Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[APC back ups rs 1000] valt soms heel even weg...

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb nu sinds een paar weken een back UPS van APC. De RS 1000. Ding werkt verder prima, ook als de stroom uitvalt, maar af en toe dan hoor ik een tik en dan staat het volgende in de logfiles van apcupsd (hij zit op een linux server):

code:
1
2
Sat Jul 30 08:42:31 CEST 2005  Power is back. UPS running on mains.
Sat Jul 30 08:42:29 CEST 2005  Power failure.

En root krijgt dan ook een mailtje met diezelfde melding.

Hoe kan dit? met de stroom hier is niks mis....

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

chromeeh

the Gnome

Ik heb op de zaak ook zo'n sppok ups staan die het zelfde soort geintje vertoond alleen daarvan is de power 2 interface interface (blijf 'm leuk vinden :P) kapot.
Hij gaat ook willekeurig aan en uit :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb dat ook gehad (SmartUPS 2200) maar ik denk dat het bij mij gewoon spanningspieken/dalen waren. Ik zit op een industrieterrein en m'n pa heeft een metaalbedrijf met bijbehorende zware machines en dat is soms goed te merken :X (flikkering in de verlichting als er zo'n apparaat inschakelt, flinke ruis over de speakers)
Bij mij zit er een knopje op de UPS om de gevoeligheid in te stellen, misschien dat het over is als je hem wat minder gevoelig zet? Ik denk dat het gewoon kleine storinkjes in de netspanning zijn waar je UPS iets te snel op reageert.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
klopt, dat staat ook in de manual, er zitten een paar dip switches op waarmee je onder andere de gevoeligheid kunt instellen. ( of jouw ups dat ook heeft weet ik niet, ik kan me voorstellen dat men dit tegewoordig softwarematig doet )

Repareren doe je zo.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb nog eens zitten zoeken in manuals en ook voor softwarematige settings, maar ik kan niks vinden. Het was zojuist weer raak:

code:
1
2
3
4
Sun Jul 31 11:10:09 CEST 2005  Power failure.
Sun Jul 31 11:10:15 CEST 2005  Running on UPS batteries.
Sun Jul 31 11:10:16 CEST 2005  Mains returned. No longer on UPS batteries.
Sun Jul 31 11:10:16 CEST 2005  Power is back. UPS running on mains.

heel gek. Ik heb inmiddels bij APC een support procedure in werking gezet. Hopelijk komt daar iets nuttigs uit.

Vorige UPS (nameless ding) had hier iig nooit last van.

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
een apc ups doet ook om een bepaalde tijd een ups battery check. De ups test zichzelf door een power failure te simuleren. Je kunt met de apc software die interval wijzigen, of uitzetten. Makkelijkste is om je ups ff op een windows machine aan te sluiten en die instellingen aan te passen, deze worden dan opgeslagen in de ups.

Ik heb zelf oof een apc ups op een unix machine aangesloten en in de logfiles staat niks van een test, alleen een power failure. Lijkt mij dus dat het de zelftest is.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Dat zou best eens kunnen ja. Ik zal hem vanavond eens op mijn windows bak aansluiten, en eens spelen met de software en de settings.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Waarschijnlijk krijg je dan gewoon hetzelfde, je UPS doet gewoon waar-ie voor gemaakt is!

In Eemnes had ik bijvoorbeeld gemiddeld om de 8-25 minuten eenzelfde melding. Na vervanging door een nieuwe kreeg ik er tevens een opmerking bij dat de spanning op diezelfde momenten onder de 205 kwamen of zo. Het net van die regio is niet zo geweldig en ik had een airco op dezelfde (hoofd-) groep dus ik heb de gevoeligheid nooit aangepast.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Maar mijn server zit op een aparte groep, waar vroeger (vorige bewoners) een wasmachine en droger op zat. Verder hebben wij geen 'slechte' stroom, dus ik vraag me af of het daar echt aan kan liggen.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Kan ik de USB ook in mijn desktop stoppen, terwijl de UPS daadwerkelijk stroom levert aan mijn server?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Ja hoor...voor het uitlezen van de logs en het bepalen van de instellingen wel. Maar de SERVER zal niet down gezet worden als er een storing is... :)

[ Voor 88% gewijzigd door JHMvP op 03-08-2005 20:24 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Pagina: 1