BF2 matige graphics?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 12:01

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Ik speel veel BF2, maar een aantal dingen ergeren mij aan mijn graphics:
De schaduwen zijn gekarteld en het ziet er vreemd uit alsof ik op een lage resolutie speel

Ookal zet ik 8x AA aan ofzo het blijft gekarteld.
Bij een vriend met precies dezelfde specs (hij heeft enkel 256MB minder) zag het er 100x beter uit
daarbij heb ik ook nog eens een FPS van maximaal 35 :(

instellingen:
0x AA
8x AF
alle schaduw instellingen medium (op high zetten verhelpt het probleem niet)
texture filtering op laag
rest op hoog
resolutie: 1280x960

Specs:
Ati Radeon X800 Pro
Sound Blaster audigy 2 Zs
1280MB geheugen
AMD Athlon 64 3200+

Nieuwste Ati drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door RMB op 30-07-2005 11:12 ]

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij is dit een probleem met alle X800 kaarten... ;) Is nog geen oplossing voor :'(

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Ik speel zelf geen Battlefield 2 (hou daar niet zo van). Maar bij elke andere game die ik wel gespeeld heb werkte het voor mij altijd goed om tweakguides door te nemen.

Vaak zijn dit guides die wat optimalisaties doen voor bijv. het geheugengebruik wat het spel doet, en ook wat grafische tweaks die wat betere performance geven bij minimale verlies aan texture kwaliteit.

Je zou deze tweakguide door kunnen nemen, en daarna heb je denk ik wel wat meer fps. Dan kan je altijd zelf nog kiezen om je settings NOG hoger te zetten, waardoor het er ook weer mooier uit gaat zien.

http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

Succes!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
RMB, zou je in het vervolg een duidelijkere topictitel willen kiezen? ;)

Verwijderd

Crash schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:38:
RMB, zou je in het vervolg een duidelijkere topictitel willen kiezen? ;)
van die kartels om de schaduws heb ik ook,en ik heb een 6800GT.
ik speel op 1024x768 4xAA 8xAF en ook een lage framerate van rond de 40 gemiddeld.
veel mensen hebben problemen met battlefield 2.

amd 64 3400+(2,4) 1 gig en geforce 6800GT

Verwijderd

ik heb geen problemen en ik heb een Asus X800 XTPE ik heb niet eens iets veranderd aan de instellingen gewoon meteen spelen

ik vind het geluid allen bij mij matig

ik wacht wel op de X-Fi

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Kan je anders een paar screenshots plaatsen zodat wij kunnen vergelijken?
Ik heb nu geen idee hoe jouw beeld er werkelijk uitziet .

Verwijderd

Die kartels komen door de drivers.

Als je de meegeleverde drivers gebruikt 77.30 nvidia , zijn die probs weg.

voor ati weet ik het niet welke driver je moet hebben

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RMB schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:11:
Ik speel veel BF2, maar een aantal dingen ergeren mij aan mijn graphics:
De schaduwen zijn gekarteld en het ziet er vreemd uit alsof ik op een lage resolutie speel

Ookal zet ik 8x AA aan ofzo het blijft gekarteld.

instellingen:
0x AA
8x AF
Dus als ik het goed begrijp heb je normaal 8x AF aan (waardoor textures in de verte duidelijker worden) en AA uit (waardoor textures gekarteld zijn, totdat je AA aan zet). En je probleem is dus dat als je AA aanzet, je geen verbetering ziet :?

Of zet je juist AF aan en laat je AA altijd uit?

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:08
Volgens mij regelt 'texture filtering' in BF2 al de AF.. low is uit, medium is 2x, en high is 4x.. Zet dat dus gewoon op high, en AF in je driver uit.. Hoger dan 4x vreet gewoon teveel fps omdat je in BF2 de maps zo groot zijn, en je zover kan kijken..

Schaduws blijven altijd wel beetje gekarteld in BF2, waarschijnlijk omdat ze dynamisch zijn ofzo, kan je niks aandoen..

Ik heb een P4 3.2Ghz, 2GB, en een 6800GT 256MB.. BF2 draai ik op 1152x864 2xAA met alles op high, fps zit zo tussen de 60-100, speelt prima..

Verwijderd

Inflatable schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:12:
Volgens mij regelt 'texture filtering' in BF2 al de AF.. low is uit, medium is 2x, en high is 4x.. Zet dat dus gewoon op high, en AF in je driver uit.. Hoger dan 4x vreet gewoon teveel fps omdat je in BF2 de maps zo groot zijn, en je zover kan kijken..

Schaduws blijven altijd wel beetje gekarteld in BF2, waarschijnlijk omdat ze dynamisch zijn ofzo, kan je niks aandoen..

Ik heb een P4 3.2Ghz, 2GB, en een 6800GT 256MB.. BF2 draai ik op 1152x864 2xAA met alles op high, fps zit zo tussen de 60-100, speelt prima..
wat een goeie framerate heb jij zeg,had ik dat maar, ik zit steeds gemiddeld op 40 fps en een beetje actie 30 (of in een gebouw allleen 29fps)
en met heel veel actie 22 fps(alleen op het water heb ik 70 fps :) en in de heli heb ik ook best goeie fps, maar hoe meer gebouwen er staan hoe minder fps en hoe opener de ruimte hoe meer fps.

ik speel op 4xAA en 8xAF op 1024x768 alles high met een amd 64 3400(2,4) 1gig ram en geforce 6800GT.
ook al zet ik AF en AA uit dan heb ik wel meer fps maar niet zoals jij, dan heb ik zeg maar 48 fps gemiddeld.
dus ik snap gewoon niet waarom jij meer fps haald,(alles is stockspeed bij mij )

maar heb jij nou AF aan staan in je driver? zoja hoe hoog?

maar als ik geen AF heb aan staan merk ik dat duidelijk,en of je nou texture filtering hoog hebt staan of niet dat maakt niet uit dat heeft niet met texture filtering te maken.

heb ff 2 pic waar jullie het verschil kunnen zien van 0xAF en 8xAF:
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/5291/nnnn5dx.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/5332/gggg6fz.th.jpg
voorde rest staat het op high en 4xAA (alleen ben ik de resolutie vergeten,tijd geleden genomen en toen speelde ik nog niet vaak op 1024x768)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 16:36 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik gebruik ook een x800 Pro en heb totaal geen problemen zoals anderen die hebben. maar ik gebruik dan ook niet de normale catalyst maar de Omega versie van de ik dacht Cat 5.6. Misschien voor jou ook het proberen waard?

Speel op 1280x960@85hz met alles high (behalve lighting?) en AA uit op een Iiyama 19'' CRT (vmp454). Superbeeld :)

Specs

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bvk schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:12:
Speel op 1280x960@85hz met alles high (behalve lighting?) en AA uit op een Iiyama 19'' CRT (vmp454). Superbeeld :)
Die monitor kan ook 100Hz aan op die resolutie. Is weer net iets fijner om naar te kijken :) (nog hoger maakt niet uit).

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 01-08-2005 14:19 ]

• bvk

bvk

Inderdaad, ik gebruik voor de desktop weergave ook 100Hz op 1280x960, stom dat ik dat in de game niet gedaan heb.... Maar ja, merk je tijdens het intensieve knallen toch niet meer denk ik.... ;)

Wat die Omega betreft, ik gebruik de 2526a versie gebaseerd op de Catalyst 5.4, de nieuwste is de 2653 versie gebaseerd op de Catalyst 5.7.

Maar waren de problemen nou juist niet met die 5.7 versie....? Je zou dus die nieuwe kunnen proberen of alsnog de oude proberen te pakken te krijgen.

Ik ga zelf nog maar ff niet updaten, bevalt prima zo ;)

Edit:
Heb ff een screenshot op 1024x768 en de Omega 2526a voor je op mijn webspace bij Xs4all gezet, heb nu tegenwoordig toch 200MB ruimte:

http://www.xs4all.nl/~bvk/rad_w2kxp_omega_2625a_7z.exe

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bvk/screen001.jpg

Sorry voor de grootte van dat plaatje, snap dat resizen niet helemaal en ik snap ook nog steeds niet hoe ik die tank in dat zwembad gekregen heb... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door bvk op 01-08-2005 17:06 ]

Specs

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik heb ook grote problemen met graphic lag, P4 3.2 , 512 RAM, 6800GT .

Alles staat zo´n beetje op laag of gemiddelt en nog lag ik als een gek..... Iemand enig idee hoe ik dit kan verminderen?

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ipenburg schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:44:

Alles staat zo´n beetje op laag of gemiddelt en nog lag ik als een gek..... Iemand enig idee hoe ik dit kan verminderen?
Al de nieuwe drivers geinstalleerd ;)

• bvk

bvk

Ipenburg schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:44:

De topic starter heeft helemaal geen last van lag hoor, maar van een matig beeld wat met zijn kaart veel mooier zou moeten kunnen ;)

Jou lag zou ook met je internet verbinding verband kunnen houden, met een dikke pc en maar een ISDN lijntje wordt het alsnog niks...

Specs

• Ipenburg
Aan m´n ADSL ligt het niet , ik upload per seconde meer dan mensen werkloos zijn ;)

En ik heb nvidea 77.30 driver eropstaan, ligt het niet aan windows ofzo?

• RMB

RMB

Topicstarter
ik ben nu die omega driver van BVK aan het downloaden. Ik meld dadelijk de resultaten :)
@ ipenburg, ik denk dat je te weinig RAM hebt. voor BF2 heb ik ook 512 erbij gedaan :) (heb nu 1280mb)

[ Voor 38% gewijzigd door RMB op 01-08-2005 19:21 ]

• Ipenburg
en bedankt 8) ik speur nog wel even door dan. En morgen RAM halen.

Wat is trouwens AF, en wat moet ik daar precies mee doen? <-- n00b

• RMB

RMB

Topicstarter
Ipenburg schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:34:
en bedankt 8) ik speur nog wel even door dan. En morgen RAM halen.

Wat is trouwens AF, en wat moet ik daar precies mee doen? <-- n00b
Anisotrophic filtering, maakt bijvoorbeeld banden rond i.p.v. 6 hoekig ;)

Die omega drivers helpen niet... de FPS word alleen maar nog brakker

hier een screenshot van de schaduw (met de omega driver van BVK), dit probleem is ook met de catalys 5.6 en .7 driver

http://members.home.nl/rmboosten/bf2schaduwprobleem.JPG
Zie de schaduw van de soldaat op de trap.

[ Voor 35% gewijzigd door RMB op 01-08-2005 19:41 ]

• Ipenburg
oke bedankt. _/-\o_

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
RMB schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:39:
[...]

hier een screenshot van de schaduw (met de omega driver van BVK), dit probleem is ook met de catalys 5.6 en .7 driver

gewoon shadows uitzetten in de BF2 settings; probleem, opgelost.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• bvk

bvk

Probleem helemaal niet opgelost! Hij heeft dezelfde videokaart als ik heb met dezelfde drivers, kijk zijn shot met de kartels in de schaduw van de trap en kijk mijn shot (algehele schaduw van zwembad is gewoon strak) en ik heb alles hoog staan, ook schaduw.

Waarom zou hij het nu laag moeten zetten? Nee het zit em ergens anders in. Had je alle vorige drivers helemaal verwijderd voordat je de Omega installeerde?

Edit: Ben net uitgegamed, maar zal morgen even een gelijkwaardig screenshot maken ergens in een citymap ter vergelijking.

[ Voor 14% gewijzigd door bvk op 01-08-2005 22:58 ]

Specs

• melly
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:22:
[...]
wat een goeie framerate heb jij zeg,had ik dat maar, ik zit steeds gemiddeld op 40 fps en een beetje actie 30 (of in een gebouw allleen 29fps)
en met heel veel actie 22 fps(alleen op het water heb ik 70 fps :) en in de heli heb ik ook best goeie fps, maar hoe meer gebouwen er staan hoe minder fps en hoe opener de ruimte hoe meer fps.

ik speel op 4xAA en 8xAF op 1024x768 alles high met een amd 64 3400(2,4) 1gig ram en geforce 6800GT.
ook al zet ik AF en AA uit dan heb ik wel meer fps maar niet zoals jij, dan heb ik zeg maar 48 fps gemiddeld.
dus ik snap gewoon niet waarom jij meer fps haald,(alles is stockspeed bij mij )

maar heb jij nou AF aan staan in je driver? zoja hoe hoog?

maar als ik geen AF heb aan staan merk ik dat duidelijk,en of je nou texture filtering hoog hebt staan of niet dat maakt niet uit dat heeft niet met texture filtering te maken.

heb ff 2 pic waar jullie het verschil kunnen zien van 0xAF en 8xAF:
[afbeelding][afbeelding]
voorde rest staat het op high en 4xAA (alleen ben ik de resolutie vergeten,tijd geleden genomen en toen speelde ik nog niet vaak op 1024x768)
Zover ik weet werkt AF NIET in BF2..
Ik heb dan ook verbaast gekeken naar jouw 2 geplaatste pics..maar ook bij jouw zie ik geen verbetering met Af op 8x ten opzichte van AF op 0x.
Ik ben hier al uren mee aan het testen geweest maar AF doet gewoon niets (en zover ik weet bij niemand).
Mocht iemand het tegendeel kunnnen aantonen hoor ik het graag en ook gelijk hoe het hem wel gelukt is :)
Want ik mis het enorm :/
RMB schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:39:
[...]

Ehm...wat jij bedoelt doet AA ..die haalt de kartels weg.
AF zorgt ervoor dat je beeld scherp en gedetaileerder blijft...en dan met name de weergave in de diepte.

[ Voor 16% gewijzigd door melly op 01-08-2005 23:39 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Ik heb het probleem ook op mijn 9500pro en heb ook al wet op het web gezocht, maar helaas niets gevonden.

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem, alleen shadow is niet gekarteld maar gewoon rechthoekig. Achter tanks of mannetjes beweegt een zwartvier hoekig vlak. Ik heb al een en ander aan instelling proberen te veranderen maar dit heeft het nog niet opgelost. Nog ideeen iemand?

Laatste drivers, 3500+, NVidia 6800GT 256 MB, 2 GB RAM.

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 12:15
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:33:
Die kartels komen door de drivers.

Als je de meegeleverde drivers gebruikt 77.30 nvidia , zijn die probs weg.

voor ati weet ik het niet welke driver je moet hebben
Ahum, Topicstarter heeft een ATI kaart en geen Nvidia: Loze opmerking!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 12:15
melly schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:37:
[...]

Zover ik weet werkt AF NIET in BF2..
Ik heb dan ook verbaast gekeken naar jouw 2 geplaatste pics..maar ook bij jouw zie ik geen verbetering met Af op 8x ten opzichte van AF op 0x.
Ik ben hier al uren mee aan het testen geweest maar AF doet gewoon niets (en zover ik weet bij niemand).
Mocht iemand het tegendeel kunnnen aantonen hoor ik het graag en ook gelijk hoe het hem wel gelukt is :)
Want ik mis het enorm :/
Voor zover ik heb gezien doet het bij mij toch echt wel wat hoor, zal vanavond als ik thuis ben proberen een paar screens te posten om het je te laten zien!
Je hebt wel gelijk dat je om de kartels weg te halen niet AF maar AA aan moet zetten, daar lijkt nogal wat verwarring over te zijn hier!

Overigens heb ik geen last van gekartelde schaduwen, specs: zie signature

• melly
slash24 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:47:
[...]

Voor zover ik heb gezien doet het bij mij toch echt wel wat hoor, zal vanavond als ik thuis ben proberen een paar screens te posten om het je te laten zien!
Je hebt wel gelijk dat je om de kartels weg te halen niet AF maar AA aan moet zetten, daar lijkt nogal wat verwarring over te zijn hier!

Overigens heb ik geen last van gekartelde schaduwen, specs: zie signature
Dan ben ik heel benieuwd baar je pics :)
Ik krijg het met geen mogenlijkheid werkende...

• RMB

RMB

Topicstarter
de schaduwen zijn gefixt door middel van de nieuwste omega driver :D
maar ik kan nog steeds niet alles op hoog zetten... zonder AA en AF en alles op hoog een FPS rond de 25, met kelderingen en ietsje hoger tot 34.

edit: nu is het modale 34 fps :) dat is net te doen... dynamische schaduwen op gem. gezet ipv hoog

[ Voor 20% gewijzigd door RMB op 02-08-2005 21:13 ]

• bvk

bvk

Mooi dat die nieuw Omega's helpen, maar op welke resolutie draai je nu?

Ik heb nu zelf in het spel AA uit staan en in de drivers gewoon "toepassings afhankelijk", AF kan je in het spel zelf helemaal niet selecteren.. Zie in schaduwen niet eens echt een verschil, komt misschien al door de resolutie en de kwaliteit van de ingame beelden zelf.

Maar ik vindt het best zo, speelt lekker en ziet er puik uit ;) Wel nog steeds vaag wat bij jou die kartel schaduwen heeft veroorzaakt...

Specs

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zag dat probleem over shaduwen, dat heb ik ook.
Je ziet het extra goed bij mounted guns/turret guns.

Ook als ik de resolutie naar 1280x1024 zet met extra console line : "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024
En dan opties check staat hij gewoon op 1024x768, ik vraag me af waarom ze hebben gekozen voor deze idiote max resolutie (1280x960)

systeem zie sig.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• bvk

bvk

prutser001 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:32:

En dan opties check staat hij gewoon op 1024x768, ik vraag me af waarom ze hebben gekozen voor deze idiote max resolutie (1280x960)

systeem zie sig.
Wat is er idioot aan deze resolutie? Is gewoon in de 4:3 verhouding net zoals 800x600 en 1024x768. of bedoel je dat je geen 1600x1200 kan selecteren?

Specs

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Met mijn x800 pro met omega drivers enorme framedrops, momenten dat het beeld hangt, ineens zwart of geblockt scherm....terwijl de temps in orde zijn niet ge-oc-ed of whatever....

Wel vreemd dat ik met de demo daar geen last van heb gehad.

Rapapa...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Vergeet niet de cache dir te legen in My Documents\BF2\mods\bf2\cache
Als je veel wisselt van instellingen werkt op een of andere manier de cache niet meer goed en heb je kans dat je bv. low shadows ziet terwijl high geselecteerd is.

• RMB

RMB

Topicstarter
weet iemand wat er is als je het "zicht" bij de beeldscherminstellingen op 50% zet ipv 100? ik zie geen verschil... wel FPS verschil

en waarvoor is de texture filtering?

[ Voor 18% gewijzigd door RMB op 03-08-2005 17:09 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

Voor de ATI x800 spelers: zet vooral Temporal AA aan in je driver opties, heeft bij mij extreem geholpen!

• RMB

RMB

Topicstarter
Ik heb me X800 Pro net geflashed naar X800 XT PE :D
maar helaas merk ik weinig verschil :S

Welke instellingen hebben andere mensen met ongeveer dezelfde specs als ik?

[ Voor 31% gewijzigd door RMB op 03-08-2005 20:40 ]

Pagina: 1