Toon posts:

Ik hoor mijn U2W schijven via mijn speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb twee U2W schijven in een tweede kast naast mijn compu hangen en nu heb ik het volgende probleem: als de schijven (10k units) draaien krijg iik een enorm gekrak op mijn speakers (Fourpoint Surround van Creative...ja ik weet dat zijn niet de besten, maar had geen lst van gekraak toen ik de schijven nog bij de geluidskaart in de kast had liggen).
de geluidskaart zit twee pci-sloten hoger dan de U2W controller en de line-out zit minimaal 10-15 cm van de U2W kabel verwijderd... Wat kan ik er aan doen om het gekraak te reduceren ?

Verwijderd

*di's misschien wel BS hoor, maar wie weet...*

gebeurt het ook als je alles behalve wave mute?

zo niet, wie weet is het dan wel het kabeltje van je cd-rom dat wat vreemds op pikt...ik hoor als ik die unmute ook allerlei vreemde dingen....

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het vanavond eens proberen

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heeft het ook nix met aarding te maken ofzo? (bs?)

specs

• me1299
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

Dat probleem heb ik als ik mijn Asus 50X benader.

Dan krijg ik ook rare geluiden uit mijn Boxen.

Erg Weird...

Helpt het misschien als ik het kabeltje vervang?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Je zou kunnen proberen het kabeltje (of een andere) te isoleren....maar ik vrees dat dat weinig helpt...

Als je je cd-rom speler hoort door je speakers lijkt het mij, dat dat aan de crappy D/A convertor van je cd-rom speler ligt. Als je geluk hebt zit er een digital out op je cd-rom speler, zo niet kun je er vrij weinig aan doen denk ik....

[btw]
Ik heb alleen last van dit probleem met mijn Plextor UltraPlex 32, maar mijn Pioneer DVD303s heeft er geen last van
[/btw]

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04
Met mijn Toschiba 48x heb ik ook dat ik de cdrom speler door de speakers hoor, ik heb gewoon het stekkertje eruitgehaald. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nu van alles geprobeerd (behalve isoleren van de U2W kabel...iemand suggesties hoe ik dat kan doen ?). Audio kabels erin/eruit, wave/midi output gedisabled, audio-kabeltje van de cd-rom losgehaald...niets helpt.. Ik blijf geknetter en geruis houden op mijn rechter front speakertje als mijn u2w schijven worden aangesproken... Is behoorlijk irri....
Iemand nog suggesties ?

Verwijderd

probeer je hd kast eens apart te aarden aan je systeem kast door middel van een draadje achter schroefje systeem dus metaal van de ene aan het metaal van de ander hangen..

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik had storing op m'n geluid toen ik m'n videokaart gelijk boven m'n geluidskaart had zitten. Misschien moet je je scsicontroller verder van je sb afhalen... met 'n paar sloten ertussen

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• me1299
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

Ik heb de Asus 50X die koste toen 160,- dat is volgens mij zeker geen slecht/goedkoopie cdrom speler.

Misschien snok ik ook het sterkertje er maar uit, of ik probeere een andere.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1