Toon posts:

xp start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 902 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe computer gekocht. Nu heb ik mijn oude schijf erin geplaats. Nu start de computer niet meer op. Ik krijg geen foutmeldingen te zien maar het systeem start telkens opnieuw op. Ik heb ook geprobeerd om via de xp cd de herstelprocedure te starten maar die staat er vreemd genoeg niet tussen. Wel krijg ik als de computer opnieuw opgestart is het F8 scherm.

Heeft iemand een idee??

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:12
Yeah, windows installeren...

Verwijderd

1 windows installatie werkt nogal slecht op totaal verschillende hardware. Het heeft volgens mij met de HAL (hardware abstraction layer) te maken. Ik weet niet of je die opnieuw kan initialiseren ofzo. Anders zul je toch windows opnieuw installeren vanaf een installatiemedium voor die computer.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je nieuwe pc gebruik maakt van een andere chipset, zal dat waarschijnlijk voor de problemen zorgen. Installeer Windows opnieuw, dat helpt.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-03 23:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Iets meer info is wel gewenst, zoals:
  • Is de oude harde schijf ipv een nieuwe schijf gekomen?
  • Is de oude harde schijf naast een nieuwe schijf gekomen?
  • Specs van het systeem

Waarom? Omdat het kan!!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

(jarig!)
Welkom op GoT,

Het is vrij logisch dat je windows het niet meer doet. Ik zal het je uitleggen.
Op je oude computer had je een bepaalde moederbord, cpu en andere onderdelen. Nu heb je de harde schijf in een nieuwe omgeving geplaatst met een nieuwe moederbord, cpu etc.

Windows rekent op je oude moederbord, cpu... maar nu kan hij dit niet vinden en slaat ie dus vast.

Je zult dus windows opnieuw moeten installeren, er zit niets anders op.

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit een jaar geleden ook al een keer gehad maar toen stond er dat hij ntldr niet kan vinden. Deze heb ik van te voren gebackupped. Is er een mogelijkheid dat ik die terug kan zetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nee.

Lees je de antwoorden die hiervoor zijn gegeven wel?
Er zijn 2 mensen die je uitleggen waarom je niet zomaar je HD met daarop Windows XP uit een oude PC in een nieuwe kan plempen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:12:
Ik heb dit een jaar geleden ook al een keer gehad maar toen stond er dat hij ntldr niet kan vinden. Deze heb ik van te voren gebackupped. Is er een mogelijkheid dat ik die terug kan zetten?
Ik ben bang dat het niet zo simpel is. De reden waarom het nu niet werkt ligt erg diep in het systeem, dat kun je niet zomaar oplossen door een bestandje te vervangen.

Je doet jezelf er het beste aan om de pc opnieuw te installeren. Gewoon een frisse installatie waarvan je zeker weet dat er niets meer van je oude pc opzit wat de boel onstabiel kan maken.
BackSlash32 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:14:
nee.

Lees je de antwoorden die hiervoor zijn gegeven wel?
Er zijn 2 mensen die je uitleggen waarom je niet zomaar je HD met daarop Windows XP uit een oude PC in een nieuwe kan plempen.
Lekker eigenwijs istie he! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door vormstreber op 30-07-2005 13:17 ]

www.gijsbesselink.com

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-03 23:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik zou gewoon XP opnieuw installeren, dus even in je oude systeem je gegevens backuppen, en dan je harde schijf formatteren en opnieuw installeren.

(Bijna) Niets is zo fijn om op een nieuwe PC met een vers OS op te starten.

Waarom? Omdat het kan!!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

(jarig!)
Wil je het jezelf erg makkelijk maken, doe dan dit:
- Verdeel je oude harde schijf in 2 partities zeg C: en D:. Op D: zet je al je bestanden die je wilt bewaren.
- Doe nu je oude harde schijf in je nieuwe computer samen met de installatie CD.
- Start de installatie CD op en formateer je C partitie.
- Zet op je C partitie je windows XP
- Tadaaa, verse windows met je orginele bestanden erbij.

www.gijsbesselink.com

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Volgens mij zou opstarten in safe mode (F8) wel moeten werken, maar of je daar mee geholpen bent......

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt de safe_mode ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
vormstreber :

Nieuwe partities aanmaken lijkt me niet verstandig want dan ben ik alsnog mijn bestanden kwijt. Ik heb 1 schijf.

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:31:
vormstreber :

Nieuwe partities aanmaken lijkt me niet verstandig want dan ben ik alsnog mijn bestanden kwijt. Ik heb 1 schijf.
Die ben je niet kwijt hoor,
Met partitionmagic kun je gewoon je bestaande partitie in tweeën splitsen zonder dat je je bestanden krijt raakt. Geen enkel probleem.

www.gijsbesselink.com

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb het idee dat je als je zelf even was gaan zoeken, je hier makkelijk honderden topics over had kunnen vinden. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door. We verwachten dat je zelf uitgebreid onderzoek doet voor je een topic opent, en ons in je topicstart uitgebreid verwittigt van de reeds ondernomen stappen....

Bij het lezen van je topicstart en replies heb ik niet het idee dat je er nu, en de vorige keer, zelf genoeg moeite in hebt gestoken om je vraag GoT-waardig te maken. Ik sluit dit topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.