zometeen een nieuwe computer in duitsland kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
dag lieve mensen :)

Momenteel zit ik in Duitsland en begin ik steeds nerveuzer te worden want ik ga zo met mn studenten centjes een nieuwe pc aanschaffen :D

Er zijn nog een paar puntjes van discussie waar ik niet 100% ben uit gekomen.

1) RAM
Toen ik mijn duron kost werkte het als volgt: mijn sd-ram ging met 133 mhz, wat in de fbs van 266 paste en 3 keer 266 was ongeveer de 800 mhz van mijn cpu. Als ik dat naar nu doortrek kom ik dus op ddr ram met 400 Mhz in een fbs van 800 met dus een cpu van 3200+ mhz... toch?

2) CPU
Aangezien ik niet ga overclocken (jaja) is een winchester goed genoeg en een venice weggegooid geld. met oog op het ram verhaal is 3200 de verstandige keus. correct me if im wrong.

3) videoplank
In eerste instantie dacht ik een cheapö kaart te kopen, en dan volgend jaar 2 dikke kaarten in sli te zetten, iets van een 6200 geforce zat in die prijsverwachting met 100 pleuro's. ff verder lezen kwam ik tot de conclusie dat die 6200 niet aan verwachtingen had voldaan en komt mijn gedachte dus bij een 6600... dit is echter weer een stukkie duurder en dan is de gedachte: beter in 1 keer goed doen weer een stuk voor de hand logischer. Ik ben een gamer, dus een 6800 lijkt dan de keus.
Of toch misschien 2 kaartjes in sli van de 6200?

4) flop
Als ik een boot-CD maak met sATA drivertjes en dos of een moederbiosje heb ik toch geen flop nodig toch toch? Meneer in de winkel vond van wel... :P

Ik snap dat het videoplank verhaal erg subjectief beantwoord zal gaan worden, ik hoop op wat ervaring verhalen. De rest, moederbord, harddisk (raid, merk, size), voeding waren mindere breinbrekers en zal ik jullie niet mee vervelen.

samenvatting:
doel van pc: gamen

3200+ winchester amd
2 x 1 gb kingston ddr 400
2 x samsung 8mb cache sATA 200 gb ofso
1 x Asus GeForce 6600 256MB (PCI-e, DVI), EN6600/TD/256MB
moederbord Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)

heb ik permissie dit te gaan halen?

bvd

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

2x 6200 kan niet ;)
Die kaarten ondersteuen geen SLI. :)

Voor je ram: Je FSB bepaald de snelheid van je ram. Draait je CPU op 333 Mhz FSB, dan zit je ram dus op 166 mhz (x2 vanwege DDR). Dus je snelheid van je ram boeit niet als het maar hoger of gelijk is aan de FSB :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:46
Je zegt 100 euro voor een 6200? bij www.informatique.nl hebben ze een 6800le voor 125 euro. En dies te modden naar gt/ultra >:)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 14:42

Phobos

je bent een soepkip

Dekaasboer schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:35:
Je zegt 100 euro voor een 6200? bij www.informatique.nl hebben ze een 6800le voor 125 euro. En dies te modden naar gt/ultra >:)
maar een 6800le is dan weer niet in pci-e en aangezien ie voor een nforce4 mobo gaat heeft ie geen apg :P

en afaik zijn de latere 6800le's niet meer te modden, of heel slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
autodidact schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:29:
1) RAM
Toen ik mijn duron kost werkte het als volgt: mijn sd-ram ging met 133 mhz, wat in de fbs van 266 paste en 3 keer 266 was ongeveer de 800 mhz van mijn cpu. Als ik dat naar nu doortrek kom ik dus op ddr ram met 400 Mhz in een fbs van 800 met dus een cpu van 3200+ mhz... toch?

2) CPU
Aangezien ik niet ga overclocken (jaja) is een winchester goed genoeg en een venice weggegooid geld. met oog op het ram verhaal is 3200 de verstandige keus. correct me if im wrong.

3) videoplank
In eerste instantie dacht ik een cheapö kaart te kopen, en dan volgend jaar 2 dikke kaarten in sli te zetten, iets van een 6200 geforce zat in die prijsverwachting met 100 pleuro's. ff verder lezen kwam ik tot de conclusie dat die 6200 niet aan verwachtingen had voldaan en komt mijn gedachte dus bij een 6600... dit is echter weer een stukkie duurder en dan is de gedachte: beter in 1 keer goed doen weer een stuk voor de hand logischer. Ik ben een gamer, dus een 6800 lijkt dan de keus.
Of toch misschien 2 kaartjes in sli van de 6200?

samenvatting:
doel van pc: gamen

3200+ winchester amd
2 x 1 gb kingston ddr 400
2 x samsung 8mb cache sATA 200 gb ofso
1 x Asus GeForce 6600 256MB (PCI-e, DVI), EN6600/TD/256MB
moederbord Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
1: maakt niks uit. Athlon 64 werkt ook niet meer met een FSB. Als je geheugen maar pc 3200 (ddr 400) is zal het op optimale snelheid werken. Cpu moet je gewoon zelf kiezen. Je kan ook een 3500 nemen maar die is duurder.

2: De venice clockt inderdaad beter over, maar hij is ook nog zuiniger (en dus koeler) en hij heeft een betere geheugen controller. Ik zou dus gewoon voor een Venice gaan. :)

3:Neem minstens een 6600GT zodat je elk spel kan spelen. Een 6200 is bagger om mee te gamen en je zegt zelf dat je doel gamen is.. Waarom dan een el cheapo videokaart? Neem dan 1 GB geheugen ipv 2 en steek die honderd euro in je videokaart. :)
btw een 6600 GT 128 MB is sneller dan een 6600 256 MB. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Satch op 31-07-2005 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Is 2 GB RAM niet sowieso beetje overkill? Zelfs voor gamen?
Of is dat met oog op de toekomst of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 09:06
met 1gb moet je voor gamen zat hebben.
echt overkill is 1gb voor huidige games niet,
maar het verschil tussen 1 en 2gb is nauwelijks merkbaar.

ik zou inderdaad voor 1gb ram gaan en wat meer geld in je videokaart stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
Atlas schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:33:
2x 6200 kan niet ;)
Die kaarten ondersteuen geen SLI. :)

Voor je ram: Je FSB bepaald de snelheid van je ram. Draait je CPU op 333 Mhz FSB, dan zit je ram dus op 166 mhz (x2 vanwege DDR). Dus je snelheid van je ram boeit niet als het maar hoger of gelijk is aan de FSB :)
pricewatch zegt wat anders, of bedoel je dat die kaarten zo'n brug van agp naar pci hebben en dus in feite niet echt pci-e zijn?

verder is mijn missie jammerlijk gefaalt: geen van de 4 computerwinkels had ram geheugen op voorraad, harddisk had er maar 1 etc etc... schijnbaar zijn computerswinkels tegenwoordig niet meer dan een reallife internetshop ofso... ga zelf dus alles maar via het internet kopen, onder het motto: wat zij kunnen kan ik beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

autodidact schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:36:
[...]

pricewatch zegt wat anders, of bedoel je dat die kaarten zo'n brug van agp naar pci hebben en dus in feite niet echt pci-e zijn?
http://www.tweakers.net/p...&Cat2=&Query=6200&x=0&y=0

Waar staat dit dan in de PW :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Let wel even op met het toetsenbord. Als je de standaard Amerikaans/Engelse QWERTY indeling gewend bent die we hier in Nederland ook gebruiken, wordt je waarschijnlijk niet vrolijk van een Duits (AZERTY) toetsenbord.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
sorry ik ben abuis. pci-e is wat anders dan sli natuurlijk. gemakshalve had ik aangenomen dat een pci-e kaart per definitie sli ondersteunde.

weer wat geleerd :)

@ Mr. Liu
good thinking :) echter haal ik altijd mn toetsenbordjes 2de hands hier in de stad. die dingen hebben bij mij de natuur een geweldadige dood te sterven :P

Pagina: 1