VDO Dayton 1404 + Aux-in

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69306

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn autoradio.
Ik heb een VDO Dayton 1404 gfekocht omdat deze een aux-in heeft.
Als ik echter een apparaat (iPod) aansluit op deze aux-in krijg ik alleen geluid over de achterste box (van mijn Astra). Ook kan ik niet het volume regelen op de autoradio maar alleen op de iPod.
Ook het naar voor of achter halen van de "fader" heeft geen enkel effect.
Zet ik de autoradio op CD en speel een CD hoor ik het geluid van mijn iPod er gewoon doorheen.

Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb deze ook gekocht en mijn ipod doet het er prima op. Toevallig niet aangesloten op de verkeerde tulpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee volgens mij niet.
Volgens zo'n joker van de Halfords kon je sowieso geen iPod aansluiten op je aux-in. Alleen maar via een speciaal kabeltje en niet zomaar vanuit je koptelefoonuitgang op de aux-in.
Klopt dit?

Kun jij wel het geluidsvolume van de aux harder zetten via de autoradio?
En krijg jij het geluid van de iPod ook gewoon door de radio en/of CD heen als je hem aan laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Ik ben net terug van een autoritje en heb de hele weg naar de ipod geluisterd via de 1404. Ik kan het volume zowel via de ipod als via de radio veranderen, maar ik heb meestal het volume van de ipod bijna op zijn hardst en regel daarna het volume gewoon met de volumeknop van de radio.

Ik hoor geen andere zenders ofzo door de muziek heen. Ook tijdens de stiltes tussen verschillende nummers hoor ik verder niets..

Werkt bij mij dus prima!

Misschien de boxen verkeert aangesloten / isostekkers niet ok. Als je zeker weet dat alles goed is aangesloten, dan zou ik terug gaan met die radio en een andere vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je info!

Het moet dus wel kunnen (wat een klootkjokers daar bij de Halfords).

Wat raar dat het bij dan niet werkt. Iso moet ok zijn aangesloten want de rest (CD/Radio) doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20

Eraser127

Nijkerk

Anoniem: 69306 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:37:
Nee volgens mij niet.
Volgens zo'n joker van de Halfords kon je sowieso geen iPod aansluiten op je aux-in. Alleen maar via een speciaal kabeltje en niet zomaar vanuit je koptelefoonuitgang op de aux-in.
Klopt dit?

Kun jij wel het geluidsvolume van de aux harder zetten via de autoradio?
En krijg jij het geluid van de iPod ook gewoon door de radio en/of CD heen als je hem aan laat staan?
je kan idd de iPod ook via een speciaal kabeltje (via brede connector) aansluiten op de aux-in.Op de cd-wissel ingangkan ook, dan kun je de iPod besturen met je radio, alhoewel dan nog niet echt geweldig werkt. Maar je kan natuurlijk altijd de headphone uit gebruiken, dus waarom die knakker zegt dat dat niet kan? (om je een duur kabeltje aan te laten schaffen?)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

Anoniem: 69306 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:58:
Bedankt voor je info!

Het moet dus wel kunnen (wat een klootkjokers daar bij de Halfords).

Wat raar dat het bij dan niet werkt. Iso moet ok zijn aangesloten want de rest (CD/Radio) doet het prima.
Moet zeker filliaal nijmegen burchtstraat zijn geweest. Ik werk persoonlijk in de halfords als bij baan voor nu zon 4 jaar. Even wat info voor je. De VDO 1404 heeft wel vaker problemen met de aux. De aux ingang wat naar het eindtrap ic zijn de baantjes van de print vaak slecht. Wanneer je de auto radio binnen 8 dagen trg brengt heb je gewoon recht op dat hij omgeruild wordt. Verder kan je WEL een ipod met een aux kabeltje aansluiten (welke mongool heeft dat gezegt/?? waar is die ingang anders dan voor) en idd gewoon ipod volop en volume regelen met de autoradio. Verder als je autoradio ouder is dan 8 dagen (VDO heeft 1 jaar garantie) wordt hij door halfords opgestuurd naar de reparateur. TBK is de service instantie. Daar wordt hij doorgemeten en gecontroleerd. Reken erwel op dat je de autoradio +/- 2 weken kwijt bent. Als het goed is heb je een garantiebewijsje gekregen met zon mooi blauw wit envelopje die ff mee sjouwen inclusief de autoradio dan komt het wel goed.

MVG een Halfords Medewerker

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Held!

Idd het was filiaal Burchtstraat in Nijmegen (hoe wist je dat?). De twee medewerkers daar waren erg onbeschoft en onduidelijk. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle Halfords medewerkers zo zijn.

Fijn dat je me deze info verstrekt nu weet ik dat ik gewoon terug moet (gelukkig naar Oss want daar waren ze wel vriendelijk en hadden ze deze op voorraad). Ik heb hem vrijdag gekocht dus ruilen is geen probleem.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim

hovingtim

Wicked

Anoniem: 69306 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:46:
Held!

Idd het was filiaal Burchtstraat in Nijmegen (hoe wist je dat?). De twee medewerkers daar waren erg onbeschoft en onduidelijk. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle Halfords medewerkers zo zijn.

Fijn dat je me deze info verstrekt nu weet ik dat ik gewoon terug moet (gelukkig naar Oss want daar waren ze wel vriendelijk en hadden ze deze op voorraad). Ik heb hem vrijdag gekocht dus ruilen is geen probleem.

Bedankt!
Ik werk zelf in filliaal dukenburg waar wij regelmatig klanten boos langs komen omdat ze in nijmegen burchtstraat verkeerd zijn voorgelicht en of onbeschoft zijn behandeld (loop een stelletje onbeschofte lui daarzo rond niet te weinig). Veel informatie daarzo wordt verkeerd voorgelicht of ongeïntresseerd behandeld. Om nog maar niet van de fietsen te spreken. 9 van de 10 fietsen die in burchtstraat zijn gekocht (behalve die op maandag dinsdag en zaterdag want dan is een goede fietsenmaker in dat filliaal aanwezig) komen bij ons filliaal trg vanwege slechte afmontage. Maar nu wel tevreden??? probleem verholpen?? 99 euro was niet duur voor die autoradio aangezien zn mogelijkheden

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, probleem nog niet opgelost.
Ik eerst langs Dukenburg maar daar hadden ze hem niet meer.
Dus ik naar Oss om hem te ruilen. Vriendelijke verkoper daar wil even kijken wat het probleeem is. Vervolgens wil hij de aux-in van een ander (zelfde type, showmodel) apparaat testen: Helemaal geen geluid via de aux-in met mijn iPod en headphonejack-tulp! (ja ik heb ook getest of de draad wel goed is).
Dus ik krijg een derde (in verpakking) apparaat mee in de hoop dat deze het wel doet maar helaas ook deze heeft dezelfde mankementen.

Ik weet het nu echt niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim

hovingtim

Wicked

Vreemd ZEER VREEMD. Toch raar dat na 3 autoradios je nogsteeds met hetzelfde probleem zit. Heb je andere kabels geprobeerd? En geeft je ipod wel goed geluid via de oordopjes. Na 3 autoradios zou je toch denken dat er 1 geen last van moet hebben. Denk dat het nu toch afstrepen van de oorzaken wordt. Maar gelukkig ben je nu wel fatsoenlijk behandeld

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik niet in Dukenburg langskomen als jullie ze weer binnen krijgen? Kijken wat het probleem is?

Oh en de iPod doet het via dezelfde kabel probleemloos over de aux-in van mijn stereo, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Erg vaag allemaal... Ik begon bijna even aan mezelf te twijfelen maar bij mij doet ie het nog steeds goed.

Klik (telefoon filmpie...quiktime)

Maar dus je kabel is goed, ipod is goed, je hebt de boel goed aangesloten,.....wat kan het zijn.

Heb je misschien een aparte equaliser-instelling waardoor die niet genoeg signaal geeft ofzo iets...kan ook niets beters verzinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 69306 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:38:
Kan ik niet in Dukenburg langskomen als jullie ze weer binnen krijgen? Kijken wat het probleem is?

Oh en de iPod doet het via dezelfde kabel probleemloos over de aux-in van mijn stereo, dus daar ligt het niet aan.
Ervanuitgaande dat ze nog binnenkomen ;)
Deze week laatste leveringen, en niet elk filiaal krijgt ze dan...

Maar heb je toevallige een dock of niet? Zou je eens kunnen proberen of het daarmee wel werkt, dan heb je gewoon een genormaliseerd lijnsignaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met dock ook geprobeerd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim

hovingtim

Wicked

MikeyMan schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:08:
[...]

Ervanuitgaande dat ze nog binnenkomen ;)
Deze week laatste leveringen, en niet elk filiaal krijgt ze dan...

Maar heb je toevallige een dock of niet? Zou je eens kunnen proberen of het daarmee wel werkt, dan heb je gewoon een genormaliseerd lijnsignaal...
Volgens mij was het vanaf week 31 wordt de actie weer hervat voor 2 weken. kortom week 31 en 32 zou hij weer in de schappen moeten liggen (maar pin me er niet op vast). Als je dan even 1tje apart laat leggen (even bellen en even je probleem uitleggen) kunnen we vast wel even testen in de winkel (zeg het er wel even bij). Neem wel even de papier rotzooi mee

[ Voor 7% gewijzigd door hovingtim op 02-08-2005 17:15 ]

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hovingtim schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:14:
[...]

Volgens mij was het vanaf week 31 wordt de actie weer hervat voor 2 weken. kortom week 31 en 32 zou hij weer in de schappen moeten liggen (maar pin me er niet op vast). Als je dan even 1tje apart laat leggen (even bellen en even je probleem uitleggen) kunnen we vast wel even testen in de winkel (zeg het er wel even bij). Neem wel even de papier rotzooi mee
Yepz... Maar er is nog maar 1 decentrale levering, en het ding blijft vervallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Laatst online: 29-06 22:24
Die VDO Dayton 1404 heb ik gelijk terug gebracht. Wat een meuk.

TIP:
Heb nu de H&B CA-5555 besteld. Kost 112,- euro bij pixmania.nl
(zou die beter zijn? :O)
Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/2/1/14400212/l_14400212.jpg
Kan je je PDA ook gelijk voeden met +5V van de USB

Check H&B CA-5555

MP3/FM Car Audio
Audio CD / Audio CD-R/RW
MP3 CD-R/RW
MP3 USB interface (1.1 & 2.0 compatible)
MP3 SD/MMC Card reader
Power Output 4x45W
RDS (Radio Data System)
TA/TP (Traffic Program)
EON (Enhanced Other Networks)
PTY (Program Type)
AMS (Auto Memory Store)
MP3 - ID3 Tag Display
MP3 track search
4 DSP Equalizer Modes
Loudness
Anti-Theft flip-down detachable panel
Multi Color VFD Display
Subwoofer Line Out
Amplifier Line-Out x4
RCA Line-In x2
Telephone Mute
etc..

[ Voor 13% gewijzigd door tweakradje op 05-08-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, ook bij Dukenburg werkte het geheel niet. Geen enkel geluid via de aux-in.

Ik geef het op en heb mijn geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb hem gister gekocht bij de Halfords in Apeldoorn, en direct na het inbouwen werkte alles prima, tweakradje noemt het "meuk" maar ik moet zeggen dat hij mij wel erg goed bevalt, iPod eraan en versterker en alles werkt naar behoren. Voor 99 euro echt geen slechte koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82404

Klopt, ik had ook alleen geluid op de achterste speakers en heel zacht.... toen ik hem per ongeluk op de versterker kabeltjes (dat zijn net zulke tulpkabeltjes namelijk) had aangesloten..... even de andere kabeltjes gepakt en nu werkt het wel :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 82404 op 20-08-2005 11:22 ]

Pagina: 1