Toon posts:

Welke processor & mobo is het beste voor video editing?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wel betaalbaar de dual cores niet meegerekend dus.
Dubbeltje op de eerste rang zou mooi zijn ;)

Gamen doe ik overigens helemaal niet ermee...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 12:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar zat je zelf aan te denken?
De bedoeling is natuurlijk niet dat wij gewoon een kant en klare oplossing voor je bedenken, beetje initiatief is op zich wel gewenst.

Hint die ik je iig kan geven is dat over het algemeen voor videobewerkingen Intels het beter doen dan AMDs, maar met de huidige snelheden is dit imho alleen in benchmarks te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf aan een P4 uit de 530/531 serie (150-180 euro). Maar misschien is er een goedkopere oplossing. Ik heb gezien dat de processor eigenlijk wel het grootste deel van de prijs bepaald.
Maar ben wel benieuwd of er ook grote verschillen zitten in de chipsets op de moederborden.
Overigens had ik als MOBO een ASUS in gedachte maar die zijn wel vrij kostbaar.

Alvast bedankt voor jullie advies.. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
Dubbeltje op de eerste rang zou mooi zijn ;)
Dat nastreven is een lovenswaardige Hollands doel.

Helaas doe je niet zoveel aan het 'streven' gedeelte. Er zijn meer dan genoeg reviews te vinden van CPU's, waarbij altijd wel een aantal benchmarks in video editing ertussen staan. Lees die, pak tegelijk de pricewatch erbij en zet prijzen naast prestaties. Als je zo een lijstje gemaakt hebt, doe hetzelfde met geschikte moederborden. Uiteindelijk kun je zo de prijs/prestatieverhouding van platforms (CPU + mobo) bepalen. Tenslotte kies je datgene wat voor je eigen budget de beste prestaties geeft.

En die inspanning moet je toch echt zelf doen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.