Ik heb m'n oude (kapotte,standaard koeler die je bij de processor kreeg) vervangen voor een nieuwe (Zalman CNPS7700-AlCu).. Probleem: Hij wil niet meer booten. Bij het opstarten krijg ik een hoop mobo-bliepjes, stuk of 10 achter elkaar. Geen beeld, hoewel de fans draaien, de cpu-koeler doet het ook perfect.
M'n OS is XP, heb een Intel Pt.4 (2,56Ghz), met een ECS P4S5A/DX+ mobo. De voeding is een 300 watt (merk weet ik niet), maar heeft het altijd getrokken. Trekt de Zalman zoveel watts dat de voeding het niet meer trekt, of zit het probleem elders?
Oude koeler erop gezet, zelfde resultaat. De voeding zal het dus wel niet zijn.
CMOS jumpers gereset, mobo piept nu ongeveer zo bij het booten:
2 keer heel snel achter elkaar, het lijkt bijna 1 piep
Korte pauze, gevolgd door 8 piepjes op de zelfde snelheid achter elkaar
Korte pauze, 2 piepjes (nog steeds zelfde snelheid)
Korte pauze, 1 piepje
Nog steeds geen beeld, hoewel alles gewoon goed lijkt te draaien. Ik heb de processor er eens uitgehaald, en er lijkt niets mis mee. Ik heb hem niet kunnen testen bij gebrek aan computer-arsenaal, dus ik weet niet of het probleem daar ligt.
Alleen de voeding, mobo, processor en videokaart gedraaid, zelfde resultaat.
Ik heb trouwens wel een D-bracket liggen, maar in de manual staat nergens vermeld waar je die op het mobo kunt pluggen.
Edit: Quote uit de troubleshooter:
Heb alleen een niet-(socket 478) compitabel mobo hier, dus kan hem niet in een andere pc testen. Ik ga geen nieuwe CPU aanschaffen tenzij ik zeker weet dat het probleem daar ligt
M'n OS is XP, heb een Intel Pt.4 (2,56Ghz), met een ECS P4S5A/DX+ mobo. De voeding is een 300 watt (merk weet ik niet), maar heeft het altijd getrokken. Trekt de Zalman zoveel watts dat de voeding het niet meer trekt, of zit het probleem elders?
Oude koeler erop gezet, zelfde resultaat. De voeding zal het dus wel niet zijn.
CMOS jumpers gereset, mobo piept nu ongeveer zo bij het booten:
2 keer heel snel achter elkaar, het lijkt bijna 1 piep
Korte pauze, gevolgd door 8 piepjes op de zelfde snelheid achter elkaar
Korte pauze, 2 piepjes (nog steeds zelfde snelheid)
Korte pauze, 1 piepje
Nog steeds geen beeld, hoewel alles gewoon goed lijkt te draaien. Ik heb de processor er eens uitgehaald, en er lijkt niets mis mee. Ik heb hem niet kunnen testen bij gebrek aan computer-arsenaal, dus ik weet niet of het probleem daar ligt.
Alleen de voeding, mobo, processor en videokaart gedraaid, zelfde resultaat.
Ik heb trouwens wel een D-bracket liggen, maar in de manual staat nergens vermeld waar je die op het mobo kunt pluggen.
Edit: Quote uit de troubleshooter:
Zoals gezegd, ik kan weinig ontdekken aan de CPU, de core lijkt nog intact (zelfs geen krasjes oid).Ten einde raad?
* Check CPU core op beschadigingen. Afgebrokkelde CPU core = inruilen.
* CPU testen in een ander systeem.
* Andere CPU proberen.
* Terugbrengen naar de winkel en garantie claimen.
Heb alleen een niet-(socket 478) compitabel mobo hier, dus kan hem niet in een andere pc testen. Ik ga geen nieuwe CPU aanschaffen tenzij ik zeker weet dat het probleem daar ligt
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 13:21 ]