Toon posts:

Compaq Proliant ML350 G1start "niet" op

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het nodige gegoogled te hbben en de forums hier door gesnuffeld te hebben kom ik tot de conclusie dat ik mijn vraag maar zelf moet posten.

Bij mijn eerste wankele schreden op het server-pad, ik heb een Compaq Proliant G1 met een dual slot 1 Pentium III 933 en 512 Mb. geheugen en een scsi schijf van 72 Gig (klopt dat wel?) gekregen. Het is de verouderde server van mijn werk. Na dat het apparaat door onze systeembeheerder van alle data etc. is ontdaan mocht ik hem hebben...de laatste keer dat ik hem zag deed hij het dus gewoon.

Heb hem nu thuis op de eetkamertafel staan stekker er in beeldscherm, muis en toetsenbord eraan, zijkant eraf...en startknop indrukken.....

Fans gaan draaien, hij zoekt en lijkt de CD speler en brander, de tape en diskette te vinden. Led's op het Mobo zijn groen (behalve die bij de batterij die is rood) en that's it....mijn scherm blijft zwart..niet eens een cursor.... met mijn bescheiden kennis van PC's zou ik zeggen dat hij zelfs het BIOS niet eens in komt....

Ik heb nu een aantal vragen:

1. Natuurlijk of er iemand weet waar dit aan kan liggen ( is die server opeens aan bonken=kapot)

2. Zo niet hoe is het op te lossen

3. Ik heb wel gelezen dat ik een oudere versie van Smartstart <5.1 nodig zou hebben. Ik heb 7.1 er bij gekregen maar zoek dus eigenlijk een oudere versie.

4. Als hij nu overleden is, hoe definitief is hij dan overleden, kortom wat gaat het kosten om er toch nog even verder mee te kunnen spelen.

5. Ik zou ook graag over manuals e.d beschikken bvk. in .pdf of zo, iemand??

6. Is het een optie om de Bios te resetten, en zo ja hoe doe ik dat

HP biedt verder geen soulaas, hun documentatie en ondersteuning begint bij Generation 2, en ik zou dus graag echt de G 1 doc's etc. hebben.

Zijn er hier mensen (lijkt me toch wel ;-)) die bekend zijn met dit apparaat en ook bereid zijn mij via e-mail te ondersteun tijdens deze eerste wankele schreden.

Alvast bedankt voor alle spontane reacties

Bart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:08 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

1) Compaq servers, zeker de oudere, kunnen er wel een minuut over doen voor ze iets op het beeldscherm weergeven 2) Probeer het eens met de zijkant gewoon *erop*, waarschijnlijk zit er een chassis instrusion detection op (mag niet uitmaken voor het opstarten trouwens, maar toch).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yep. Waarschijnlijk omdat de kap eraf is doet hij het niet.... :)
1) Compaq servers, zeker de oudere, kunnen er wel een minuut over doen voor ze iets op het beeldscherm weergeven
Het duurt idd even maar een minuut is zeker overdreven

[ Voor 62% gewijzigd door Gunner op 30-07-2005 11:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reacties,

Kap terug erop geplaatst, maar het scherm blijft zwart.

Nu zit ik in de HP Server troubleshooting guide te snuffelen en daar staat iets over een wachtwoord om het beeldscherm mee aan te zetten...als je dit niet hebt moet er op het mobo een schakelaar zitten waarmee je dit uit kunt zetten...verder refereerd de guide dan weer aan de manual voor de server..en die heb ik dus nog niet.

Overigens heb ik het scherm net even getest en het is niet kaduk.

Als ik de kap er trouwens af haal terwijl hij "draait" (sic) dan hoor ik twee piepjes van mijn mobo

Grtz.

Bart

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heee. nadat ik de kap er af heb gesloopt krijg ik opeens een beeld...

512 MB

Processor 1: Pentium (R) III processor 933 MHz with 256 KB cache

802: Processor 2 is missing or terminatorboard is not present

System Halted

Nu zie ik dat er idd geen tweede processor inzit, maar daarvoor in de plaats zit er wel een zwart "ding" dat er uit ziet of het er ook hoort te zitten..dit is waarschijnlijk de terminatorboard. (iemand een pentium III als omschreven in de aanbieding :-))

dinkie aangedrukt en hij ztart op..maar na het testen van de scsi (gaat goed) wil hij door naar de ide en dan krijg ik een critical error (twee biepjes) en gaat uit. Critical error tijdens powerup na het testen van scsi port 2

na 30 seconden start hij dan weer op.. Ik probeer te lezen wat er staat maar dat gaat te snel

Opstarten met CD-rom smartstart geeft aan dat de versie te nieuw is en dat ik een oudere nodig heb..iemand (FTP ofzo)

Geinig, mijn eerste schreden voelen al wat vertrouwd..

Grtz.

Bart

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kap er weer op....win 2003 server erin....aan...hij lijkt het te doen..moet ik nu kiezen voor third party scsi/raid blablabla of gewoon doorgaan en zien waar het schip strand.

edit:

te vroeg gejuicht,

stop: c0000221 unknown hard error
\systemroot\system32\ntdll.dll

:-( en nu

Grtz.

Bart

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:54 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:39:
Heee. nadat ik de kap er af heb gesloopt krijg ik opeens een beeld...

512 MB

Processor 1: Pentium (R) III processor 933 MHz with 256 KB cache

802: Processor 2 is missing or terminatorboard is not present

System Halted

Nu zie ik dat er idd geen tweede processor inzit, maar daarvoor in de plaats zit er wel een zwart "ding" dat er uit ziet of het er ook hoort te zitten..dit is waarschijnlijk de terminatorboard. (iemand een pentium III als omschreven in de aanbieding :-))
Dat is inderdaad het terminatorboard.
dinkie aangedrukt en hij ztart op..maar na het testen van de scsi (gaat goed) wil hij door naar de ide en dan krijg ik een critical error (twee biepjes) en gaat uit. Critical error tijdens powerup na het testen van scsi port 2

na 30 seconden start hij dan weer op.. Ik probeer te lezen wat er staat maar dat gaat te snel

Opstarten met CD-rom smartstart geeft aan dat de versie te nieuw is en dat ik een oudere nodig heb..iemand (FTP ofzo)
Probeer met een XP/Server cd-rom.
Geinig, mijn eerste schreden voelen al wat vertrouwd..

Grtz.

Bart
Groeten hoeft hier niet.
Led's op het Mobo zijn groen (behalve die bij de batterij die is rood.
Hoort dat rood te zijn? Bij mijn Netserver is die groen.

Kun je serienummer en vooral productnummer geven? Serienummer (S of S/N:) is 12 karakters en productnummer (P of P/N:) is xxxxxx-xxx.

Handige links:
- Partsurfer voor ML350 G1
- Drivers ML350 G1

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2005 12:04 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
pn: 171909-002 s2
sn: ik kom alleen maar een CT nummer op een sticker in de kast tegen: L323B0PJ3JW0PQ met een barcode er bij.

weer een edit:

op de onderkant zit een sticker met3892Q007, met googelen vind ik dan een britse toko die diet nummer gebruikt als referentie naar de compaq server, verder niets. bovengenoemde nummers leveren verder ook weinig op.

krijg trouwens nu een stopcode: 0x71 SESSION5_INITIALIZATION_FAILED ga maar even googelen wat dit is en of er een oplossing voor is. Heb al in de gauwigheid gezien dat het een bekende error is en te maken heeft met win 2k

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
serienummer gevonden, zat achter deurtje op klein stickertje verstopt:

8112DFBZ1110

verder vermeld het stickertje: ML350T P933 SP3441 did is as close as I get to a productnummer

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Hier http://h18007.www1.hp.com...er/us/download/22678.html is SmartStart te downloaden, volledig gratis, via officiële HP/Compaq-website. Werkt voor de Proliant ML350 Generatie 1 (heb hem ook, PIII 933MHz).

[ Voor 11% gewijzigd door HetBiggie op 30-07-2005 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super!!! download loopt en nog betrekkelijk vlot ook.

Ik ben zojuist in het Bios geweest..is het slim om alles naar standaard te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik eens gek doen, Linux CD rommetje er in (nog noooooit mee gewerkt, en het is al een oudje) ding gaat als een dolle zonder foutmeldingen!!!

ff een tipje voor een linux n00b: wat is een goede en eenvoudige, en complete en...en...en... Linux distributie.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 14:58 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:58:
serienummer gevonden, zat achter deurtje op klein stickertje verstopt:

8112DFBZ1110

verder vermeld het stickertje: ML350T P933 SP3441 did is as close as I get to a productnummer
Zeg vriend, er is een Edit-knop :)

8112DFBZ1110 ->
Serial Number 8112DFBZ1110
Product Number 470009-694
Product Description ML350T SP3441
Country Netherlands
Date of Warranty Check 30 Jul 2005
Warranty Type Base Warranty
Start Date 26 Mar 2001
Hardware Maintenance On-Site
Status Expired
Start Date 26 Mar 2001
End Date 26 Apr 2004
Service Level Zone 1 , Customer Calls , Next Available Technical Resource, Onsite , Next Business Day Response , Standard Office Hours, Standard Office Days , Agreement
Deliverables Hardware Problem Diagnosis
Material
Repair
Software Support
Status Expired
Start Date 26 Mar 2001
End Date 26 Jul 2001
Service Level Customer Calls , Next Available Technical Resource, Remote , 2 Hours Off-Site Response , Reasonable Commercial Effort Restoral Time , Next Available Technical Resource, Electronic , Standard Office Hours, Standard Office Days , Agreement
Deliverables Technical Support

Verwijderd

Topicstarter
He PcDealer..thnx m8 dat is een boel info..

volgens mij delen we nog een hobby...

XTC 840 LX met 1998 RS Judy XC

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm.

Ik probeer win 2k te installeren (die had ik en linux niet) maar nu klapt de server er volledig uit en reboot tijdens het partitioneren van mijn harde schijf (C:) niet op een vast pun, telkens ergens anders...lijkt er op dat de processor het te warm krijgt, alleen doet hij het niet ergens anders, bijvoorbeeld tijdens Smartstart...

Iemand een idee??

Verwijderd

makkelijke linux die standaard een hoop herkent is fedora.
Is ook gratis.

Tipje: Nooit 2 keer achter elkaar posten, daar is de edit knop voor.
Op deze manier riskeer je een slotje.
Geef de mensen hier ook even de kans om te reageren.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 22:27 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:05:
He PcDealer..thnx m8 dat is een boel info..

offtopic:
volgens mij delen we nog een hobby...

XTC 840 LX met 1998 RS Judy XC
Ik heb een Netserver LH3, die komt uit 1999, denk ik. Windows Server 2003 herkende alles. Probeer eens zonder de Smartstart cd.

offtopic:
Ik heb een Judy C (heb ik ook een longsleeve shirt van). Heb nog een XT voorderailleur te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx PcDealer, heb hem nu volledig LX en wil hem graag homogeen houden ;-)

Verder wil ik ook iedereen bedanken voor de tips etc. heb hem draaien op win 2K.. gaat als de brandweer, nu alleen nog bedenken wat ik er mee ga doen. voorlopig maar voor mijn p2p en ftp en ff een curcus mcse om te spelen met dit nieuwe gadget.

Overigens PcDealer... ik kreeg dus de stopfout tijdens installatie van 2003.... zonder OS. Zou ik nu wel straffeloos een upgrade o.i.d. naar win server 2003 kunnen uitvoeren?? Denk niet dat het echt nodig is, never fix a thing that ain't broken, maar toch...voor de heb.

Best regards,

bart

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:32:
Thnx PcDealer, heb hem nu volledig LX en wil hem graag homogeen houden ;-)
"LX"?
Verder wil ik ook iedereen bedanken voor de tips etc. heb hem draaien op win 2K.. gaat als de brandweer, nu alleen nog bedenken wat ik er mee ga doen. voorlopig maar voor mijn p2p en ftp en ff een curcus mcse om te spelen met dit nieuwe gadget.
Mooi! :9
Overigens PcDealer... ik kreeg dus de stopfout tijdens installatie van 2003.... zonder OS. Zou ik nu wel straffeloos een upgrade o.i.d. naar win server 2003 kunnen uitvoeren?? Denk niet dat het echt nodig is, never fix a thing that ain't broken, maar toch...voor de heb.
Die stoperror krijg je wel bij 2003, maar niet bij 2000? Misschien driverprobleem, of geheugenfout. Alles goed aandrukken.

Drivers: (hier vind je ook BIOS/Firmware updates, niet uitvoeren zonder een referentienummer/case van HP)
Windows 2000 Server
Windows Server 2003

Manual:
http://h20000.www2.hp.com...-001%2FTPM_201345-001.pdf

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27

ThunderNet

Flits!

Heb je er niet toevallig ook een IDE schijf naast geplaats?

zodra je een IDE schijf plaats wil die daar van booten ipv de SCSI schijven....

goede linux distributie?: Windows 2003 :+++
draait bij mij als een zonnetje op een ML350 600Mhz :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ThunderNet schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:08:
[...]
zodra je een IDE schijf plaats wil die daar van booten ipv de SCSI schijven....
[...]
Ligt aan de ingestelde bootvolgorde. Dus de SCSI controller eerst.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27

ThunderNet

Flits!

PcDealer schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:09:
[...]

Ligt aan de ingestelde bootvolgorde. Dus de SCSI controller eerst.
en dat kun je helaas dus niet instellen in de bios van de ML350.. althans, ik heb het nog nooit gevonden :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als er nog problemen zijn, bel dan 0900 117 0000.

Verwijderd

Topicstarter
Deore LX PcDealer ;-)

Geen problemen, die bestaan niet. Heb wel een paar vraagjes:

De machine sloeg na ca. 1,5 dag uit omdat hij het te warm kreeg, de pentium III wordt (lees werd) niet actief gekoeld. Nu had ik nog ergens een koeler liggen (12 volt, aan te sluiten op de voeding) die ik op de pasieve koeler heb geschroefd :-)

1. wordt de koeler zo warm dat mijn ztalen schroever het koelertje doen smelten.

2. kan het ook zo zijn dat het te koel wordt, ik kan in de Bios niks terug vinden over temp's e.d. en vraag me af of er destijds al sensoren op zaten. (of zitten die er wel op en bestaan daar ook weer leuke progjes voor zoals op de PC)

Heb ondertussen drie dikke pillen van MS over Netwerken en netwerkadministration...leuk zo in mijn vakantie. Morgen voor de afwisseling ff klooien met een Ipaq en Bluetooth GPS, heb geen auto, maar toch leuk om te hebben, TomTom 5 kent ook wandel en fiets route's :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 14:26 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

offtopic:
Ja, ik XT achter, LX voor (kapot, dus willen vervangen door XT).
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:25:
Geen problemen, die bestaan niet. Heb wel een paar vraagjes:

De machine sloeg na ca. 1,5 dag uit omdat hij het te warm kreeg, de pentium III wordt (lees werd) niet actief gekoeld. Nu had ik nog ergens een koeler liggen (12 volt, aan te sluiten op de voeding) die ik op de pasieve koeler heb geschroefd :-)

1. wordt de koeler zo warm dat mijn ztalen schroever het koelertje doen smelten.
De heatsink wordt bij servers vaak niet direct gekoeld, maar op een afstand door vak 120mm varianten. Deze kunnen meestal ook redundant worden uitgevoerd. Er zou i.e.g. niets mogen smelten. Er is een .pdf over koeling richtlijnen bij die server te vinden, zonder plaatjes.

Heb nog een officieel MS Windows 2000 Professional boek liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2005 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:30:

[...]

De heatsink wordt bij servers vaak niet direct gekoeld, maar op een afstand door vak 120mm varianten. Deze kunnen meestal ook redundant worden uitgevoerd. Er zou i.e.g. niets mogen smelten. Er is een .pdf over koeling richtlijnen bij die server te vinden, zonder plaatjes.

Heb nog een officieel MS Windows 2000 Professional boek liggen.
Zonder plaatjes.... :..( ben al aan het googelen op cooling guidelines) nu maar hopen dat ik ondertussen niks kapot maak door te coool te draaien

Wat dat handboek betreft, mag ik daar op terug komen nadat ik de dertig centimeter papier hier heb doorgewerkt, misschien in een volgend leven dus :-)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:49:
[...]

Zonder plaatjes.... :..( ben al aan het googelen op cooling guidelines) nu maar hopen dat ik ondertussen niks kapot maak door te coool te draaien
Lijkt me sterk :)
Wat dat handboek betreft, mag ik daar op terug komen nadat ik de dertig centimeter papier hier heb doorgewerkt, misschien in een volgend leven dus :-)
Is een leerboek 70-761 of zo "Installing, Configuring & Maintaining Windows 2000 Professional".

Verwijderd

Als je alleen beetje met linux wilt spelen zonder als standaard OS te houden ,

Kun je altijd nog KNOPPIX 3.x downloaden , Is gewoon een BOOT cd , en draait vanaf de cd-rom
Bv als je virussen heb :P kan je ff scannen , of badblock test of iets dergelijks , je kan zelfs programma's installeren , hij maakt namelijk een TEMP directory op je schijf aan , zodra je knoppix afsluit verwijderd hij de TMP director ook. misschien wel handig voor de linux noob , kan er weinig fout gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:49:
Als je alleen beetje met linux wilt spelen zonder als standaard OS te houden ,

Kun je altijd nog KNOPPIX 3.x downloaden , Is gewoon een BOOT cd , en draait vanaf de cd-rom
Bv als je virussen heb :P kan je ff scannen , of badblock test of iets dergelijks , je kan zelfs programma's installeren , hij maakt namelijk een TEMP directory op je schijf aan , zodra je knoppix afsluit verwijderd hij de TMP director ook. misschien wel handig voor de linux noob , kan er weinig fout gaan ;)
Kijk dit zijn replies waar je als n00b iets mee kunt, ga es ff zoeken naar knoppix

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:02:
[...]

Kijk dit zijn replies waar je als n00b iets mee kunt, ga es ff zoeken naar knoppix
Hé n00b: meuktracker: Knoppix 3.9 ;)

Verwijderd

Ik ben toevallig ook bezig met eenzelfde server en heb een ander vraagje.

Ik heb geen processoren er in zitten, (waren voor andere nodig) dus wil ik andere aanschaffen. Kun je probleemloos lagere snelheden erin zetten? Dus een dual P3 800 o.i.d.?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:00:
Ik ben toevallig ook bezig met eenzelfde server en heb een ander vraagje.

Ik heb geen processoren er in zitten, (waren voor andere nodig) dus wil ik andere aanschaffen. Kun je probleemloos lagere snelheden erin zetten? Dus een dual P3 800 o.i.d.?
Een ML350 van de eerste generatie?
Ja: http://partsurfer.hp.com/...ysel=Processor&catsel=%3F

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 08-08-2005 13:14 ]

Verwijderd

Het is er inderdaad eentje van de 1e generatie. Thnx! Nu kan ik ook verder experimenteren, alleen nog wat schijven erin hangen, maar dat gaat wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer, kameraad... ;-)

Heb je ook enig idee wat het gemiddeld stroomverbruik is van zo'n Proliant? Ik krijg namelijk de indruk dat ik een wietkwekerij heb i.p.v. een server met een kleinere voeding dan mijn PC... :-)

Ik was al wat aan het snuffelen maar dat wil niet echt lukken. Heb overigens het ding nu sinds dag 2 aan het draaien zonder downtime, ben als een kind zo blij. Nu nog een doel, heb ca. veel Gig. aan hd lol.

regz.

Bart

P.S. overigens crusix ben ik wel enieuwd naar je ervaringen met deze server, als je hem niet in een gekoelde serverruimte hebt staan is het wel belangrijk dat je de processor(-en) actief koelt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 21:02 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:58:
PcDealer, kameraad... ;-)

Heb je ook enig idee wat het gemiddeld stroomverbruik is van zo'n Proliant? Ik krijg namelijk de indruk dat ik een wietkwekerij heb i.p.v. een server met een kleinere voeding dan mijn PC... :-)
Neen. Maar er zijn wel sites waar je het ongeveer kunt berekenen. Ik heb een HP Netserver LH3 uit dezelfde periode en die heeft standaard 2x 300 Watt. Die heb je pas echt nodig wanneer er 2x 6 schijven in zitten, 1GB geheugen en 2x PIII 600.

Dus ik denk gemiddeld 200 Watt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat meer in Kwh's per periode te denken... de tweede pentium (933 Mhz.) en 4 extra schijven (en 640 Mb geheugen) zijn onderweg, maar als ik tot 10 (!?) Kwh per dag Extra stroom verbruik dan moet ik toch echt gaan na denken over een manier waar op dat ding zijn geld ook een beetje terug kan verdienen...

Ik zal idd maar es ff verder gaan snuffelen.

thnx for feedback once more

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 20:06 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:05:
Ik zat meer in Kwh's per periode te denken... de tweede pentium (933 Mhz.) en 4 extra schijven (en 640 Mb geheugen) zijn onderweg, maar als ik tot 10 (!?) Kwh per dag Extra stroom verbruik dan moet ik toch echt gaan na denken over een manier waar op dat ding zijn geld ook een beetje terug kan verdienen.
[...]
Lijkt me sterk. Ik heb sinds januari nog geen 1300 KWh verbruikt, met een pc XP1800+ 2GB, 13GB + 2x 40GB.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

*Schop*

Overzicht Network Operating System software support op HP servers gevonden :*)
Ik zie echter alleen de ML350 G3 en de ML350G4/G4P.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2005 13:27 ]

Pagina: 1