Toon posts:

A8N-SLI Deluxe - installatie blijft haken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag dat er een paar relevante topics over deze mobo lopen, maar mijn probleem is toch net iets anders, dus voor het gemak even een nieuwe topic.

Sinds enkele uren heb ik mijn nieuwe PC ontvangen dat door een computerbedrijf in elkaar is gezet. Ik heb het hele zaakje aangesloten. Toen ik de PC aanzette, kreeg ik het welkomstscherm te zien van het moederbord. Ik druk op DEL om de installatieprocedure te starten. Vervolgens staat er "Entering setup...." en hierna gebeurt er helemaal niets meer.

Ik merkte tevens op dat het lampje van mijn DVD brander aan en uit leek te gaan en mijn DVD speler wil niet openen, maar ik weet niet of dit relevant is.

Weet iemand waarom het scherm niet verder komt dan Entering setup? Een vriend van mij vermoedde dat de BIOS d.m.v. een jumper in het moederbord gereset moet worden. Wat denken jullie? (Asus A8N-SLI Deluxe wil niet meer) Heeft Thandor daar het antwoord voor me?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben nu een beetje teleurgesteld, aangezien ik een hoop geld hieraan heb besteed. Mijn onderdelen:

Mobo: A8N-SLI Deluxe GL/PCIEx 939
Voeding: GEZ Power Supply 500W ATX
Geheugen: 2x RAM 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston
Processor: CPU 939 AMD Athl64 3500+ 2.2 Ghz Venice
Koeler: CM Arctic CPU Freezer 64
HDD: 160GB 7200 Maxtor 6L160M0 8MB SATA
DVD-R: Plextor PX-716A/T3 16x
DVD: DVDI LG GDR-8163B 16x/52x bulk zwart
Videokaart: GRAE Connect3D ATI Radeon X800 XL 256MB

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat hartelijk dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 10:55 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik zou gewoon even je computerleverancier bellen, of ze hebben iets niet goed aangesloten en/of ze hebben de pc niet goed getest. Via postorder besteld ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:09:
Ik zou gewoon even je computerleverancier bellen, of ze hebben iets niet goed aangesloten en/of ze hebben de pc niet goed getest. Via postorder besteld ?
Bedankt voor je reply :)

Ik heb het zaakje via www.gistron.com besteld en het is vanochtend aan de deur geleverd. Ik bestel via Gistron meestal mijn onderdelen, maar dit is voor het eerst dat ik een heel systeem bij ze bestel en laat fabriceren. Ik kan ze maandag pas weer bellen. Het ziet er inderdaad naar uit dat de PC niet goed is getest, maar mij was al door Gistron verteld dat ze er van uitgaan dat ik zelf de PC kan configureren etc. Helaas gaat dit mijn kennis te buiten en hoop ik dat er nog nuttige tips zijn waarmee ik het zelf eventueel kan oplossen zonder het bedrijf te bellen (dan moet ik nog tot maandag wachten).

Het toetsenbord lijkt trouwens ook niet goed te reageren. Ik moet bij het DEL gebeuren op tijd drukken, want als "Press DEL" er eenmaal staat, ben ik te laat.

Voorlopig zat ik te denken aan het verplaatsen van de jumper. Is er iemand die dit kan bevestigen of zijn er nog andere suggesties? Heel graag!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:22 ]

• KaMiKaZe
Als dit binnen de garantie valt, kun je de pc openschroeven en kijken of alles goed vast zit. Of proberen de bios te resetten.

CPU koeler, Floppy drive, DVD/CD ROM, Alle stroomkabels, als je er echt geen verstand van hebt zou ik er gewoon vanaf blijven en wachten tot Maandag. Een systeem wat gelijk blijft hangen lijkt op een te heet wordende proc, kapot geheugen, verkeerd aangesloten drives.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eventjes wat zitten prutsen met mijn vriendin en heb de jumpers verplaatst. Onderweg kwam ik er achter dat Gistron niet eens de DVD stroomkabel had aangesloten |:( Maar goed, die hebben we nu wel aangesloten en die doet het gewoon.

Het is ons gelukt. We installen momenteel Windows. Bedankt voor de geboden hulp!

• KaMiKaZe
slordig van Gistron, het leek inderdaad op een assemblage fout. Dit geeft dus wel aan dat Gistron nog niet eens de moeite neemt om even te kijken of door klanten bestelde systemen zonder OS wel werken. Ik vind dat een slechte zaak. Veel plezier met je nieuwe PC :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Heeft Thandor daar het antwoord voor me?
Het antwoord is blijkbaar dat Gistron geen PC's kan bouwen én ze niet (goed) test voordat de PC geleverd wordt. Je bent nl. niet de eerste met een niet werkende, voorgeassembleerde Gistron PC.
Controleer dus de PC goed zodat je zeker weet dat het goed draait.

De "GEZ Power Supply 500W ATX" is hoogstwaarschijnlijk een Q-Tec voeding.
Q-Tec is, zoals voor de meeste mensen bekend, geen supervoeding. Mocht je wederom vreemde problemen krijgen dan is het verstandig om de PSU goed in de gaten te houden.
Uiteraard kun je dan een nieuw topic starten op GoT ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies! Inderdaad, ik ben het er mee eens. Gistron is slecht bezig. Een vriend van me heeft ook recente slechte ervaringen. Mijn internet werkt morgen pas op me nieuwe PC, maar het eerste wat ik doe is een mailtje naar ze sturen met daarin alle fouten die gemaakt zijn.
Pagina: 1