[Vista] Wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 21:32
Hoi, ik heb een probleem met mijn Vista installatie.

Als ik opstart vanaf de DVD, krijg ik na het invoeren van de product key, en voor het kopieren van de files, de foutmelding "Setup was unable to load the files needed for the next portion of setup", of iets in die trant.

Als ik Vista install start vanaf mijn huidige XP Pro, gaat hij na het invullen van de product key keurig de files kopieren (onder Windows XP dus nog), rebooten, en dan krijg ik een STOP error :'(

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met mijn IDE controller, maar ik weet het niet zeker. Iemand enig idee ?

ASUS P4C800-E Deluxe mobo BIOS 1019beta003
Intel P4 3 GHz
1 GB RAM
ATi 9800 Pro

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Ehm.

Waarom wil je 'Vista' installeren? Het is (en ik kan me niet voorstellen van wel) geeneens een beta.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:43:
Ehm.

Waarom wil je 'Vista' installeren? Het is (en ik kan me niet voorstellen van wel) geeneens een beta.
De beta van Windows Vista is 27 juli 2005 uitgekomen :)

• Arfman
:?

Vista Beta 1 is enkele dagen geleden uitgekomen, hoor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 12:27

tweakraiser

I have such sites to show you

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:43:
Ehm.

Toch wel het is Microsoft Windows Vista Longhorn Beta 1 die toch echt is vrijgegeven aan MSDN subscribers en andere testers.
Dus zoek eerst zelf voordat je zo dom antwoord B)

[ Voor 12% gewijzigd door tweakraiser op 30-07-2005 11:47 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Hihi. :)

edit; maar dan nog. Waarom zou je hem willen installeren?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:49 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wellicht een beschadigde DVD? Als je over Virtual PC (of soortgelijke software) beschikt, zou je eens kunnen kijken of je daarmee wel de installatie kunt uitvoeren door de ISO te mounten.

[ Voor 69% gewijzigd door Victor op 30-07-2005 11:49 ]

• tweakraiser
  • Laatst online: 13-03 12:27

tweakraiser

I have such sites to show you

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:48:

Om het te testen natuurlijk!

Strava | Webdesign

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:48:

Omdat je misschien software aan het schrijven bent die ook op Vista getest moet worden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

OK - zullen we terug on topic gaan hier?
Als je wilt discussieren en dergelijke over Vista loopt er in Windows Operating Systems ook een groot Vista topic - juist de probleem topics hebben we er eventjse uitgehaald omdat het anders wel heel onoverzichtelijk wordt :)

Verwijderd

King_Louie schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:49:
Wellicht een beschadigde DVD? Als je over Virtual PC (of soortgelijke software) beschikt, zou je eens kunnen kijken of je daarmee wel de installatie kunt uitvoeren door de ISO te mounten.
Virtual PC werkt volgens mij niet zo goed met dvd images. Dus dan zul je toch redding moeten zoek bij soortgelijke software.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:54
Je kan toch met virtual PC gewoon je fysieke DVD drive koppelen aan de softwarematige CD/DVD van Virtual PC? dus dan hoef je geen iso ervan te maken. Als je virtual PC probeert dan maak je dus gewoon een systeem aan (met genoeg mem) en koppel je je drive. Insert je Vista DVD, Virtual PC booten en hij moet gewoon je DVD vinden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Arfman
De ISO is goed, de bestandsgrootte klopt en ik kan de ISO goed extracten, er zitten dus geen CRC errors in. Vanwege performanceredenen wil ik echter niet onder VMware gaan installeren, ik wil echt een dualboot opzetten samen met XP Pro.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ja hey! Het is een beta :+ Tijd om een probleemomschrijving te maken en naar MS te sturen :P

Default blanke hetero

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:41:
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met mijn IDE controller, maar ik weet het niet zeker. Iemand enig idee ?

ASUS P4C800-E Deluxe mobo BIOS 1019beta003
Intel P4 3 GHz
1 GB RAM
ATi 9800 Pro
Wellicht heb je je HD (waar Vista op geinstalleerd is) op de Promise SATA controller aangesloten. In dat geval heb je een driver nodig, zodat Vista de schijf kan benaderen. Vorige "releases" van Longhorn deden iets soortgelijks (installeren lukt dan nog, maar daarna opstarten niet); via Google is er vast een oplossing te vinden (keywords: Longhorn, Promise, SATA)

• Arfman
Ik heb gezocht, maar kan niets vinden hierover :'(
Op de brakke ASUS site doen zoals gewoonlijk de helft van de pagina's weer niet ...

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:41
Ik had het probleem ook maar ik heb het opgelost door van het ISO bestand een dvdimage te maken (dus project openen en dan dat ISO bestand) in Nero

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:54
las ergens dat vista nog ffe niet op raid arrays wil werken...
vreemd, een ich5r lijkt me toch vrij standaard hardware?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je moet inderdaad even de driver installeren, kun je hier vinden. (tenminste als jouw moederbord dezelfde Silicon Image controller heeft als mjjn K8N-E deluxe)

Misschien dat je BETA bios ook de oorzaak is, Die Asus beta biossen zijn wat mijn ervaring betreft niet altijd even stabiel

EDIT:

Windows wil dan installeren, echter betekend dit niet dat de installatie dan succesvol afgesloten word.

[ Voor 25% gewijzigd door [Roland] op 30-07-2005 20:33 ]

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 01:11
Had dit niet in het algemene topic gekunt misschien?

[rml][ Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn)*[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door Game-Freak op 30-07-2005 21:17 ]

iRacing Profiel

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Dat gaat over het besturingssysteem zelf. Voor problemen mag vanaf nu een apart topic geopent worden, het houdt het grote topic gewoon schoon, waar nog gewoon over het os gepraat wordt en niet over de problemen :) .

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Arfman schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:11:
De ISO is goed, de bestandsgrootte klopt en ik kan de ISO goed extracten, er zitten dus geen CRC errors in. Vanwege performanceredenen wil ik echter niet onder VMware gaan installeren, ik wil echt een dualboot opzetten samen met XP Pro.
Dat wil niet altijd alles zeggen dat je een ISO kan extracten - ik zou dus idd eerst even testen ofdat je in VMware (of VirtualPC) wel verder komt dan de eerste fase van je probleem :)

Verder - je krijgt een BSOD als je de setup onder XP uitvoert zeg je - welke BSOD krijg je? :)

• Arfman
Nee, de BSOD komt pas na de 1e reboot, als hij dus met de daadwerkelijke installatie wil starten. STOP ERROR 0000000A, geen IRQ_LESS_OR_EQUAL te bekennen ...

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Aan welke controller hangt je hd? ben je daar al achter?
Volgens mij mis je gewoon drivers om je hd te kunnen gebruiken.

• Arfman
Hij hangt dus achter de Promise controller. Deze wordt wel gezien door de setup, ik kan gewoon mijn huidige C: en D: schijf zien. Ik wil hem dus installeren op de D: schijf.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 08:42
ik heb een soortgelijk probleem. hij kan dan de files niet kopieren in een VMware omgeving. in het begin wou vista niet eens de harde schijf formatteren. Dit ging later wel. Een antwoord is voor mij dus ook erg welkom :+

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb dit probleem ook bij mijn P4C800 deluxe gehad. in de bios Raid kaart/ netwerk /USB / Firewire /sound etc. uitschakelen. Erna installeren en weer een voor inschakelen.

• Arfman
Ja, maar die RAID chip staat bij mij in IDE modus en daar hangen dus vrijwel alle schijven aan :+
Toch bedankt voor je input.

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ja ik heb dus hetzelfde probleem onder het instaleren vanuit xp, heb ook een promise controller. Het blijkt dus dat dit niet gaat werken, en je echt de dvd zal moeten branden en via een boot moet proberen, en de driver laen van je controller als ie daar om vraagt.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik ben ook tegen dit probleem aangelopen. Ik wilde het installeren op VMware workstation 5. Nadat ik een partitie had gemaakt en geformateerd kwam eronder een tekst te staan dat ie inderdaad niet kon installeren. (meende dat er iets werd gevraagd in de trend van of de harde schijf wel werd herkend in het BIOS) ik heb vmware laten rebooten en opnieuw de install gestart, verder niks veranderd aan de partities en toen kon ie wel gewoon beginnen met installeren.

• Arfman
K1n9_N01z3 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:26:
ja ik heb dus hetzelfde probleem onder het instaleren vanuit xp, heb ook een promise controller. Het blijkt dus dat dit niet gaat werken, en je echt de dvd zal moeten branden en via een boot moet proberen, en de driver laen van je controller als ie daar om vraagt.
Ik heb geboot van DVD, en hij vraagt neit om de controlelrdriver, hij ziet namelijk al een schijf waarop ik Vista wil installeren.

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

kun je dan niet alsnog de driver laden dmv het load driver knopje (denk het niet btw)

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Arfman schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:06:
Ik heb geboot van DVD, en hij vraagt neit om de controlelrdriver, hij ziet namelijk al een schijf waarop ik Vista wil installeren.
Is het niet net zo als bij XP dat je in het begin op bijv. F6 moet drukken om raid-drivers te laden?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:15:
Je kan toch met virtual PC gewoon je fysieke DVD drive koppelen aan de softwarematige CD/DVD van Virtual PC? dus dan hoef je geen iso ervan te maken. Als je virtual PC probeert dan maak je dus gewoon een systeem aan (met genoeg mem) en koppel je je drive. Insert je Vista DVD, Virtual PC booten en hij moet gewoon je DVD vinden.
Nee dat gaat ook niet, alleen standaard datadvd's zonder poespas worden goed ondersteund. Verder ondersteund virtualpc geen vista dus extra problemen zijn dan niet meer te achterhalen (is het nu Vpc of vista die problemen geeft)

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 19:03

RicX

Het leven is geen ponypark

en op je c-schijf wil je gewoon windows xp laten staan? Want ik dacht dat ie op de master-schijf moest worden geinstalled... kan me natuurlijk vergissen.

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• mrFoce
  • Laatst online: 27-03 00:35
Heeft Microsoft geen support voor hun BETA gebruikers.. Geef op wat het probleem is aan hun, misschien is het wel een bug ofzo en vertellen hun je hoe je het waarschijnlijk op kan lossen.
Neem aan dat je een officiele tester bent en niet iemand die het van internet geplukt heeft en nu support wil erop.

http://www.microsoft.com/...os/web/WinVista_v_Web.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door elevator op 02-08-2005 21:49 ]

• Arfman
K1n9_N01z3 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:49:
kun je dan niet alsnog de driver laden dmv het load driver knopje (denk het niet btw)
Nope, dat wil inderdaad niet. Heb de flop met de RAID drivers er bij gepakt die ik ook bij XP heb gebruikt, maar helaas.

Pagina: 1