Toon posts:

PC kapot? kan niet meer in de bios komen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb een probleempie. Als ik m'n pc opstart zie ik helemaal nix op het scherm.. en ik hoor eerst alleen de pc starten en binnen een paar seconden wordt het geluid (van de HD) stuk rustiger, ik zie de processer draaien.. dus volgens mij ligt het daar niet aan (?), en aan m'n monitor ook niet, die heb ik nu aan m'n oude pc (waar ik nu op zit) gekoppeld en die werkt perfect.. Misschien ligt het wel aan m'n geheugen.. ik heb 32 mb sdram, en toen ik die in die pc waar ik op zit (compaq) in propte, gaf de compaq em aan als 6mb(!).. maar het kan ook zijn, dat het komt doordat het een compaq is en dat daar niet alle geheugen moduletjes erin passen.. ik heb nu een 32 mb sdram van een winkeltje gekocht en die werkt wel op de compaq.. maar niet op de oude pc :(

Dus aan het geheugen ligt het ook niet denk ik, wat zou het kunnen zijn? de videokaart, of de processor (hij draait wel.. ), en hoe kan ik em het beste testen..? Ik ben verdomd m'n garantie kwijt, dus terug naar de winkel gaat niet..

Please support me guys :)

Greetings,
NokioGL

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

LOL
das je koeler wat draait, niet je processor :)

was echt grappig ff om te lezen, mn proccessor draait :)

mar goed, mischien je vkaart dan, en anders je mobo. Probeer met de onboard videokaart (tis een compaq, ik WEET dat er een onboard inzit ;)), en haal je geluidskaart er ffkes uit. Haal anders je videokaart eens uit die andere pc, maar probeer eerst ff je bios te resetten. Dit is een jumpertje op je moederbord, staat wel in de handleiding van het moederbord welk jumperke het is.. suc6

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Dat probleem heb ik elke dag waar het aan ligt weet ik niet.
Maar wat doe is als ik de pc aan zet en start niet op dus de monitor blijft zwart en je hoord ook niet het piepje van de pc.
Dan trek ik de stroom stekker er uit als de pc nog draaid stop de stekker er weer in en dan kan ik de pc wel gewoon opstarten

In verband met de gemanipuleerde lever worst

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

lol dat is BS right?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 09:18 schreef Raptor34 het volgende:
Dat probleem heb ik elke dag waar het aan ligt weet ik niet.
Maar wat doe is als ik de pc aan zet en start niet op dus de monitor blijft zwart en je hoord ook niet het piepje van de pc.
Dan trek ik de stroom stekker er uit als de pc nog draaid stop de stekker er weer in en dan kan ik de pc wel gewoon opstarten
Dat heb ik ook!
Maar dan op een Abit KT7 met Tbird 1GHz en GF2 Pro erop.....

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

mijn mobo is een abit BE6 II

In verband met de gemanipuleerde lever worst

Pagina: 1