Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Goedemiddag beste Tweakers,

Na 6 maanden vind ik dat mijn computer weer eens toe is aan een format c. Mijn huidige OS is Windows XP PRO en ik ben er eigenlijk (na een boel aanpassingen) redelijk tevreden over.

Ook heb ik een hele poos met Windows 2000 gewerkt, wat ik altijd snel en lekker vond werken.

Nu zit ik te twijfelen of ik XP of 2000 ga installeren. Heeft iemand goeie raad voor me? wat zijn de voordelen-nadelen van Windows XP en van Windows 2000? en Waarom zou ik voor XP/2000 kiezen?

Mijn specs:
- Intel P4 2,4Ghz
- Asus P4P800-SE
- 512MB PC2700 + 256MB PC2700
- WD 40GB (primair) 7200rpm 8mb cache
- WD 160GB (secundair) 7200rpm 8mb cache
- Lite-on dvdspeler en een Lite-on dvd brander

Bvd

[ Voor 18% gewijzigd door Pingelmonster op 30-07-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Doe alsjeblieft je huiswerk:

- Op de site van microsoft staan genoeg vergelijkingen hiertussen
- Bovenaan in het midden zit een knopje: "SEARCH", daarmee krijg je toegang tot tientallen andere topics net als deze.
- Google is je vriend, dus daarmee kun je ook je antwoorden vinden.
- Welkom op GoT.

Tip:
Je hebt meer dan 256mb, dan zou ik gewoon voor XP gaan.

Tip2:
Ik zou als ik jouw was 2x 512 MB geheugen nemen... kun je Dual channel draaien.

[ Voor 29% gewijzigd door vormstreber op 30-07-2005 13:10 ]

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Mijn sysspecs heb ik inmiddels geplaatst

Ik game niet zo heel veel, gisteren heb ik voor de eerste keer deze maand weer eens San Andreas gespeeld. Er zit wel een 9800SE AIW-kaart in. Voor de rest down-upload ik veel via mijn dchubje...en ik luister een hoop muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

pingelmonster schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:11:
Mijn sysspecs heb ik inmiddels geplaatst

Ik game niet zo heel veel, gisteren heb ik voor de eerste keer deze maand weer eens San Andreas gespeeld. Er zit wel een 9800SE AIW-kaart in. Voor de rest down-upload ik veel via mijn dchubje...en ik luister een hoop muziek
Dan zou ik gewoon voor XP gaan.
Je hebt een redelijk snel systeem, dus snelheidsverschil zul je amper merken.
XP ondersteunt veel multimedia bestanden beter als 2000 (snellere miniatuurweergaves etc.).
XP start sneller op.

En mocht je een 2000 heimwee hebben, dan kun je gewoon die blauwe thema uitzetten tot de klassieke windows 2000 look.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
en niet te vergeten dat Windows 2000 helaas uit mainstream support is sinds 1 juli ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Ik heb mn keuze wel gemaakt zo:P, wordt toch een XP-reïnstall... Dank jullie wel voor de handige tips:), vooral de laatste opmerking dat 2000 uit de mainstreamsupport is heeft XP het voordeel van de twijfel gegeven. Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

pingelmonster schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:19:
Ik heb mn keuze wel gemaakt zo:P, wordt toch een XP-reïnstall... Dank jullie wel voor de handige tips:), vooral de laatste opmerking dat 2000 uit de mainstreamsupport is heeft XP het voordeel van de twijfel gegeven. Nogmaals bedankt
Graag gedaan... maar de volgende keer wel eerst de search gebruiken he... heb je ook sneller je antwoord.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Waarom moet iedereen toch zijn Windows XP installatie verversen?! Ik draai mijn install al meer dan 3 jaar zonder enig probleem. De Windows 9x tijden zijn toch al lang vorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ach, zo geeft iedereen een eigen invulling aan zijn vakantie he ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Stamgastje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:23:
Waarom moet iedereen toch zijn Windows XP installatie verversen?! Ik draai mijn install al meer dan 3 jaar zonder enig probleem. De Windows 9x tijden zijn toch al lang vorbij...
3 jaar op verschillende systemen?
Als je inderdaad een gebruiker bent die weinig dingen installeert en weggooit, geen last van spyware heeft, dan kun je inderdaad lang met een install doen. Maar hellaas is de praktijk maar al te vaak, dat je systeem door de maanden heen brak raakt.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Stamgastje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:23:
3 jaar op verschillende systemen?
Drie jaar op 1 systeem, ondertussen wel voorzien van een snellere processor, meer geheugen, tv kaart, gigabit ethernet kaart etc. maar dat was allemaal geen enkel probleem. Maar goed, we gaan wel erg off-topic zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Stamgastje op 30-07-2005 13:32 ]

Pagina: 1