Toon posts:

Temperatuur Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een Aerogate II in mijn PC gemonteerd. Op dit moment is het vooral optisch een leuke gadget. Maar .... nu was ik vanavond even lekker aan het gamen (Farcry) en ineens begint dat ding te piepen. Mijn videokaart zat op een gegeven moment op de 75 graden (Celcius) ??? Ik ben op zoek geweest naar de maximum temperatuur die mijn Radeon 9600 mag draaien maar op de site van ATI kan ik hier niets over vinden en een sensor zit er volgens mij niet op.

De meting heb ik met de bijgeleverde sensor gedaan, deze heb ik tussen het 'koelblok' op de kaart geprikt, is dit de juiste manier ?
Is 75 graden voor een videokaart acceptabel ?
Is het zinvol om de kaart te koelen en zoja wat voor soort koeling is dan het beste ?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Rene

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

zie hier V&B FAQ en V&B FAQ ATi

staan super veel dingen over ATi kaarten en vast ook wel iets over temps. suc6

[ Voor 21% gewijzigd door loodgieter op 30-07-2005 01:51 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Volgens mij mag een GPU wel 100 °C worden, is net anders dan een CPU.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 01:47:
De meting heb ik met de bijgeleverde sensor gedaan, deze heb ik tussen het 'koelblok' op de kaart geprikt, is dit de juiste manier ?
We mogen hopelijk aannemen, dat je m niet echt tussen het koelblok, en t te koelen object hebt geprikt, aangezien deze dan niet echt lekker contact met elkaar hebben.

Waarom? Omdat het kan!!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik kan niet oordelen over Ati, maar nvidia kan gerust 90+ worden.

90+ betekent dan echter wel dat ik toch maar de koeling zou nakijken ;)

Verwijderd

Hoe bevalt die Aerogate II verder?
Ik was van plan er ook een aan te schaffen :)

hier zie je waar je die sensors moet plaatsen:
http://www.coolermaster.c...+Thermal%20Sensor%20Cable

Dus nooit tussen de CPU / GPU core en het koelblok.

Verder is 75 graden op zich niet extreem voor een videokaart

Verwijderd

maar een ati 9600 staat niet bekent voor z`n warmte dus ik denk dat er wat mis is met de koeler want gewoonelijks komt de temp niet over de 60 graden

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 01:54:
Volgens mij mag een GPU wel 100 °C worden, is net anders dan een CPU.
[...]

We mogen hopelijk aannemen, dat je m niet echt tussen het koelblok, en t te koelen object hebt geprikt, aangezien deze dan niet echt lekker contact met elkaar hebben.
Update, inderdaad zit de sensor er niet tussen. Ik heb hem tussen een van de koelribben geprikt om zo zo dicht mogelijk bij het te meten object te zitten.

Thanx overigens voor de info over het plaatsen van de sensoren, moet er nog wel een paar ietsje aanpassen zag ik. Probleem is dat de info in de doos zeer beperkt is.

Verders bevalt de Aerogate goed ... nogmaals is het voor mij een leuke gadget en een leuke aanvulling op een nog saaie kast. Je kunt zoals de beschrijving zegt diverse temperaturen van componenten meten en de fans hierop activeren. Ik denk dat deze controller voor een overclocker of casemodder een leuke en zinvolle aanvulling kan zijn !!

Ten aanzien van de VGA temp weet ik nu voldoende en ga ik me geen zorgen lopen maken ;)

Groeten !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 13:08 ]

Verwijderd

Is wel redelijk voor farcry, ook een zwaar spel als je em op zn hoogst hebt.
Maar je kan er ook een dikke cooling opgooien welke je VGA helemaal inpakt.
Ik had een stockcoolertje en draaide 50-60 graden in Windows.
Had zelfs moeite in Simcity 4 met alles op low.
Dat was die tijd dat ik mn stock coolertje had die een rotherrie maakte.
Nu ik heb dikke dubbelcooler heb draait Simcity 4 als een zonnetje met alles op High
Windows 30-40 graden
Spel Amper de 50 :P.

VGA: Geforce 4 MX 420 64 MB AGP 4

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 14:19 ]

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:18:
Nu ik heb dikke dubbelcooler heb draait Simcity 4 als een zonnetje met alles op High
Windows 30-40 graden
Spel Amper de 50 :P.

VGA: Geforce 4 MX 420 64 MB AGP 4
Een GeForce4 MX 420 is wordt ook niet zo heel warm in vergelijking met hedendaagse videokaarten ;)

Verwijderd

pSycho-Y2K schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:26:
[...]

Een GeForce4 MX 420 is wordt ook niet zo heel warm in vergelijking met hedendaagse videokaarten ;)
Normaal was ie 30 graden in windows.
Maar na die oc boost dat ie de Radeon 9600 SE 64 MB heeft gevloerd en em weer naar zn standaard heb geclockt kreeg ik wel problemen met de temp :P
Pagina: 1