom als Pci zijn maar 64bit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 23:04 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ehh, afaik worden Radeon enkel als 32bit PCI op de markt gezet en niet als 64bit PCI (wie zou dat willen, die afzetmarkt is nogal klein).
Persoonlijk lijkt me het echter wel zeer interessant. Toevallig een linkje? Misschien dat ik mijn 7000 pci die nu in een 64bit slot zit dan wel vervang door een 64bit kaart (niet dat het nut heeft, maar het is gewoon leuk :P)

Verwijderd

Ik speelde ook sof2 vroeger, ik had toen een 2.8 ghz 512 ddram en fx5200 daarmee had ik gemakkelijk 140 fps op alles HighQuality (zonder aa/af) (1024x768)

• Zeus
Terw_Dan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:10:
Ehh, afaik worden Radeon enkel als 32bit PCI op de markt gezet en niet als 64bit PCI (wie zou dat willen, die afzetmarkt is nogal klein).
Persoonlijk lijkt me het echter wel zeer interessant. Toevallig een linkje? Misschien dat ik mijn 7000 pci die nu in een 64bit slot zit dan wel vervang door een 64bit kaart (niet dat het nut heeft, maar het is gewoon leuk :P)
Hij bedoelt 64 bits geheugen bus. En dat is nu net een probleem van die PCI videokaarten. Ze zijn praktisch allemaal '64 bits'.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:25:
Ik speelde ook sof2 vroeger, ik had toen een 2.8 ghz 512 ddram en fx5200 daarmee had ik gemakkelijk 140 fps op alles HighQuality (zonder aa/af) (1024x768)
AGP videokaart zeker ?

Verwijderd

Ach gezien het onderwerp kan ik het beste deze vraag hier stellen i.p.v. een nieuwe topic aan te maken.

Intel Extreme Graphics 2 in notebook vraagje

Kan je daarna een extern beeldscherm op aansluiten? Zo ja, alleen spiegelen of twee aparte schermen weergeven (1 op de laptop, een ander op extern beeldscherm?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:02:
Ach gezien het onderwerp kan ik het beste deze vraag hier stellen i.p.v. een nieuwe topic aan te maken.

Intel Extreme Graphics 2 in notebook vraagje

Kan je daarna een extern beeldscherm op aansluiten? Zo ja, alleen spiegelen of twee aparte schermen weergeven (1 op de laptop, een ander op extern beeldscherm?
Het ding heeft maar 1 ramdac, derhalve kun je dus alleen clonen.

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:57:
[...]

Hij bedoelt 64 bits geheugen bus. En dat is nu net een probleem van die PCI videokaarten. Ze zijn praktisch allemaal '64 bits'.

[...]

AGP videokaart zeker ?
Volgens bepaalde sites is de fx5200 als Pci niet 64bits:

Interface Type: PCI
Graphics Processor: Nvidia GeForce FX 5200
Graphics Core Clock Speed: 250MHz
Installed Video Memory: 128MB
Memory Clock Speed: 2x200 [400MHz DDR]MHz
Memory Bus Width: 128-bit

maar op de site van de fabrikant kom ik het nergens tegen:
http://www.aopen.nl/Products/vga/aeolusfx5200-v128pci.htm

• Zeus
Low Profile, dus 64-bits (volgens mij zijn er geen uitzonderingen op deze regel, Terw_Dan?)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:03:
[...]

Het ding heeft maar 1 ramdac, derhalve kun je dus alleen clonen.
en hoe zit dat dan met de Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 900?

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 02:15:
Low Profile, dus 64-bits (volgens mij zijn er geen uitzonderingen op deze regel, Terw_Dan?)
Zal toch wel.. :/ :|

• Zeus
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 02:20:
[...]

en hoe zit dat dan met de Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 900?
Zoeken is ook erg moeilijk :P
http://www.intel.com/products/chipsets/gma900/index.htm
Kan dus wel, maar je hebt een add-on kaart nodig.
http://www.intel.com/supp...htm?iid=graphics+915main&

[ Voor 12% gewijzigd door Zeus op 01-08-2005 02:31 ]

Verwijderd

Ja die had ik al gevonden maar ja geintegreerde videokaarten snap ik niet. Net als het gebruiken van notebook met beeldscherm!

Dus zonder die kaart kan dat niet? Dus dan wordt gewoon beeldscherm van de notebook uit en de externe monitor als enige monitor gebruiken (zodat ie op hogere settings kan)?

Welke videokaart voor laptops kan dat trouwens wel? screen spanning?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 02:41 ]

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Als je "screen spanning" wilt uitvoeren..als het ware dus 2 aparte bureaubladen kun je het best gaan voor een laptop met een Ati Graphic core (intern of met losse graphische core). Die hebben 9 vd 10 keer een dubbele Ramdac en dus de mogelijkheid 2 verschillende images te genereren. :)

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

ja ik ben n00b qua notebooks :P

Met 1 ramdac is het dus alleen werken op notebook (resoluties van notebook), of alleen op de extern monitor (resolutie van monitor en hoger dus mits de videokaart dat ondersteund) en als je beiden wil dan is het gewoon een screen mirror? Heb ik het zo een beetje begrepen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Althalus schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 02:15:
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Toen we het over 64bits begonnen te hebben was ik in de veronderstelling dat het ging over de PCI bus en niet over het geheugen.
Persoonlijk interesseert me het niet zo gek veel dus ik zou niet weten of er ook 128bit kaarten bestaan en welke dat dan zijn.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 04:43:
ja ik ben n00b qua notebooks :P

Met 1 ramdac is het dus alleen werken op notebook (resoluties van notebook), of alleen op de extern monitor (resolutie van monitor en hoger dus mits de videokaart dat ondersteund) en als je beiden wil dan is het gewoon een screen mirror? Heb ik het zo een beetje begrepen?
Jup, dan clone je het beeld.
Je zou evt gebruik kunnen maken van maxvista. Persoonlijk geen ervaring mee maar dat was een manier om het wel mee te kunnen dmv een 2e pc.

[ Voor 37% gewijzigd door TERW_DAN op 01-08-2005 11:40 ]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:04:
je moet doen wat je niet laten kan :p als je perse bij pci wilt blijven vind je niets beters dan de 9250 128mb 128-bit ...wil je toch perse een fx5200 halen zorg dan in godsnaam dat je een 128-bit versie te pakken krijgt en geen 64-bit (niet verwarren met MB).. met een 64-bits versie kan je nog beter een telraam gebruiken.. dat gaat sneller :+
Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens.
Ik heb het zelfde probleem: geen werkende AGP slot...([rml][ onboard vga] zelf AGP-slot op mobo solderen?[/rml])
Ik heb een hele zoektocht gehouden naar de 128 mbit versie van de FX 5200 maar nergens kreeg ik een schappelijke prijs/of hij was gewoon niet leverbaar. Zelf heb ik de 64 bit versie ook eventjes gehad maar dat is echt troep! (zeker voor die prijs, is het een miskoop!)(ik heb hem direct weer terug gebracht)

Intel Extreme Grafics doet het nog beter dan welk PCI kaartje dan ook, vind ik. :)

9250 128mb 128-bit is een optie, maar ga na dat jouw cpu ook afremt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

willy1986 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:51:
[...]

Intel Extreme Grafics doet het nog beter dan welk PCI kaartje dan ook, vind ik. :)
de chip op zich is ook wel prima, maar vergeet niet dat hij werkt met shared geheugen, hierdoor de nodige bandbreedte van je cpu wegpikt en die daardoor gigantisch traag wordt (en cels zijn al niet vlot).

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Is zo'n Extreme Graphics goed genoeg om af en toe een filmpje op de monitor mee te bekijken?
Mijn GF2GTS met 32 MB had er soms wat moeite mee, vandaar mijn vraag.

Mijn moederbord is kapot, en geen geld genoeg voor alles nieuw (ik kan niets hergebruiken, Pentium 3, SD-RAM en een 3,3V AGP kaart), en nu maar een tijdelijk moederbord met alles on-board, waaronder dus een EG chip.

Er komt een 3GHz P4 in te zitten (die is weer te gebruiken in de volgende).

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 01-08-2005 12:32 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, er zijn maar weinig leuke kaarten voor pci. Ik zou een ATI Radeon 9250 PCI aanbevelen, want deze is genoeg voor een spelletje als CoD of SoF2. Je moet dan wel de 128bit versie nemen, zoals al veel eerder gezegd. Alle 9250 kaartjes voor pci die ik ben tegengekomen in de pricewatch zijn helaas 64bit. 4Launch heeft echter ook nog een Club3d ATI Radeon 9200 (geen SE) 128 mb te koop. Ik heb even op google gezocht naar deze kaart (CGA-928PTVD) en waarschijnlijk is deze 128bit. Om 100% zekerheid te krijgen, moet je gewoon even een email naar 4launch sturen. De service en kennis bij 4launch is erg goed, dus moeten ze zeker een antwoord op deze vraag kunnen geven.

Link: Klik.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Resistor schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:31:
Is zo'n Extreme Graphics goed genoeg om af en toe een filmpje op de monitor mee te bekijken?
Mijn GF2GTS met 32 MB had er soms wat moeite mee, vandaar mijn vraag.

Mijn moederbord is kapot, en geen geld genoeg voor alles nieuw (ik kan niets hergebruiken, Pentium 3, SD-RAM en een 3,3V AGP kaart), en nu maar een tijdelijk moederbord met alles on-board, waaronder dus een EG chip.

Er komt een 3GHz P4 in te zitten (die is weer te gebruiken in de volgende).
Moet op zich lukken, maar is het geen idee om een plank te nemen met een AGP slot waar je die AGP kaart in kwijt kunt?
Die zullen er nog wel zijn lijkt me. (hoewel de combi met een 800FSB misschien weer wat lastig is).

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:36:
Idd, er zijn maar weinig leuke kaarten voor pci. Ik zou een ATI Radeon 9250 PCI aanbevelen, want deze is genoeg voor een spelletje als CoD of SoF2. Je moet dan wel de 128bit versie nemen, zoals al veel eerder gezegd. Alle 9250 kaartjes voor pci die ik ben tegengekomen in de pricewatch zijn helaas 64bit. 4Launch heeft echter ook nog een Club3d ATI Radeon 9200 (geen SE) 128 mb te koop. Ik heb even op google gezocht naar deze kaart (CGA-928PTVD) en waarschijnlijk is deze 128bit. Om 100% zekerheid te krijgen, moet je gewoon even een email naar 4launch sturen. De service en kennis bij 4launch is erg goed, dus moeten ze zeker een antwoord op deze vraag kunnen geven.

Link: Klik.
Staat er gewoon bij.. is ook 64bit :/

Dan laat ik het gewoon :X
Pagina: 1