[Windows 2003] RDP omgeving, menu aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Users loggen in op een terminal server omgeving zonder toegang tot bv office applicaties. Echter wanneer je rechtermuisknop doet en dan nieuw, dan kan je alsnog een nieuw office document openen. Rechtermuisknop uitschakelen is geen optie. Wie weet op welke manier ik 'nieuw' menu voor alle users die inloggen op de terminal server kan beperken tot bv alleen map en snelkoppeling .

Ik kan het wel in register weghalen, maar het komt steeds terug.
Kan ook NTFS permissions zetten op de exe's, maar dat vind ik geen mooie oplossing ....

Afbeeldingslocatie: http://www.centrale-koe.nl/nieuwmenu.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Flyduck op 30-07-2005 10:45 ]

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neem eens een kijkje in %userprofile%\templates ?

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 30-07-2005 10:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

in WindowsXP kan dit met TweakUI, weet alleen niet in hoeverre dit op Windows 2003 goed gaat

Verder had ik nog ff gezocht, want je hebt ook de optie wanneer je rechts klikt op een folder/icon dat je dan Send To kan kiezen, de opties die in Send To staan die bevinden zich wel gewoon in een map nl. C:\Documents and Settings\Default User\SendTo

Maar voor New heb je dit niet direct ..
Soms best jammer de ondoorzichtigheid van Windows, vooral in de vroege ochtend :-)

--

Met Kixtart kun je sleutels in je register toevoegen / verwijderen wanneer gebruikers zich aanmelden, misschien dat je daar iets mee kunt wanneer je bijv die keys te overschrijven / verwijderen (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew als ik mij niet vergis)

[ Voor 26% gewijzigd door ErwinvA op 30-07-2005 11:06 ]

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
ErwinvA schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:58:
in WindowsXP kan dit met TweakUI, weet alleen niet in hoeverre dit op Windows 2003 goed gaat
Dank je !
Ik had idd al tweak UI geinstalleerd staan op de Terminal Server omdat ik altijd die pijltjes weg wil halen bij shortcuts (vind ik mooier staan voor de gebruikers). Je kan idd ook template aanpassen binnen Tweak UI !
Even profiel van user weggooien, en wanneer ze dan opnieuw aanmelden wordt het doorgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.centrale-koe.nl/werkt.jpg

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• ErwinvA

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

ah mooi :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ErwinvA schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:58:

Maar voor New heb je dit niet direct ..
Soms best jammer de ondoorzichtigheid van Windows, vooral in de vroege ochtend :-)
Kijk eens boven je?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ErwinvA

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

joah ..
vroege ochtend (-;
Pagina: 1