Ik heb op de site van Typhone een zeer aantrekkelijke aanbieding gezien. Het gaat om de Bel & SMS Super SIM-only 50 waar je 450 smsjes of belminuten krijgt. Normaal kost dat 50 euro, maar op deze site word het aangeboden voor 12,95 euro per maand. Ik vind dat een beetje moeilijk te geloven dat dat zo goeiekoop is. Zijn er mensen die ervaring hebben met typhone?
ze kunnen dat zo goedkoop aanbieden, omdat ze geld krijgen voor elk simkaart die zij verkopen van vodafone. Dus kunnen ze een deel van het geld aan jou teruggeven.
Maar krijgen ze er zoveel voor terug? Als ik omreken naar de kosten per minuut/smsje kom ik uit op 0,029 euro.1300A schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:35:
ze kunnen dat zo goedkoop aanbieden, omdat ze geld krijgen voor elk simkaart die zij verkopen van vodafone. Dus kunnen ze een deel van het geld aan jou teruggeven.
En ze kunnen het niet alleen zo goedkoop doen omdat ze geld krijgen van iedere simkaart, maar in dit geval, sim-only, krijg je dus geen telefoon, en dat maakt het abbo normaal zo duur.
Dus ik snap al die mensen niet die ieder jaar, of veel zelfs vaker, een nieuwe telefoon moeten hebben.
Mijn huidige telefoon, bijna 2 jaar oud, moest ik kopen omdat mijn vorige na ruim 4.5 jaar niets veel meer deed. Maar ik had met mijn oude telefoon een sim-only abbo, voor 5 euro per maand, Orange Free 30, dus 25 euro korting per maand. Het had een heel goedkoop jaarabbo kunnen zijn voor mij, als mijn oude telefoon dan niet na ~1.5 maand van het abbo jaar kapot ging
Losse gsm voor 200 euro gekocht, alsnog 100 euro goedkoper uit dan 1 jaar lang 30 euro per maand betalen aan Orange.
Tot zover dit halve offtopic maar misschien toch nuttige stukje.
Dus ik snap al die mensen niet die ieder jaar, of veel zelfs vaker, een nieuwe telefoon moeten hebben.
Mijn huidige telefoon, bijna 2 jaar oud, moest ik kopen omdat mijn vorige na ruim 4.5 jaar niets veel meer deed. Maar ik had met mijn oude telefoon een sim-only abbo, voor 5 euro per maand, Orange Free 30, dus 25 euro korting per maand. Het had een heel goedkoop jaarabbo kunnen zijn voor mij, als mijn oude telefoon dan niet na ~1.5 maand van het abbo jaar kapot ging
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ja ik heb er erg veel aan. Jullie hebben me overtuigt, ik ga dat abonement bestellen.Nakebod schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:48:
En ze kunnen het niet alleen zo goedkoop doen omdat ze geld krijgen van iedere simkaart, maar in dit geval, sim-only, krijg je dus geen telefoon, en dat maakt het abbo normaal zo duur.
Mijn huidige telefoon, bijna 2 jaar oud, moest ik kopen omdat mijn vorige na ruim 4.5 jaar niets veel meer deed. Maar ik had met mijn oude telefoon een sim-only abbo, voor 5 euro per maand, Orange Free 30, dus 25 euro korting per maand. Het had een heel goedkoop jaarabbo kunnen zijn voor mij, als mijn oude telefoon dan niet na ~1.5 maand van het abbo jaar kapot gingLosse gsm voor 200 euro gekocht, alsnog 100 euro goedkoper uit dan 1 jaar lang 30 euro per maand betalen aan Orange.
Weet iemand ook hoe dat werkt met dat 450/450 sms/bellen? als je bijvoorbeeld 350 minute belt kun je nog 100 smsjes versturen? En is en zo iets dat je elk moment kan zien hoeveel je nog kan bellen/smsen? Net als telfort heeft voor prepayt dat als je *100# belt dat je je beltegoed te zien krijgt?
[ Voor 7% gewijzigd door darkdesign op 30-07-2005 10:04 ]
Velen geloven het nog steeds niet. Als je deze niet nadenkenden mensen vraagt waar zij denken dat de gsm-boertjes de "gratis" telefoons vandaan halen die normaal honderden euro's kosten.... Realiseren ze zich opeens dat ze hun "gratis" gsm voor veel geld zelf betaald hebben.
Nadeel in dit verhaal vind ik alleen dat je dus ieder jaar van abonnement moet switchen. Want na een jaar loopt je abonnement af en als je niets doet betaal je dus €50,- per maand.
Hulde aan de eerste provider die zijn bestaande klanten net zoveel waardeerd als zijn nieuwe! Helaas heb ik die nog niet gevonden.
Nadeel in dit verhaal vind ik alleen dat je dus ieder jaar van abonnement moet switchen. Want na een jaar loopt je abonnement af en als je niets doet betaal je dus €50,- per maand.
Hulde aan de eerste provider die zijn bestaande klanten net zoveel waardeerd als zijn nieuwe! Helaas heb ik die nog niet gevonden.
Ow dat is wel handig, en ben je verder ook tevrede met de berijkbaarheid enzo van VF?Mandurang schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:08:
Ik heb een vodafone-200 abonnement. Als ik 1200 bel optie 1, krijg ik een smsje met met resterende belbundel. Ik neem aan dat het voor de nieuwe sms/bel-abonnementen van VF ook geldt.
Als ik op de VF-site kijk lijkt het daar wel op:Weet iemand ook hoe dat werkt met dat 450/450 sms/bellen? als je bijvoorbeeld 350 minute belt kun je nog 100 smsjes versturen?
Voor de volgende basisdiensten geldt binnen Nederland één Basistarief, dat u uit het gekozen Bel & SMS TeGoed betaalt en u kunt gebruiken voor:
• Bellen naar een Nederlands vast of mobiel nummer en naar Vodafone Voicemail
• SMS en Tekst MMS versturen naar Nederlands 10-cijferig vast en mobiel nummer
• E-mail zonder bijlagen versturen naar een Nederlands mobiel nummer
Ik ben tevreden over de VF-bereikbaarheid. Hiervoor T-mobile gehad, maar dan had ik slechte ontvangst in gebouwen, terwijl collega's wel ontvangst hadden. Met VF daarmee geen problemen meer gehad.
Oh een keer geen ontvangst... VF met vaste lijn gebeld... "ik stond waarschijnlijk naast een kapotte mast..." tsja....
Af en toe een keer geen ontvangst hou je toch wel, maar zo te hore klinkt het beter als telfort die ik nu heb. Thuis valt mijn verbinding heel erg vaak weg en moet ik echt buiten gaan staan om een smsje te versturen. Ik heb op vodafone gezien dat als je 2 euro per maand extra betaalt geloof ik, dat je dan smsjes voor de helft van de prijs kan versturen, dus dat je of 450 belminuten hebt, of 900 smsjes.
Edit
Vodafone 50,00 50,00 euro
SMS Voordeel 2,00 euro
Aantal gratis minuten/SMS 450/900
Zou dat ook op Typhone kunnen? Want daar zie ik die optie niet bijstaan.
Edit
Vodafone 50,00 50,00 euro
SMS Voordeel 2,00 euro
Aantal gratis minuten/SMS 450/900
Zou dat ook op Typhone kunnen? Want daar zie ik die optie niet bijstaan.
[ Voor 18% gewijzigd door darkdesign op 30-07-2005 10:27 ]
Ik zag het ook op de Typhone-site. De optie wordt wel aangeboden bij het abonnement i.c.m. een toestel, maar niet bij Sim-only.
Beetje vreemd.
Beetje vreemd.
Ja indd, maar dat zou ik er wel graag bij willen hebben, want ik sms redelijk veel dus dan is dat wel voordelig.Mandurang schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:28:
Ik zag het ook op de Typhone-site. De optie wordt wel aangeboden bij het abonnement i.c.m. een toestel, maar niet bij Sim-only.
Beetje vreemd.
Op de VF site zie ik trouwens ook nergens iets staan over sim-only abonementen, er staat alleen dat je 50% korting kan krijgen maar verder staat er niks.
[ Voor 18% gewijzigd door darkdesign op 30-07-2005 10:36 ]
VF-online-winkel is relatief voordelig met abonnementen i.c.m. toestellen, maar niet met sim-only.
Ow, dan kan ik beter bij Typhone blijven. Ik heb net een mailtje gestuurt naar Typhone om te vragen of ik "SMS voordeel" bij mijn sim-only abonement kan nemen. Dat zou erg fijn zijn.Mandurang schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:41:
VF-online-winkel is relatief voordelig met abonnementen i.c.m. toestellen, maar niet met sim-only.
bij bestelmaar.nl (waar mijn abbo vandaan komt van april/mei 2005 (VF400+50SMS oude systeem)) kan het in ieder geval wel, heb gisteren een 200 voor mn broer besteld 
Dit zijn overigens GEEN CASH BACK ACTIES! Je betaalt gewoon 7,95 aan Vodafone zelf, ik ben 12,95 per maand kwijt
Dit zijn overigens GEEN CASH BACK ACTIES! Je betaalt gewoon 7,95 aan Vodafone zelf, ik ben 12,95 per maand kwijt
gsmeasy.nl geeft het antwoord:
Vodafone sim only 1 jarig! (geen 2-jarig) nieuw abonnement: € 22.50 sim only voor maar € 5.95 ; € 27.50 sim only voor maar € 6.95 ; € 35 sim only voor maar € 8.95 ; € 50 sim only voor maar € 12.95 per maand. Korting direct op factuur en u betaalt geen aansluitkosten! let op! bij de sim only abonnementen is het niet mogelijk om SMS Voordeel aan te sluiten.
* Mandurang moet vaker refreshen
Vodafone sim only 1 jarig! (geen 2-jarig) nieuw abonnement: € 22.50 sim only voor maar € 5.95 ; € 27.50 sim only voor maar € 6.95 ; € 35 sim only voor maar € 8.95 ; € 50 sim only voor maar € 12.95 per maand. Korting direct op factuur en u betaalt geen aansluitkosten! let op! bij de sim only abonnementen is het niet mogelijk om SMS Voordeel aan te sluiten.
[ Voor 7% gewijzigd door Mandurang op 30-07-2005 11:13 ]
Dat is jammer maar dan heb ik nog niet te klagen met 2,9 cent per minuut/smsje. Vandaag naar de stad geweest om me mobiel simlock vrij te laten maken maar het apparaatje werkte niet, dus word ik deze week gebeld als ik kan komen waneer het apparaatje weer werkt. Waar raden jullie aan om mijn nieuwe abonemant te bestellen? En betaal ik echt maar 12,95 euro per maand voor 450/450 bel/sms?Mandurang schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:11:
gsmeasy.nl geeft het antwoord:
Verwijderd
Ja, je betaald echt maar € 12,95 per maand. Ik heb met GSMeasy goede ervaringen.darkdesign schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:04:
En betaal ik echt maar 12,95 euro per maand voor 450/450 bel/sms?
Pagina: 1