7.1 analoog aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 14:08
Ok, ik ben vrij noob op audiogebied maar ik vroeg me af; is het mogelijk om 7.1 surround analoog aan te sluiten op je 7.1 geluidskaart? Dus met verschillende setjes.

Als ik dit plaatje bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.pantherproducts.co.uk/Product%20Reviews/Pics/7.1%20Sound%20system.gif

Zou je dan bijv. de onderste 2 surround speakertjes gewoon een 2.0 setje voor kunnen nemen?
En dan hetzelfde voor de middelste 2 speakertjes?
Dan zou je nog een speakersetje kunnen gebruiken voor de front left en front right.

Alleen dan blijven de center en de sub over. Dat is dus waar ik op vast loop zeg maar :P en volgens mij zitten er iets van 3 aansluitingen op de kaart (sbaudigy2zs).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Normaal sluit je voor 7.1 het spul digitaal aan toch? (hoewel het ook weer zo is dat al die kant en klare setjes in de shops vaak gewoon analoog ingeplugd worden).

Alle hulp is welkom :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit staat gewoon in de FAQ, al staat het daar over 5.1.

Je kan als je analoge 7.1 uitgangen hebt, desnoods 4 stereo versterkers met elk 2 speakers gebruiken en dan heb je je 8 kanalen, dat is niet meer of minder dan logisch. Lees even de FAQ aansluiten van spullen, dan snap je misschien hoe het werkt met decoders en dergelijke.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.